Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Vad kör ni med för craschpuckar till era hojar. Själv har jag Shogun no cut´s puckar men funderar på att ta bort dom. Har läst en del på ett amerikansk forum att just sådanna no cut puckar kan skapa mer problem än vad de gör nytta vid en marksyning. Självklart är ju "vanliga" puckar det absolut bästa men då får man borra i plasten. Så vad har ni för erfarenheter??
 

Svalan

Stor men snabb
Gick med
24 Dec 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Cbr1000rr - 06
Vad kör ni med för craschpuckar till era hojar. Själv har jag Shogun no cut´s puckar men funderar på att ta bort dom. Har läst en del på ett amerikansk forum att just sådanna no cut puckar kan skapa mer problem än vad de gör nytta vid en marksyning. Självklart är ju "vanliga" puckar det absolut bästa men då får man borra i plasten. Så vad har ni för erfarenheter??

Gör man det bara lite metodiskt så kan det se rätt bra ut. Ta en hålsåg med centrumborr när du ska göra hål. Jag har lackt min ner på bana o det blev jävlit bra dom tog hela smällen bara halva pucken kvar nu:tummenupp men det går o svarva nya. Har lite polare som har haft dom andra NO-cut puckarna. Men det gick inte så bra när dom la sig hela pucken trycktes in i motorn å kåperna fick fungera som glid yta. INTE fin syn :gråta

Men glöm inte svingpuckar för allt i värden dom räddar bulten o svingen

Sen gör det ju igentligen inget om man borrar i kåporna. Det e ju inte så att man tar av puckarna när man ska sälja den:hihi
 
Last edited:

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Gör man det bara lite metodiskt så kan det se rätt bra ut. Ta en hålsåg med centrumborr när du ska göra hål. Jag har lackt min ner på bana o det blev jävlit bra dom tog hela smällen bara halva pucken kvar nu:tummenupp men det går o svarva nya. Har lite polare som har haft dom andra NO-cut puckarna. Men det gick inte så bra när dom la sig hela pucken trycktes in i motorn å kåperna fick fungera som glid yta. INTE fin syn :gråta

Men glöm inte svingpuckar för allt i värden dom räddar bulten o svingen

Sen gör det ju igentligen inget om man borrar i kåporna. Det e ju inte så att man tar av puckarna när man ska sälja den:hihi

OK, tack för svaret.:tummenupp No cut skiten som sitter på nu ska bort illa kvickt. Såg i ditt garage att du harpuckar som fäster i de främre motorfästena. Vad är det för puckar??ValterMoto? Och vart köptedu dom? Blirdet att borra i kåporna så vill jag ha domsittande i de främre motorfästena.
 

"t.FOGGY"

ixen ska sponsra
Gick med
27 Aug 2003
Ort
ronneby
Hoj
ducati 848,cbr 929rr-01
har ett komplett framlyse liggandes på hyllan till en 1000rr -04,litet märke i ena glaset.pm om nån behöver det,har sålt hondan..
 

E-Dahlin

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
Stockholm / Kungsholmen
Hoj
Nuvarande: -15 Aprilia Tuono Factory / Tidigare: -13 Aprilia RSV4 Factory APRC / -12 Yamaha R1 / -10 BMW S1000RR / - 10 CB1000R / -08 CBR 600RR / -09 CBR 1000RR / -08 CBR 1000RR / -08 CBR 600RR
Hej,

En fråga till er som har -08ans Fireblade (eller som har svar på det jag undrar). Min har gått ca 270 mil nu. Ända från början har den haft ett vinande/tjutande ljud på låga växlar vid motorbroms och på tomgång. Det är kopplingen som ger ifrån sig ljudet. Vidare känns det ibland som kopplingen "försvinner" sista 0.5cm vid växling. Inget klonkande, bara att handtaget tappar motstånd.
Har läst på de amerikanska forumen att det är flera hojjar som har samma problem, plus att de bränner massor med olja och fått lämnas in för utbyten o reparationer, men att Honda inte erkänner att det är nåt känt fabrikationsfel. Har ringt o pratat med Honda här, vilka heller sa sig aldrig hört talas om det utan rekomendera mig o lämna in den för check.
Ska självklart göra det, men undrar om ngn här har samma problem?
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Hej,

