Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

E-Dahlin

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
Stockholm / Kungsholmen
Hoj
Nuvarande: -15 Aprilia Tuono Factory / Tidigare: -13 Aprilia RSV4 Factory APRC / -12 Yamaha R1 / -10 BMW S1000RR / - 10 CB1000R / -08 CBR 600RR / -09 CBR 1000RR / -08 CBR 1000RR / -08 CBR 600RR
Vinande

Vad jag märkt har inte min -08 tagit någon olja alls. Men då har jag bytt var 200:e mil. Men däremot låter min rejät (tjuter) från kopplingen. Man hör det tydligast vid motorbromsning på låga varv men ljudet hörs även på tomgång.
Har använt hondas rekomenderade olja vid båda oljebyterna. Någon annan som har samma problem?


Tja, min viner/tjuter med vid motorbroms och vid låga varv. Ska vara helt normalt vad jag hört.
Du skriver "problem", har du kört nån -08 Fireblade som inte viner/tjuter eller hört att det inte ska vara så?

//E
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Idag var det roligt att få post, fick hem del av min beställning till bladen:)

* Yoshi R77 Helsystem i kolfiber
* Yoshi case savers
* PC3
* BMC racefilter
* Vortex mirror block off
* Goodridge carboline stålomspunna bromsslangar fram + bak
* Pazzo racing levers
* Gel grips
* Ice reservoir sock

Gött godis!!:tummenupp
Beställde du från grejerna från utlandet eller här från svedala??
 

E-Dahlin

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
Stockholm / Kungsholmen
Hoj
Nuvarande: -15 Aprilia Tuono Factory / Tidigare: -13 Aprilia RSV4 Factory APRC / -12 Yamaha R1 / -10 BMW S1000RR / - 10 CB1000R / -08 CBR 600RR / -09 CBR 1000RR / -08 CBR 1000RR / -08 CBR 600RR
Idag var det roligt att få post, fick hem del av min beställning till bladen:)

* Yoshi R77 Helsystem i kolfiber
* Yoshi case savers
* PC3
* BMC racefilter
* Vortex mirror block off
* Goodridge carboline stålomspunna bromsslangar fram + bak
* Pazzo racing levers
* Gel grips
* Ice reservoir sock

Blir avis! :tummenupp
ska försöka göra en önskelista för vintern med (och få det att gå ihop ekonomiskt.)

En fråga. Hur tänkte du göra med backspelglar om du ska ha "mirror block offs"?
Jag har hittat ett par snygga med diodblinkers o positionsljus på en amerikansk sajt. Vettef*n hur man fixar nån typ av backspegel snyggt bara.
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Gött godis!!:tummenupp
Beställde du från grejerna från utlandet eller här från svedala??
Från två företag i staterna, http://www.motomummy.com/store/home.php & http://www.1tail.com/ Har bara fått från ena företaget än. Kan varmt rekommendera båda, kanon service och snabba leveranser:tummenupp


Blir avis! :tummenupp
ska försöka göra en önskelista för vintern med (och få det att gå ihop ekonomiskt.)

En fråga. Hur tänkte du göra med backspelglar om du ska ha "mirror block offs"?
Jag har hittat ett par snygga med diodblinkers o positionsljus på en amerikansk sajt. Vettef*n hur man fixar nån typ av backspegel snyggt bara.

Kör utan backspegel på bana, annars sitter de på:)
 

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
-00 Honda 929
Någon som har någon bra sida med honda kläder till salu.....typ huvtröjor kepsar t-shirts mm..:)
 

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Någon som har någon bra sida med honda kläder till salu.....typ huvtröjor kepsar t-shirts mm..:)

Svensk sida
http://www.hondamc.com/homc/templates/Page____8238.aspx

Utlänsk men med mycket bättre urval, snabb leverans
http://www.shop.gasjeans.com/

GAS kläderna är rätt grymma och dom finns ibland på outlet butiker.

Är det någon som kan ge mig lite tips om att dreva om hojen. Funderar på att ta ner en kugg på främre, någon som provat om det blir någon större skillnad?
 
Last edited:

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Någon som har någon bra sida med honda kläder till salu.....typ huvtröjor kepsar t-shirts mm..:)

Vi köpte upp nästan allt Honda Sverige hade kvar av GAS kläder så om du har vägen förbi Göteborg så sväng in på Honda MC Center och kolla.
 

Gelsi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda 1000rr 08
Tja, min viner/tjuter med vid motorbroms och vid låga varv. Ska vara helt normalt vad jag hört.
Du skriver "problem", har du kört nån -08 Fireblade som inte viner/tjuter eller hört att det inte ska vara så?

