Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
EBAY!!!!!

Finns hur mycket som helst till halva priset.

tex så köpte mina modellanpassade kåp-blinkers (slimmade) för 250kr INKL frakt. Tar ca 5-7 vardagar. Enkelt betalt via paypal.

Ska nog beställa nya sidospeglar med inbyggda blinkers nu, ca 500-600kr paret inkl frakt.
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Fråga...

Hur länger räcker orginal bromsbeläggen?

Funderar om det är dags att byta, är bättre på bilars bromsbelägg. Dessa ska väl inte vara så tjocka, vad är normal tjocklek dvs?
 

radek

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
sandvångsgatan
Hoj
cbr600rr
Apropå inget alls.

Körde en 600rr 03:a tills i höstas. Beställde en 600rr 08:a tricolor i julas och fick den i lördags.

Herrejäklar! Vilken skillnad! Shit i helv!

Visst, jag får inte segdra den på höga växlar och får inte varva mer än 7-8k iomed den bara gått 10mil nu. Så kan inte riktigt testa motorn än. Men vilken underbar hoj! Det är ju som att köra en bil! D,v,s vem som helst kan sätta sig på den o köra fort direkt.

Ligger så underbart rätt i svängarna, svänger så underbart lätt. Bromsarna är makalösa! Körställningen är det enorm skillnad på, får suveränt fäste med låren och jag kan för första gången ärligt säga att jag kör helt utan att använda styret som stöd/hållare. Litet litet knuff motstyrning sen ligger den redan ner o svänger. Och där ligger den kvar! Håller spåret helt fantastiskt och jag bara skrattar när jag upptäcker jag försöker korrigera spåret av ren vana och därmed förstör för hojen. Ett pyttesnurr på gasen så svarar den direkt från löjligt låga 5k varv, tar fart och jag fäller ner den åt andra hållet. Skrattar ännu mer eftersom jag minns hur tung den gammla var i gämförelse att växla från sida till sida i just samma svängar.

Nu kommer jag ligga sömnlös och vänta på nästa bankörning. Enda jag är rädd för är att den här hojen ger så enormt mkt förtroende och är så busenkel att köra så det kan bli lite för mkt självförtroende. :D Någon som kört de här påmonterade battlax 015 däcker på bana? Battlax har inte direkt bra rykte ju o hittar inga tester på dessa.

Nog med smygreklam, var tvungen skriva av mig här eftersom ingen runt mig längre orkar lyssna på mitt lyriska beundrande av den :)

Skål
Radek
 

nmi

Sporthojsnörd
Gick med
29 Jun 2006
Ort
gbg
Hoj
hojlös
hjäääääääälp !!! kablar för blinkers!!!

hur fan ska kablarna sitta för bakblinkers, håller på att byta till orgdelarna på arslet men kablarna som skall matchas har ju inte ens samma färg !!?

förre ägaren har dratt kablarna så ingen anning hur det skall vara nu när jag ska ha orginalblinkers?:confused:
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Grattis Radik.

Precis så kännde jag när jag bytte från Gixxer 750 till cbr 600 03:a:rolleyes:

Då måste jag nästan byta igen.. hmm
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
hur fan ska kablarna sitta för bakblinkers, håller på att byta till orgdelarna på arslet men kablarna som skall matchas har ju inte ens samma färg !!?

förre ägaren har dratt kablarna så ingen anning hur det skall vara nu när jag ska ha orginalblinkers?:confused:

bara testa sig fram väll?
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
hur fan ska kablarna sitta för bakblinkers, håller på att byta till orgdelarna på arslet men kablarna som skall matchas har ju inte ens samma färg !!?

förre ägaren har dratt kablarna så ingen anning hur det skall vara nu när jag ska ha orginalblinkers?:confused:

http://www.rrzone.com har elschema till CBR929 och det är iaf detsamma som på min cbr1000 så har du tur så är det samma som på din.
 

radek

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
sandvångsgatan
Hoj
cbr600rr
Grattis Radik.

Precis så kännde jag när jag bytte från Gixxer 750 till cbr 600 03:a:rolleyes:

Då måste jag nästan byta igen.. hmm

Sorry :tungan
Provkör den säger jag bara. Jag tyckte 03:an var en kanonhoj. Aldrig något jag saknade. Bytade mest upp mig för 5års garantin tog slut (den har jag haft stor nytta av!) och ville testa nytt förståss.
Men som sagt så förväntade jag mig aldrig en sådan kontrast!
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Hur byter man framre drevet. Får inte bort "skyddet". Antar att det är kopplingscylindern som sitter på skyddet också.