En fråga till er som har -08ans Fireblade (eller som har svar på det jag undrar). Min har gått ca 270 mil nu. Ända från början har den haft ett vinande/tjutande ljud på låga växlar vid motorbroms och på tomgång. Det är kopplingen som ger ifrån sig ljudet. Vidare känns det ibland som kopplingen "försvinner" sista 0.5cm vid växling. Inget klonkande, bara att handtaget tappar motstånd.
Har läst på de amerikanska forumen att det är flera hojjar som har samma problem, plus att de bränner massor med olja och fått lämnas in för utbyten o reparationer, men att Honda inte erkänner att det är nåt känt fabrikationsfel. Har ringt o pratat med Honda här, vilka heller sa sig aldrig hört talas om det utan rekomendera mig o lämna in den för check.
Ska självklart göra det, men undrar om ngn här har samma problem?

Jag har enbart rullat 150mil med min blade men inte märkt av någonting av ovanstående.
Läste däremot på 1000rr.net om att vissa kan bränna ovanligt mycket olja, detta skulle vara ett antal maskiner ur en viss tillverkningserie som gått till staterna.
 

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Ort
Scottsland
Hoj
Skeppshult
Tja på er.
Ville bara säga att ja blivt lycklig ägare till en 1000rr -06 i lördags :)
Tänkte höra med er det e så att det sitter ett slipon på den men vill ha bort orginalskylthållaren me blinkersern.
Hur löser man det snyggast?? nån som har bilder på ombyggt bakdel??

Mvh fält
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Tja på er.
Ville bara säga att ja blivt lycklig ägare till en 1000rr -06 i lördags :)
Tänkte höra med er det e så att det sitter ett slipon på den men vill ha bort orginalskylthållaren me blinkersern.
Hur löser man det snyggast?? nån som har bilder på ombyggt bakdel??

Mvh fält

kolla på www.rucknrunracing.se för ett Mad Doctor kit
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Tja på er.
Ville bara säga att ja blivt lycklig ägare till en 1000rr -06 i lördags :)
Tänkte höra med er det e så att det sitter ett slipon på den men vill ha bort orginalskylthållaren me blinkersern.
Hur löser man det snyggast?? nån som har bilder på ombyggt bakdel??

Mvh fält


Grattis till nya bågen!
Kolla in http://www.hotbodiesracing.com/en/
Klämde på en undertail från dem på min och kan intyga både kvalitet och passform:)
 

jailbird

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
2006 Honda cbr 1000 fireblade
Tjena

Köpte en 1000rr -06 för en månad sedan
Har en fråga vilken storlek det ska vara på bakdäcket
Det som sitter på är orginal 190/50 17 men på regbeviset står det 180/55 17
kanske är skitsamma men är bara nyfiken¨när man ska byta ut det utslitna orginalet mot ett nytt.

Är det nån som har en länk till en massa 1000rr bilder.

Ps funderar på Dunlop Roadsmart som fick bra test...
 
Last edited:

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Tja på er.
Ville bara säga att ja blivt lycklig ägare till en 1000rr -06 i lördags :)
Tänkte höra med er det e så att det sitter ett slipon på den men vill ha bort orginalskylthållaren me blinkersern.
Hur löser man det snyggast?? nån som har bilder på ombyggt bakdel??

Mvh fält

Ta bort orginalsklthållare. Köp ny baklampa med inbyggda blinkers från clear alternatives och tillverka din egen skylthållare:tummenupp
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Köpte en 1000rr -06 för en månad sedan
Har en fråga vilken storlek det ska vara på bakdäcket
Det som sitter på är orginal 190/50 17 men på regbeviset står det 180/55 17
kanske är skitsamma men är bara nyfiken¨när man ska byta ut det utslitna orginalet mot ett nytt.