//E

Polarn köpte likadan samma dag. Hans låter ingenting i jämförelse. Var faktiskt nere med den hos honda center. Dom konstaterade att den lät väldigt mycket men kunde inte hitta något fel.
Dom sa att det bara var att köra och att vissa kunde låta mer än andra.
 

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
Är det någon som kan ge mig lite tips om att dreva om hojen. Funderar på att ta ner en kugg på främre, någon som provat om det blir någon större skillnad?

Jag drevade upp 2 kugg där bak istället.
Skonsammare för kedjan eftersom om du drevar ner fram så blir det ju "skarpare" för kedjan att svänga runt där.
Skulle jag tagit 3 kugg upp, som var meningen fr början, så hade jag fått byta till en längre kedja.
Alltså var 2 upp bak det smartaste, för min del iaf. :tummenupp
 

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Hittade ett så gott som nytt kolfiber slipon Leovince Evo II, med värmesköld och allt till ett kanonpris, satt på en lite annorlunda lackad Blade -08. Bif bild!

Nån som har ett liknande och som kan beskriva ljudet? Enligt utsago brötar det rätt bra - mer än andra slipon? :confused:
 

Bifogat

  • DSC00227.JPG
    DSC00227.JPG
    65 KB · Visningar: 143

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Från två företag i staterna, http://www.motomummy.com/store/home.php & http://www.1tail.com/ Har bara fått från ena företaget än. Kan varmt rekommendera båda, kanon service och snabba leveranser:tummenupp




Kör utan backspegel på bana, annars sitter de på:)

Jo motomummy har jag handlat grejer från förr. Riktigt snabb och bra service från dom. Har funderingar på en pc´3a, filter, leavers och lite annat smått och gott. Blir nog lite prylar därifrån i vinter.:tummenupp
 

E-Dahlin

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
Stockholm / Kungsholmen
Hoj
Nuvarande: -15 Aprilia Tuono Factory / Tidigare: -13 Aprilia RSV4 Factory APRC / -12 Yamaha R1 / -10 BMW S1000RR / - 10 CB1000R / -08 CBR 600RR / -09 CBR 1000RR / -08 CBR 1000RR / -08 CBR 600RR
Evo II

Hittade ett så gott som nytt kolfiber slipon Leovince Evo II, med värmesköld och allt till ett kanonpris, satt på en lite annorlunda lackad Blade -08. Bif bild!

Nån som har ett liknande och som kan beskriva ljudet? Enligt utsago brötar det rätt bra - mer än andra slipon? :confused:

Jag hade ett Evo II på min -08 -600RR och utan insatsen lät det riktigt nice, men för aningen högt (en hel del som tittade) enligt min mening när man körde inne i stan. Det lät högre än Yoshimura på samma hoj.
Med insatsen i är det inte mkt roligare än originalet.
Nu är det ju helt annorlunda ljud i 600an mot Bladen med visserligen.
 

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -07
Hittade ett så gott som nytt kolfiber slipon Leovince Evo II, med värmesköld och allt till ett kanonpris, satt på en lite annorlunda lackad Blade -08. Bif bild!

Nån som har ett liknande och som kan beskriva ljudet? Enligt utsago brötar det rätt bra - mer än andra slipon? :confused:

Den Leo Vince på bilden liknar den som Hondamc center i GBG hade på sin -08 Fireblade demo hoj. Är det samma slipon så kan jag säga att ljudet är riktigt gött.
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Hittade ett så gott som nytt kolfiber slipon Leovince Evo II, med värmesköld och allt till ett kanonpris, satt på en lite annorlunda lackad Blade -08. Bif bild!

Nån som har ett liknande och som kan beskriva ljudet? Enligt utsago brötar det rätt bra - mer än andra slipon? :confused:
Har bara hört bra om leo, bara att handla:)


Jo motomummy har jag handlat grejer från förr. Riktigt snabb och bra service från dom. Har funderingar på en pc´3a, filter, leavers och lite annat smått och gott. Blir nog lite prylar därifrån i vinter.:tummenupp
Och sjukt bra priser dessutom. Från det att de drog pengar hade jag prylarna inom en vecka, även från 1tail.com
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Jag har precis köpt ett Yoshimura RS-5. Är det nån som har erfarenheter av ett sådant på en 1000RR -05?
Inte just av RS-5, men yoshi rent generellt. Hade yoshi tri-oval titan på min tidigare hoj (hayabusa)
Var mycket nöjd med både ljud och effektregistret det gav. Blev även ett yoshi till nuvarande hoj, ska bli intressant att se vad det ger:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top