Går inte riktigt att vinkla upp. Vad kan/ska man lossa?

CBR1000RR -05
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Tog mig mod att lossa lite saker. Den långa "stången" som gick rakt in i motorn fick jag ta loss. Trodde först att det skulle bli en massa olja då men icke.

Så nu sitter det 15-42 på cykeln och den blev mycket rappare!

Ettan blir lite kortare och väldigt rapp, vill väldigt gärna upp på slangen.
Tvåan blev mycket rappare, även här går det enkelt att endast via gaspådrag få upp den på slangen (inga ryck eller liknande). Innan krävdes det lite "hjälp".
Trean-Sexan blev också såklart rappare men inte lika märkbart.

Fråga till er som är bra på att köra på slangen. Är ingen "vara häftig" fråga utan jag undrar om det är möjligt att plocka upp den på 3e växeln? Provade lite idag på mitt underbara träningsfält men jag fick ingen större respons på 3an.

Går det eventuellt med 15-44? har väl inga planer att byta alls men rent teoretiskt.
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Tjena ! Jag trodde aldrig jag skulle behöva fråga om detta, men dom reg.nr jag hittar är alla på importhojar. Skulle någon vilja vara vänlig att skriva reg.nr på en svensksåld cbr1000-04. ( eller skicka pm)

Folksam verkar ha problem att ge besked ang premien på importhojar.

Jag vill gärna veta försäkringskostnaderna innan jag säljer 929:an till förmån för en cbr1000-04

Habegäret har börjat växa.:gnissla :gnissla
 

Mixhel

Honda va det ja!
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Täby
Hoj
2003, Honda Cbr 600RR
Nån som bytt "ignition pulse generator" på sin hojj?? Är den jobbig å byta själv och vad kan den kosta?
Hade problem med att få igång hojjen och den gav mig felkod 19.. altså boxen, ignition pulse generator eller kablarna däremellan va?
Hade bort tankkåpa och tank för nån månad sen och smorde upp det röda kontaktstycket som finns därunder(hade korns worshop manual till hjälp). Efter detta har den funkat skitbra.. Ända tills idag, den bara tuggar på startmotorn. Kanske kan vara dåliuga kablar? glapp som fick hojjen att gå igång när jag rörde på kablarna? Nån som har nån erfarenhet av detta?:huvet
 
Last edited:

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Provade en R1-08 i dag. Faan vad man satt bra i jämförelse med CBR:en. Jag är iof 1,93 så man sitter "hoptryckt" på Hondan. Vill för allt i världen dock inte byta till R1:an. Är det någon som vet var man kan köpa tillbakaflyttade fotpinnar. Frågade hos den lokala Hondaförsäljaren som skulle ha 4700:-:huvet
Är det någon som "tillverkat själv" och skulle det gå igenom på besiktning.

Har en CBR 1000-07.
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Provade en R1-08 i dag. Faan vad man satt bra i jämförelse med CBR:en. Jag är iof 1,93 så man sitter "hoptryckt" på Hondan. Vill för allt i världen dock inte byta till R1:an. Är det någon som vet var man kan köpa tillbakaflyttade fotpinnar. Frågade hos den lokala Hondaförsäljaren som skulle ha 4700:-:huvet
Är det någon som "tillverkat själv" och skulle det gå igenom på besiktning.

Har en CBR 1000-07.

Du kan ju köpa endast plattor som monteras mellan originalfotpinnar och ramen som gör att du kan flytta dina originalfotpinnar.

Annars har Grevenscmdelar.com fotpinnar, tror dom ligger på ca 3500kr
 
Last edited:

Robban_84

FOPPA
Gick med
15 Mar 2006
Ort
KÖPING
Hoj
2008 HONDA Firedblade
Är de nån som vet hur man får bort den där jätte spaden som reg skylten sitter på...För de verkar inte bara gå att skruva bort den som på min gammla gixxer...Har inte kollat så noga men såg ut som man var tvungen att ta bort hela undertailen

Har en cbr 1000-08
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top