Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Håller på beställa hem mer kolfibergodis till Cbr1000 08-. :tungan
Det jag undrar är om ni föredrar originalhugger eller motogp stil? Motogp stilen kommer bli ca en tredjedel dyrare.
Bifogar en usel bild på motogp varianten:)

Ser ju fräsig ut, vet inte hur orginal ser ut jag har nån eftermonterad på min och den där skulle jag ju föredra. :tummenupp

Helvete vad abstinens...:död
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Aningen klyven, strax ska ett 2 bros slipon på, tänkte även passa på att köpa denna " tail tiddy " http://www.rg-racing.com/browseBike/Honda/CBR600RR/2008/LP0042BK.aspx

Har ja tolkat de rätt så ska standard blinkers passa, och har man tur så tar man sig igenom besiktningen med led bromsljuset med.....

Ni som rensat bakdelen, har ni skaffat fender.eliminator ? behövt byta blinkers ? har ni lyckats få igenom hojen på besikningen? Väldigt tacksam för alla svar / tips ja kan få =)
 
Last edited:

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Jaha då köpte man första hojen igår då. En cbr 600rr -04 blev det :kär

Oturligt nog trilla den på släpet på vägen hem :huvet
 

Ingfeldt

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2010
Ort
Halmstad
Hoj
CBR 600 RR -03
Jaha då köpte man första hojen igår då. En cbr 600rr -04 blev det :kär

Oturligt nog trilla den på släpet på vägen hem :huvet

Grattis! :D Några otrevliga skador på hojen?

Får väl passa på att säga hej i denna tråden jag med då. Köpte en 600rr 03:a förra veckan.

Nu är det fullt upp med montering av strypning :)död)! Säsongen är ju snart igång! Strålande sol och torra vägar här i Halmstad! :Bugar
 

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Grattis! :D Några otrevliga skador på hojen?

Får väl passa på att säga hej i denna tråden jag med då. Köpte en 600rr 03:a förra veckan.

Nu är det fullt upp med montering av strypning :)död)! Säsongen är ju snart igång! Strålande sol och torra vägar här i Halmstad! :Bugar

Tackar =) Grattis själv till köpet.
Nja.. Hade faktiskt jävligt tur. Det mesta tog på dekalerna. Inga bulor eller sprickor eller ngt. Och blinkersen gick itu. Så nu kan jag bara svänga vänster :yoparty hahaha

Fotpinnen gick sönder så det var därför den trillade. Ingen som har passagerarfotpinnar liggandes? :)
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Vart har min gamla skönhet tagit vägen?

Upp med bilder på era 600or nu då :D
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Tackar =) Grattis själv till köpet.
Nja.. Hade faktiskt jävligt tur. Det mesta tog på dekalerna. Inga bulor eller sprickor eller ngt. Och blinkersen gick itu. Så nu kan jag bara svänga vänster :yoparty hahaha

Fotpinnen gick sönder så det var därför den trillade. Ingen som har passagerarfotpinnar liggandes? :)

uhm, trillade den för fotpinnen gick sönder?
Hur hade ni spännt fast den? :confused:
 

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Vart har min gamla skönhet tagit vägen?

Upp med bilder på era 600or nu då :D

Har inte själv hunnit ta några bilder, så får bli två bilder från förre ägaren :)


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

uhm, trillade den för fotpinnen gick sönder?
Hur hade ni spännt fast den? :confused:

Hade spänt den i passagerarfotpinnen. Så är där ju typ som en ring :p Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men den gick iaf sönder :död
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Har inte själv hunnit ta några bilder, så får bli två bilder från förre ägaren :)
Hade spänt den i passagerarfotpinnen. Så är där ju typ som en ring :p Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men den gick iaf sönder :död

ok, men ni hade spännrämmar till styret också antar jag?
Skumt, jag har spännt min blejd i både dom och passagerarpinnarna och det har aldrig varit några problem, körde ni offroad hem med släpet? ;)
Trevlig maskin för övrigt...
 

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
ok, men ni hade spännrämmar till styret också antar jag?
Skumt, jag har spännt min blejd i både dom och passagerarpinnarna och det har aldrig varit några problem, körde ni offroad hem med släpet? ;)
Trevlig maskin för övrigt...