Är det nån som har en länk till en massa 1000rr bilder.

Ps funderar på Dunlop Roadsmart som fick bra test...

*skrattar*
där ser man, på min står det
Däckdimension axel 1: 120/70ZR17(58W)
Däckdimension axel 2: 190/50ZR17(73W)

Det är iofesig en 2007a men 06 och 07 är ju samma.
jag kör numera på pilot power 2 ct, fungerar helt ok för mig, har varit några incidenter där däcken släppt men det har varit på samma plats så det tror jag nog har med platsen och att det är något som läckt ut just där än att det är något problem med däcket.
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
OK, tack för svaret.:tummenupp No cut skiten som sitter på nu ska bort illa kvickt. Såg i ditt garage att du harpuckar som fäster i de främre motorfästena. Vad är det för puckar??ValterMoto? Och vart köptedu dom? Blirdet att borra i kåporna så vill jag ha domsittande i de främre motorfästena.

Shogun "No Cut" är inte så dåliga som du tror dig veta... jag har krashtestat dem själv.

Kolla bilderna så ser du att endast den övre sidokåpan är skadad men att underkåporna och motorkåpan klarat sig.

Visst finns risken att adapterfästet kan slå hål på blocket, men i mitt fall så vek sig istället skruven (som håller pucken) en aning.
 

linktomayhem

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2007
Ort
insjön
Hoj
honda cbr 1000rr - REPSOL 07
hej hej undrar .har en cbr 1000rr / 07 .. är det värt att sätta på helssystem å luftfilter ,power commander , bänka den . va får man typ ut för hästar på bak däcket ? gör det så stor skilnad så det uppväger pengarna ? .. länkar till att hitta bra grejerna skulle uppskattas å =) ...
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Shogun "No Cut" är inte så dåliga som du tror dig veta... jag har krashtestat dem själv.

Kolla bilderna så ser du att endast den övre sidokåpan är skadad men att underkåporna och motorkåpan klarat sig.

Visst finns risken att adapterfästet kan slå hål på blocket, men i mitt fall så vek sig istället skruven (som håller pucken) en aning.

Sant, dom har funkat bra på cbr600 men till cbr1000 har de visat sig fungera sämre. I fall jag nu skall tro på vad jag läst på 1000rr.net.
Har läst både om att de dragit ur gängorna i motorfästena och spräckt "water elbow". Det senare måste man lyfta motorn för att fixa. Men som sagt, till 600´rna har de funkat.
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Skulle vart grymt kul o få se den, funderar på en likadan!:D
Släng in ett kort asap:banana
Bilder kommer, ska klämma in lite egotid med moppen och få på det sista nu innan man börjar jobba igen:tummenupp


Dom med inbyggt slipon e grymt snygga men grymt pris med :(
Dyrast men helt klart att föredra utseende mässigt!


hej hej undrar .har en cbr 1000rr / 07 .. är det värt att sätta på helssystem å luftfilter ,power commander , bänka den . va får man typ ut för hästar på bak däcket ? gör det så stor skilnad så det uppväger pengarna ? .. länkar till att hitta bra grejerna skulle uppskattas å =) ...
Hur långt är ett snöre...
Ska du behålla moppen ett tag så är det alltid roligt att pynta på lite extra:)

http://www.motomummy.com/store/home.php
http://www.1tail.com/
Är några företag från staterna jag varmt kan rekommendera, grym kundkontakt och bra priser!
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Sant, dom har funkat bra på cbr600 men till cbr1000 har de visat sig fungera sämre. I fall jag nu skall tro på vad jag läst på 1000rr.net.
Har läst både om att de dragit ur gängorna i motorfästena och spräckt "water elbow". Det senare måste man lyfta motorn för att fixa. Men som sagt, till 600´rna har de funkat.

Ok, ja det låter inte bra.

Synd dock, för deras produkter verkar hålla hög kvalitet i övrigt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top