Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Putte600rr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Hoj
Mellan hojar

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
alright, men det går inte att byta helljuslampan mot en halvljuslampa och slå på "helljuset"....?

jag tror inte att de går, om du kollar noga så är reflektorn lite exakt lika dana..
du kan sänka heljuset lite och ha den på hela tiden istället eller kör med heljust på hela tiden så gör jag i allafall tycker att de är bättre att bilister ser mig och stör sig på att jag har heljuset på än att inte se mig alls...:tummenupp

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
jag tror inte att de går, om du kollar noga så är reflektorn lite exakt lika dana..
du kan sänka heljuset lite och ha den på hela tiden istället eller kör med heljust på hela tiden så gör jag i allafall tycker att de är bättre att bilister ser mig och stör sig på att jag har heljuset på än att inte se mig alls...:tummenupp

jag har rotat lite i problemet idag, och du har rätt det är samma lampa, det man kan göra är att hitta en h4 lampa istället för h7 och sätta in men man måste hitta en med samma fattning...

hur menar du att du har sänkt helljuset???

Putte600rr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Hoj
Mellan hojar
Hoppas du vart nöjd Putte med det nya soundet!:tummenupp

Mycket!

Bra som fan att du inte fick den såld innan jag kom hem från hojsemestern.

Och idag blev den nya skylthållaren klar också... väntar bara på mina mini-blinkers...

Skulle kunna lägga upp en bild om jag bara visste hur jag ändrar Kb-storleken...

:rolleyes:

Last edited:

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Den tidigare ägaren till min nyinköpta 06:a ringde och menade
att han fått ett brev från honda ang något som ev skulle bytas
på garanti på 06:eek:rna. Något som hört något om detta?

Skulle tydligen gälla tank/bränsleslang eller något. Vet inte säkert
eftersom jag inte har fått brevet ännu.

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden
Tja Har lite frågor angående Hondan.... 1000 rr 05

Vart på varvtalet borde man ligga på när man kör.... det fins ju gott om mos från 3000 varv men pulver från 7 8k... Vad e bensinförbrukninen? blir gula tankskylten röd efter ett tag?

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Den tidigare ägaren till min nyinköpta 06:a ringde och menade
att han fått ett brev från honda ang något som ev skulle bytas
på garanti på 06:eek:rna. Något som hört något om detta?

Skulle tydligen gälla tank/bränsleslang eller något. Vet inte säkert
eftersom jag inte har fått brevet ännu.

Stämmer, det är en anslutning i tanken som har en tendens att spricka.

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
jag har rotat lite i problemet idag, och du har rätt det är samma lampa, det man kan göra är att hitta en h4 lampa istället för h7 och sätta in men man måste hitta en med samma fattning...

hur menar du att du har sänkt helljuset???

jag tror inte att man kan få in en H4 lampa där men är inte säker heller,men skillnaden med reflektorn är bara en "vägg" typ om du förstår vad jag menar om man kan sätta dit den på heljus reflektorn så tror jag att man kan få halv ljus bilden men jag har inte gett mig in på de...
vad jag menade va att sänka höjden på heljust så den pekar ner mot marken istället för att blända mötande trafik och köra med heljuset på hela tiden..

Furis

Gick med
26 Feb 2007
Hoj
jag tror inte att man kan få in en H4 lampa där men är inte säker heller,men skillnaden med reflektorn är bara en "vägg" typ om du förstår vad jag menar om man kan sätta dit den på heljus reflektorn så tror jag att man kan få halv ljus bilden men jag har inte gett mig in på de...
vad jag menade va att sänka höjden på heljust så den pekar ner mot marken istället för att blända mötande trafik och köra med heljuset på hela tiden..

hur sänkte du den??riktade du den neråt eller går det att "scrolla" ner den? vet att det gick att justera på min cbr600f jag hade för länge sedan genom att scrolla

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
hur sänkte du den??riktade du den neråt eller går det att "scrolla" ner den? vet att det gick att justera på min cbr600f jag hade för länge sedan genom att scrolla

jag vet inte hur 600 är men tror inte att de är större skillnad..
kolla instoktions boken om du är osäker de är ganska lätt..

Furis

Gick med
26 Feb 2007
Hoj
jag vet inte hur 600 är men tror inte att de är större skillnad..
kolla instoktions boken om du är osäker de är ganska lätt..

kollade i boken förstår vad du menar nu...skall fixas imorgon, de e ju klart på 30 sekunder och gratis framför allt:tummenupp

Furis

Gick med
26 Feb 2007
Hoj
jag har tyvär inget konto där och vet inte riktigt hur de går till :(

ehh det är skitenkelt de e bara skapa sen betalar du med kort via paypal hur smidigt som helst...åker bort i två veckor imorgon när jag kommer hem har sex paket att hämta ut från ebay :yoparty bla annt vänster backspegel:D ser mest fram emot yoshi slipon 2500kr de e fan gratis:tuttar http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Mot...hash=item290241343728&_trksid=p3756.m14.l1318 hoppas bara att jag inte åker på saktter och sånt skit på yoshit...

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
ehh det är skitenkelt de e bara skapa sen betalar du med kort via paypal hur smidigt som helst...åker bort i två veckor imorgon när jag kommer hem har sex paket att hämta ut från ebay :yoparty bla annt vänster backspegel:D ser mest fram emot yoshi slipon 2500kr de e fan gratis:tuttar http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Mot...hash=item290241343728&_trksid=p3756.m14.l1318 hoppas bara att jag inte åker på saktter och sånt skit på yoshit...

ok hoppas att inget fastnar på tullen så du betalar moms och skatt..:tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...