Hehe jo det hade vi, men spända typ snett framåt, inte till sidan. Så hojen la sig såklart när den där bak släppte. Det som är så irriterande är att vi hämtade hojen i Uddevalla, och bor i Lund, och den trillade bara ngn km innan vi va hemma:huvet Och då hade vi ändå stannat mååånga ggr på vägen hem för att kolla.
Ja vi trodde såklart inte heller att det skulle vara ngra problem. Hahaha ja vad trodde du annars? Uddevalla - Lund fågelvägen ju såklart. Haha nej skämt o sido.. Det blåste helt sjukt mycket, men man kan ju ändå tycka de borde hålla :p
Ja jag gillar den. Bytade drivpaket idag så va ju tvungen att testa en sväng sen. Nu vill jag ha vååååår!:tummenupp


Nice, bara bort med backspeglarna så ser det bra ut :D

Hehe jag tycker det ser så naket ut utan backspeglarna :p
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hehe jo det hade vi, men spända typ snett framåt, inte till sidan. Så hojen la sig såklart när den där bak släppte. Det som är så irriterande är att vi hämtade hojen i Uddevalla, och bor i Lund, och den trillade bara ngn km innan vi va hemma:huvet Och då hade vi ändå stannat mååånga ggr på vägen hem för att kolla.
Ja vi trodde såklart inte heller att det skulle vara ngra problem. Hahaha ja vad trodde du annars? Uddevalla - Lund fågelvägen ju såklart. Haha nej skämt o sido.. Det blåste helt sjukt mycket, men man kan ju ändå tycka de borde hålla :p
Ja jag gillar den. Bytade drivpaket idag så va ju tvungen att testa en sväng sen. Nu vill jag ha vååååår!:tummenupp




Hehe jag tycker det ser så naket ut utan backspeglarna :p

Nej för fasen.
Kolla min gamla i mitt garage, så ska de se ut :D
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jag tycket "gammla" honda-speglarna är några av dom snyggare på marknanden måste jag säga...
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Tackar =) Grattis själv till köpet.
Nja.. Hade faktiskt jävligt tur. Det mesta tog på dekalerna. Inga bulor eller sprickor eller ngt. Och blinkersen gick itu. Så nu kan jag bara svänga vänster :yoparty hahaha

Fotpinnen gick sönder så det var därför den trillade. Ingen som har passagerarfotpinnar liggandes? :)

Kan ha det, Är det bara sista biten eller hela som behövs? Har en hel del med grejer till 03-04 inga kåpor eller blinkers dock.:)Bromsbelägg fram, elsystem, växellåda, motorkåpor, instr. bok. biiiiilligt
 
Last edited:

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
:tummenupp
Nej för fasen.
Kolla min gamla i mitt garage, så ska de se ut :D

Den va riktigt snygg. Sjukt snyggt med helsvart! MEN jag håller nog fast vid att det ser naket ut utan speglarna :p

Kan ha det, Är det bara sista biten eller hela som behövs? Har en hel del med grejer till 03-04 inga kåpor eller blinkers dock.:)Bromsbelägg fram, elsystem, växellåda, motorkåpor, instr. bok. biiiiilligt

Hela :) kolla om du har och skicka sen pm. Vad är det för intruktionsbok? Orginal eller haynes-manual?
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kan ju räkna med trevliga böter om du blir stoppad utan backspeglar

Mjae inte direkt, en ombesiktning möjligen om polisen skulle vara lite grinig.

Men jag hade kamera med en liten skärm vid hastighetsmätaren så jag åtminstone hade nån liten koll bakåt =)
 

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Men fan nu saknar jag ju min älskling när jag läser här.. hon står på verkstan och väntar på någon kåpa som ska komma tillbaka från lack. Men nu kommer den nästan se helt ny ut!

Motorkåpor är bytta, antal plastkåpor är fixade eller bytta(tagit både höger och vänster sida i försäkringsärende). Svinggaffeln har fått ett nytt depåstödsfeste fastsvettsat och med hem får jag ett par krashpuckar som jag ska fästa dit + lite enklare servicegrejer gjorda. Förvänta er bilder när den kommer tillbaka! FUCK VAD JAG LÄNGTAR! både tills den kommer tillbaka och tills vår! :D
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Vart har min gamla skönhet tagit vägen?

Upp med bilder på era 600or nu då :D

Det mesta är standard men har nu under vintern köpt lite smått o gott, nytt slipon, double bubble ruta, cuts, bobbins, krascpuckar, &
end bars.


Så Vik nu hädan du stygga vinter ! :)
 

Bifogat

  • IMG_0457.jpg
    IMG_0457.jpg
    245.6 KB · Visningar: 90
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top