CBR1
Gudomlig sporthojare
Borde man inte höra om den är dålig eller märka att motorn inte dras runt som den ska? Eller kan den vara svårt att upptäcka detta fel?
Du har rätt, det låter en del om startkopplingen om den behöver lite vård.
Borde man inte höra om den är dålig eller märka att motorn inte dras runt som den ska? Eller kan den vara svårt att upptäcka detta fel?
Boost 3 och bosse-i: Extrabatteriet kopplades med jord till blocket och plus till startmotorn, vilket borde göra så att all kräm kom till startmotorn och inget drogs från "fasta" batteriet.
Ny jordkabel drogs från batteriet till tändspolarna när jag bytte startrelä och drog nya kablar där med. (De var i bra skick men tänkte att lika bra, nåra trådar kostar inte mycket.)
CBR1: Nyrenoverad startmotor så där ska inte vara några problem. Den snurrar på som bara den och låter som den ska.
Tack för förslagen! Nu ska jag bara ha hem nya tändkablar och "tändhattar" och testa om det gör någon skillnad.
Boost 3 och bosse-i: Extrabatteriet kopplades med jord till blocket och plus till startmotorn, vilket borde göra så att all kräm kom till startmotorn och inget drogs från "fasta" batteriet.
Ny jordkabel drogs från batteriet till tändspolarna när jag bytte startrelä och drog nya kablar där med. (De var i bra skick men tänkte att lika bra, nåra trådar kostar inte mycket.)
CBR1: Nyrenoverad startmotor så där ska inte vara några problem. Den snurrar på som bara den och låter som den ska.
Tack för förslagen! Nu ska jag bara ha hem nya tändkablar och "tändhattar" och testa om det gör någon skillnad.
Har du stödet nere när du kör på startmotorn? Antar att det är uppfällt när du springer igång den.
Bara så att det inte spökar.......
Finns igen brytare på stödet, vet inte om det överhuvudtaget funnits på CB250N. Jag har en 81:a och den har inte brytare ill stödet och den finns inte heller med på elschemat så troligtvis har det aldrig funnits på någon modell av CB250N. Neutralkontakten och kopplingskontakten påverkar startmotorns relä men i det fallet så går ju inte startmotorn alls.
Som jag tolkar schemat är att har man tändningen eller dödaren på styret i off läge så jordas en kabel som går till CDI:n precis som på en gammeldags moped, med tändlås och dödaren i on läge ligger denna kabel i luften till man slår av motorn. Inget annat verkar finnas i dödarkretsen till motorn.
Om du tar starthjälp från ett fräscht bilbatteri? Bilen MÅSTE vara avstängd när du gör detta.
Om du tar starthjälp från ett fräscht bilbatteri? Bilen MÅSTE vara avstängd när du gör detta.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|