Mussemouse
Medlem
Komp testad om ni läser tidigare i tråden.
Linda om spolen är en sak jag ska göra i vinter. Lite skoj ska man ju ha! ;-)
Linda om spolen är en sak jag ska göra i vinter. Lite skoj ska man ju ha! ;-)
Helt klart intressant med ett extra svänghjul. Det jag har verkar ok men osvuret är som alltid bäst. Vill du avyttra ditt så är jag intresserad om priset är rätt . Reservdelar kan man aldrig ha för många av.Om det nu skulle vara svänghjulet så råkas jag ha över ett svänghjul till en CB250N eftersom jag köpte ett att laborera med då jag trodde att jag skulle bli tvungen att modifiera det för att få till drivningen till kompressorn på min hoj.
Jodå nog har de två olika alltid. En med en enkel givare till pickup och en med två givare till en annan typ av pickup. Dimensioner är de samma men olika typer av pickup, jag har enkel.Ska se var jag nu har det så kan jag ta en bild på det. Har för mig att det dessutom finns två olika svänghjul till CB250N om dom funkar att byta ut med varandra vet jag inte?
Min hoj har tyvärr inte kick. Det verkar inte heller finnas något enkelt sätt att montera dit en.Mina två CB250N går att starta utan att hålla in kopplingen, kan du ha fel på neutralkontakten? Den jobbar ju tillsammans med en brytare i kopplingshandtaget som gör att man måste hålla in kopplingen för att startmotorn ska gå att köra om en växel är i. Tänker om det är nåt som felar i den kopplingen så att du därför måste hålla in kopplingen för att starta, de fem hojar som går att starta av dom jag är det bara Thruxtonen som man måsta hålla inne kopplingen på för att köra startmotorn.
Har varit ute i garaget ikväll med och i helvete att den tilltänkta turbo CB250:in startar med elstarten men med kicken går den igång hur fint som helst på första kicken.
Startade kompressorhojen och man kan inte höra nån märkbar skillnad på att startmotorn skulle snurra fortare på den. Jäkligt skumt varför den startar med kick och inte elstart med tanke på att batteriets spänning inte har nåt med tändningen att göra utan baea drar runt startmotorn. Får nog ta och mäta statorn i denna hoj.
Nu är det väl inte hela världen om den inte startar med elstarten då jag faktiskt funderade på att ta bort startmotorn då den har kick för att få lite mer race över det hela, dock skulle det ju vara smidigt om man kunde starta med elstart då man håller på med byggandet för att sen överge den.
Det där verkar obehagligt. Om den där kontakten börjar krångla kan man säkert bli stående var som helst, när som helst. Hojen stendöd när det passar som sämst...Mina två CB250N går att starta utan att hålla in kopplingen, kan du ha fel på neutralkontakten? Den jobbar ju tillsammans med en brytare i kopplingshandtaget som gör att man måste hålla in kopplingen för att startmotorn ska gå att köra om en växel är i. Tänker om det är nåt som felar i den kopplingen så att du därför måste hålla in kopplingen för att starta,
Det är bara att jorda kabeln till neutralgivaren. Enkelt. Dock kommer neutrallampan lysa jämt då. Är det inte bättre att koppla förbi switchen på kopplingshandtaget? Två kablar, bara att skarva ihop dessa.Det där verkar obehagligt. Om den där kontakten börjar krångla kan man säkert bli stående var som helst, när som helst. Hojen stendöd när det passar som sämst...
Kan man koppla ur den där neutralkontakten utan att behöva ha kunskaper som elektriker?
Det låter vettigt. Jag har inte tänkt på hur det ser ut vid kopplingshandtaget, det måste alltså finnas en elkabel, förutom själv kopplingsvajern. Måste kolla i morgon.Det är bara att jorda kabeln till neutralgivaren. Enkelt. Dock kommer neutrallampan lysa jämt då. Är det inte bättre att koppla förbi switchen på kopplingshandtaget? Två kablar, bara att skarva ihop dessa.
Det där verkar obehagligt. Om den där kontakten börjar krångla kan man säkert bli stående var som helst, när som helst. Hojen stendöd när det passar som sämst...
Kan man koppla ur den där neutralkontakten utan att behöva ha kunskaper som elektriker?
Ja, neutrallampan släcks när man lägger i en växel och tänds igen när friläget läggs i.Lite nyfiken men tänds och släcks neutallampan som den ska? Det sitter en liten brytare i kopplingshandtaget har för mig att det är två kablar till den.
Om jag inte är helt ute och cyklar had inte orkat kolla schema så är det bara startmotorn som påverkas av kopplingen och neutralkontakten så så länge man har ork att springa kan man starta hojen.
Här finns ett schema, tror jag postat det tidigare i tråden men den är ju hyfsat lång nu https://www.caferacer.net/attachmen...s-1-pdf-march-3-2012-11-24-pm-346k-jpg.56553/
Hade du växel i då?Ja, neutrallampan släcks när man lägger i en växel och tänds igen när friläget läggs i.
Att jag upptäckte problemet beror på att jag fått lite problem med chokereglaget, jag måste hålla i detta med vänster hand annars åker det tillbaka. Då kunde jag inte samtidigt hålla inne kopplingen, och då hände inget när jag tryckte på startknappen. Först när jag höll in kopplingshandtaget drog startmotorn igång.
*Host*. Jag börjar fundera på det. Återkommer om det visade sig vara så pinsamt enkelt. Har dock aldrig parkerat någon hoj utan att lägga i friläget först, jag brukar låta den gå på tomgång för att njuta av ljudet en stund.Hade du växel i då?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |