Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Gottis skrev:
..större skillnad på vikten 05:an är märkbart mindre och lättare...
Om jag minns rätt skiljer det 4kg, och dom fördelade sig typ 1 kg från ramen, 2kg från avgassystemet och sen 1kg övrigt.
Tur att man iaf kan byta avgas-systemet :)

Herman skrev:
Visst borde denna passa till 1000rr -06:an.. Ser inte ut som de är några ändringar bak..

http://clearalternatives.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=CA&Category_Code=CBR1000RR ??
Det är samma som jag har, den är bra!
Vet dock inte om den passar din 06´a, maila o fråga.

/N
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
isse skrev:
Om jag minns rätt skiljer det 4kg, och dom fördelade sig typ 1 kg från ramen, 2kg från avgassystemet och sen 1kg övrigt.
Tur att man iaf kan byta avgas-systemet :)


/N


kan ju ja med så :tungan
 

MC Doktorn

Guest
isse skrev:
Om jag minns rätt skiljer det 4kg, och dom fördelade sig typ 1 kg från ramen, 2kg från avgassystemet och sen 1kg övrigt.
Tur att man iaf kan byta avgas-systemet :)
./N

Det som skiljer 03/04(186 kg) mot 05/06 (182 kg)
Ramen 1,6 kg (tunnare ram)
Bakramen 0,5 kg
swingen 0,11 kg
Avgassystemet 0,6 kg
Övrig viktbeparing pådrygt 1 kg ligger i andra styrkronor, styre, fotpinnar, sidostödet drev bromskolvbak och en enklare låsmekanism för bakcutsen.

I motorn skiljer det med andra injektorer med faktiskt mindre insugskanaler em annan ECU med ny mappning med ett avgassytem av desigen 4-2-1som ger ett bättre mellanregister.

USD faffeln radial ok fram ger mer rigiditet vid inbroms och lägre ofjädrad vikt.

Men i grund och botten samma hoj i körupplevelse. :tummenupp

/M
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
2ono skrev:
Det som skiljer 03/04(186 kg) mot 05/06 (182 kg)
Ramen 1,6 kg (tunnare ram)
Bakramen 0,5 kg
swingen 0,11 kg
Avgassystemet 0,6 kg
Övrig viktbeparing pådrygt 1 kg ligger i andra styrkronor, styre, fotpinnar, sidostödet drev bromskolvbak och en enklare låsmekanism för bakcutsen.
Så stod det i nån ressension, men jag får buga för din detalj koll :Bugar
:)
/N
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
björn.e skrev:
Skilljer det inte i hk mellan 03 och 04 :va I minna papper står det 117 hk hur mycket ger 03.an?

björn

samma antal Kusar som behöver havre men skillnaden är mellan 03 och 05 att olika kusar nehöver mer havre än andra i det långa stallet :)
 

MC Doktorn

Guest
03 och 05 är skillnaden ffa i mellanregistret mellan 4-8K även om man ta siffrorna med en nypa salt så ser man en viss skillnad.
Personligen tycker jag den funkar bra på låga varv men den är relativt död under 10000.

dyno.gif
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
2ono skrev:
03 och 05 är skillnaden ffa i mellanregistret mellan 4-8K även om man ta siffrorna med en nypa salt så ser man en viss skillnad.
Personligen tycker jag den funkar bra på låga varv men den är relativt död under 10000.


Så det är samma antal hk på 03-05???

björn :va
 

MC Doktorn

Guest
björn.e skrev:
Så det är samma antal hk på 03-05???

björn :va

Skillnaden är sannolikt så liten över 10000 att olika ex kan variera oavsett årsmodell.
Det borde inte vara någon större skillnad heller med tanke på att konstruktionerna är identiska med undantag av det jag skrev i ett inlägg ovan.
 

XeNo

snigel
Gick med
12 Jun 2005
Ort
sthlm
Hoj
600RR-05(såld)R6-06(såld),660 raptor(såld)LTR 450
lite godis för dom som vill.....
 

Bifogat

  • mini_bak.JPG
    mini_bak.JPG
    22 KB · Visningar: 255
  • mini_fram.JPG
    mini_fram.JPG
    15.3 KB · Visningar: 224

XeNo

snigel
Gick med
12 Jun 2005
Ort
sthlm
Hoj
600RR-05(såld)R6-06(såld),660 raptor(såld)LTR 450
fotat med mobilen,tror ej det blir bättre än så här.
 

XeNo

snigel
Gick med
12 Jun 2005
Ort
sthlm
Hoj
600RR-05(såld)R6-06(såld),660 raptor(såld)LTR 450
yupp...jag e helnöjd iaf.....nu e d dags för våren
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top