Kenya skrev:Hej på er! Ska montera ett akra slip-on i vinter. Är det nödvändigt att ändra något i insprutningen eller liknande då? Eller gäller det bara helsystem?!?
2ono skrev:Det är nog gränsfall.
Jag har ett akra slip on på lillblejden och enl kännare går det utmärkt, du kan få ett bättre register (Det användbara) om PCIII monteras och installeras rätt.
BIKE gjorde en test där skillnaden på vissa modeller vart betydande (5-10%) i mellan/topp registret med PCIII+slip on på andra modeller vart det ingen skillnad.
Niklasinorr skrev:Eftersom en PCIII kan ge framförallt mellanregister även på en originalhoj så kan det ju vara idé att åtminstone bänka med en lamdasond i röven, då får du ju se om det är någon vits med en PCIII:a... Originalhojar har ofta en svacka i mellanregistret på grund av ljudkraven och sätter du då på slipon så kan det magra ut ännu mer och då får du en riktigt jobbig platå precis vid dom varven som man ofta vistas i på gatan, hojen känns skitslö då...
2ono skrev:Nyckeln till bra effekt är optimal bränsle/luft blandning Ca13:1 vilket kan variera men målsättningen är att ta bort svackorna.
Som jag förstår finns det olika mjukvaror som kan laddas ner som är optimerade för olika förutsättningar tex helsystem.
PCIII levereras med basmappning men oändliga kombinationer i mjukvara kan justeras och det är det som tar tid så helst ska man upp i bänken och prova sig fram.
SÅ det är ganska meningslöst att komma med sitt helsystem och en PCIII om man inte kan optimera.
TKT har ju fått ut närmare 135 bhp utan att röra kammar och portar bara genom att styra elektroniken och avgas och insug vilket visar att potential finns med det kostar.
Niklasinorr skrev:Med TKT så menar du kanske TenKate? När dom plockar ur 135-145 hästar ur sina VM motorer så har dom bytt och ändrat precis allt i topplocken, allt vad reglerna tillåter plus lite till, det finns inte en möjlighet att du skulle öka en 600 motor från 110 bakhjulshästar till 135 med bara elektronik... http://www.tenkateracing.com/
Lägg märke till att dom inte säjer vad det är för kompression på SS600 motorn, det beror på att den är skyhög jämfört med original, det fixar man inte med elektronik tyvärr...även om det vore trevligt
2ono skrev:TKT=Ten Kate.
QUOTE]
TKR=TenKate
björn
2ono skrev:TKT=Ten Kate.
Väldigt mycket hemligt vad dom egentligen gör med motorn i TKT hojarna men HRC kittet som går loss på runt 100K innehåller bla
och varvtals stoppet ligger runt 16500.
Vad regelmentet säger i SS600 vet jag inte men har för mig att dom inte får ändra insug och avgas diameter , vev och block inkl topp måste vara orginal.
Cervantes skrev:Tar dem 100k för en kasse bitar och 1500 extra varv på mätarn??
Cervantes skrev:Men 100k??? gav ju inte ens det för hojjen ny!! *ryser* kan förstå att grymma kit kostar men.....
björn.e skrev:gå in här så får du se vad det kostar... Bli inte rädd bara
http://www.tenkateracingproducts.com/
björn
2ono skrev:Baaahhh
2ono skrev:Lyfter tråden litegranna
Är det någon som har erfarenheter av modifiering av framgaffeln på PC37 något man gör själv eller lämnar in ?
Tänkte inte bara byta till en 100kg fjäder utan åxå göra det seriöst så att säga med omskimsning och byta inanmätet .
Gottis skrev:vill inte va dum men PC37 är det vanliga 600 rr lr 03-04
heter då min PC38 ?
får du tag i delarna så är det väl bara att göra själv..hur mycket väger du själv har jag 90 kg fjädrar i min och väger ca 75
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |