Bosse har säkert rätt om startmotorn. Startmotorn spinner men gör cylindrarna det vid startförsök?
Har du servat startmotorn själv?
Om inte finns beskrivning. Tror det är samma startmotor på dessa Hondor så manualen till CB400 borde funka. De går igenom startmotorn i del 17 i Honda shop manual:
http://dk.toastednet.org/CM400A/Honda_-_Shop_Manual_1978-1981_CB400T_CM400T.pdf
Starter clutch, del 10-7.
Jodå kolvarna åker upp och ner med bra fart. Served inte startmotorn själv utan lämnade den till en som skulle kunna sånt då jag inte hade möjlighet själv. Förhoppningsvis utfördes servicen, men osvuret är bäst då man aldrig kan veta om det blir gjort om man bara betalar för det ;-)
Jodå det är samma startmotor på dessa två modeller (efter vad Honda säger och de får jag nog lita på).
Ska plocka sönder den själv och se om det finns något intressant inuti. Får väl hitta ett servicepaket till den och byta själv för säkerhets skull.
Tyvärr sålde min bekante sin maskin så jag kan inte ta hans startmotor. Vilket hade varit intressant att testa.
Skulle byta tändkablar men de verkar gjutna i tändspolen så det projektet las ner men bytte tändhattar, men det gjorde ingen skillnad.
Mätte upp alternator och fick ungefär samma värden som i filmen så den är det inte som spökar iaf.
Så nu återstår bara ny service på startmotorn att testa.
Får tacka alla som kommit med idéer och förslag! Heders till er alla. (Och håll tummarna för att jag får tag på delar till startmotorn och får det hela att fungera)!