Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Toura på en CBR 600/1000RR

Jag och en polare körde till Gotland i sommras. Runt 150 mil på 6 dagar (inte en europaresa jag vet men ändå....) Jag på en 600rr och han på en GSXR 600. Kör man över 100 km/h är det lugnt men under det så blir lite tungt för armar axlar och nacke. Du har ju inte dom bästa förutsättningarna för att få med dig stora packväskor och flickvän men det funkade fint! En annan sak är att sadlarna mer är anpassade för kortare turer för man fick sitta på iskudde efter första dagen när man inte var riktigt van.
Det är lite coolare att toura med en sporthoj än en vfr800 eller vad det var du hade.
Det är heller ingen optimal hoj att köra i stan med. Pga körställningen kan det vara lite svårt att vrida på huvudet och kolla. Du har heller inte förmågan att "vända på en femöring" i korsningar och dyligt.

Men man lär sig!!! Jag har inte så stora problem med ovanstående längre!
Skaffa bara ett par bra packväskor och inte som jag gjorde att spänna fast tankväskan på bakkutsen. Tyngdpunkten blev lite konstig! Oxford är ett mäsrke som har schyssta väskor till sporthojar utan att få den att se ut som en guldvinge.

Det var det lilla jag hade att säga... Hoppas att det sa lite i alla fall!

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
coolrob skrev:
vad tycker ni ang cbr600rr 05 villken färkombination är snyggast?
Personligen är jag inte så förtjust i 05´ornas färger, men jag håller den Svart/Silvriga som snyggast.

/N

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
ER6n
isse skrev:
Personligen är jag inte så förtjust i 05´ornas färger, men jag håller den Svart/Silvriga som snyggast.
/N
Ja visst är den finast.
Så här ser den ut om en bil svänger in framför en och om man inte hinner bromsa. Sen en när bild på hur ramen blir om motorcykeln hamnar under bilen.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
LiCrO skrev:
Ja visst är den finast.
Så här ser den ut om en bil svänger in framför en och om man inte hinner bromsa. Sen en när bild på hur ramen blir om motorcykeln hamnar under bilen.
shiiiit.. hur gick det med dig då?, hoppas försäkringen täcker det där :död

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Tja en dag i garaget. Ventilspelen kollade, diffade max 0.2 från spec :tummenupp så det var bara att skruva ihopp skiten igen.Tid för hela operationen ca 6-8 timmar. Beror lite på om man räknar in kaffe pausen. Hur japsen lyckats att få in alla 500 kablarna förstår jag inte riktigt, undrar i mitt stilla sinne om man verkligen behöver alla :va

björn

ps det var jävligt kallt att åka hoj idag ds

Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
björn.e skrev:
Tja en dag i garaget. Ventilspelen kollade, diffade max 0.2 från spec :tummenupp så det var bara att skruva ihopp skiten igen.Tid för hela operationen ca 6-8 timmar. Beror lite på om man räknar in kaffe pausen. Hur japsen lyckats att få in alla 500 kablarna förstår jag inte riktigt, undrar i mitt stilla sinne om man verkligen behöver alla :va

björn

ps det var jävligt kallt att åka hoj idag ds

6-8 timmar tar det så jävla lång tid att kolla ventil spelen på den :va

PS du är fan sjuk som kör nu :fatta!

LiCrO skrev:
Ja visst är den finast.

Jävlar det va inet så mycket kvar av ramen där va det en hummer som körde över den lr :3freak

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Gottis skrev:
6-8 timmar tar det så jävla lång tid att kolla ventil spelen på den :va

PS du är fan sjuk som kör nu :fatta!

Tja det var första gången så det tog lite tid att riva isär det hela. Jag plockade dock ihopp henne på ca 2 timmar. det var lite kyligt kan man ju lugnt säga...samt att det släpte lite bak :D

björn

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
ER6n
DwD skrev:
shiiiit.. hur gick det med dig då?, hoppas försäkringen täcker det där :död
Jo vi klarade oss "ganska" bra. Jag åkte på två frakturer och en intryckt lungsäck. Tjejen desto mera frakturer plus en hjärnblöding.

Gottis skrev:
Jävlar det va inet så mycket kvar av ramen där va det en hummer som körde över den lr
Passat diesel.

Last edited:

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Skönt att ni klarade er med livet i behåll!
Hoppas det löser sig med försäkringen, även om det säkert inte står högt på prio listan just nu.

Bilar...suck! :fatta!

/N

LiCrO skrev:
Jo vi klarade oss "ganska" bra. Jag åkte på två frakturer och en intryckt lungsäck. Tjejen desto mera frakturer plus en hjärnblöding.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Tar och välkommnar mig till den här tråden som nybliven ägare till en 600rr :banana

MC Doktorn

Guest
Vad tror ni om en sån här styrdämpare Lenkungsdämpfer von LSL bitte :va

Öhlin kosten eine Überprisen .

Bifogat

• 10045248_860_01_Anw_MOD.jpg
    10045248_860_01_Anw_MOD.jpg
    27.3 KB · Visningar: 124

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
lorkan skrev:
Vad skiljer egentligen mellan 929 och 954 ?

Utseendemässigt är det två helt olika motorcyklar. Vilka komponeter de delar på kommer nog andra "experter" att svara på snart...........

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
chili skrev:
Utseendemässigt är det två helt olika motorcyklar. Vilka komponeter de delar på kommer nog andra "experter" att svara på snart...........

bla kubiken är skillnaden :tungan

sen är det ju utseendet leta fram bike begangnad tidining så står de

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Hey LiCrO... Hur har det gått för er? Obehagligt! Man blir förbannad när man hör det för jag vet att det kunde lika gärna vara jag... Vet inte hur många gånger jag fått tvärnita för bilar som inte ser en! Det värsta är i rondeller när dom kör ut framför en! Inte kul när man kommer in och ska till vänster och lägger ner lite. (och jag menar inte att jag knäskrapar.... :tungan ) Man får tänka så att alla försöker köra ihjäl en. Fast då blir det helt plötsligt inte lika roligt att köra hoj! :huvet
Krya på er! Kör försiktigt grabbar och tjejer!!! Har fått hjälpa en i diket i sommar och det räcker för mig!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...