Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Brinke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2006
Ort
göteborg
Hoj
Yamaha yzf R1 1999
Är de nån som vet hur man får bort den där jätte spaden som reg skylten sitter på...För de verkar inte bara gå att skruva bort den som på min gammla gixxer...Har inte kollat så noga men såg ut som man var tvungen att ta bort hela undertailen

Har en cbr 1000-08

du måste ta bort hela undertailen och byta den.. honda har nån mindre variant..
men vi kapade den gamla blev nice som fan :D:yoparty
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Provade en R1-08 i dag. Faan vad man satt bra i jämförelse med CBR:en. Jag är iof 1,93 så man sitter "hoptryckt" på Hondan. Vill för allt i världen dock inte byta till R1:an. Är det någon som vet var man kan köpa tillbakaflyttade fotpinnar. Frågade hos den lokala Hondaförsäljaren som skulle ha 4700:-:huvet
Är det någon som "tillverkat själv" och skulle det gå igenom på besiktning.

Har en CBR 1000-07.

För 2500 kan du få ta mina extra valtermoto svarta med extra fotpinnar. Vad du säga kompis "mickibillig" :D
 

ruffrida

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Ort
gbg
Hoj
husaberg
hur mycket varvar ni upp era hojar för att få upp den på baken? gäller 600 från 03-04.

utan att ta till hjälp av kopplingen alltså
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
1a växeln räcker det med 5-7. 2a behövs lite mer kräm 8-9 kanske. (dock med 1000rr). Bör väl vara ungefär samma på en 600. Är lite osäker på varvtalet dock, brukar inte kolla utan det känns då den är påväg upp.

Sen beror det ju på om man "hjälper" till. Snabbt avslag på gas och på den igen. Rycka lite kan man också göra, vill du hjälpa lite extra så tryck till bakbromsen lite också.
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Rullade precis in en 1000RR 06:a i garaget:yoparty ...Får man vara med
i klubben nu?:)
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Varför köpte du inte min, den är både bättre och billigare :mad:

Haha, jag vet. Billigare definitivt. Bättre? Tja kanske, men några mil
mer på mätaren. Iofs är vi grannar så jag kanske borde kommit förbi
och spanat på den:)

Har man bestämt sig för en svart så har man:tummenupp
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Tjena! Jag har precis sålt min cbr929:a, och jag är nu på jakt efter en cbr1000rr. Det jag undrar är, skiljer det något på 04 och 05. Är det något särskilt som man ska se upp med (typfel). Tacksam för svar.
Det står säkert här någon stans men det är ju några sidor att läsa igenom:gnissla
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Tja jag undrar vart man kan köpa vänster sidokåpa till en 1000rr-06 och vad den kostar...
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Tjena! Jag har precis sålt min cbr929:a, och jag är nu på jakt efter en cbr1000rr. Det jag undrar är, skiljer det något på 04 och 05. Är det något särskilt som man ska se upp med (typfel). Tacksam för svar.
Det står säkert här någon stans men det är ju några sidor att läsa igenom:gnissla

Då ska du självklart ha en -06. MIN t ex. PMa för info.
 

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Ingen skillnad på 04 och 05. Ändrades bara färgsättning mellan de åren. Jag har haft min 04 i två år nu. Kör bara bana med den och har inte haft några som helst problem. Håller bra när man krashar också :)
/B)
Tjena! Jag har precis sålt min cbr929:a, och jag är nu på jakt efter en cbr1000rr. Det jag undrar är, skiljer det något på 04 och 05. Är det något särskilt som man ska se upp med (typfel). Tacksam för svar.
Det står säkert här någon stans men det är ju några sidor att läsa igenom:gnissla
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Tjenare köpte idag en 1000rr och ska fixa till den med det vanliga, det finns lite olika varianter på skylthålare där ute, vad har ni för några gärna bilder skulle uppskattas...
 

Putte600rr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Mellan hojar
Såååå, nu har man äntligen fått på sitt Akrapovic slip-on, tack till Robban i Örebro som stressade gärnet för att hinna sälja det till mig.

Nya nummerplåtshållaren är så gott som klar...

Väntar bara på att få hem diod-skruvar till nummerplåten samt mini-blinkers...
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Går det att få halvljus på dåda lyktorna på en cbr 1000, kan man plocka bort helljuset och sätta dit halvljus så man får halvljus på båda sidor...detta skulle innebära att man blir utan helljus men det blir estetiskt korrekt...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top