Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Bara en fråga.. Vad har ni för lås? Och var har ni dem? Med tanke på den rymliga platsen under cutsen:död

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Bara en fråga.. Vad har ni för lås? Och var har ni dem? Med tanke på den rymliga platsen under cutsen:död

Hade skrivbromslås från Abus.
skivbromslas-hanglas.gif

Det får plats fint i cutsen.

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
verkrygsats cbr 600 rr 05

Är det möjligtvis någon här som har en verktygsats till min hoj liggandes som jag får köpa?

Vi har planerat in en liten tur till alperna och då hade det varit grymt bra att ha en till hands om något skulle hända.

/Danne

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Nu har vi inte likadan hoj men jag har kör med Abus Detecto (Är väl deras största lås) och har det, ett multiverktyg och första förbandsväska i cutsen. Och man kan inte riktigt anklaga cutsen på 08:ans Fireblade för att vara stor. :gnissla

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Hade skrivbromslås från Abus.
skivbromslas-hanglas.gif

Det får plats fint i cutsen.

Har funderat lite på det men va osäker på om ens det fick plats, men då kanske man ska köra på ett sånt :)

Nu har vi inte likadan hoj men jag har kör med Abus Detecto (Är väl deras största lås) och har det, ett multiverktyg och första förbandsväska i cutsen. Och man kan inte riktigt anklaga cutsen på 08:ans Fireblade för att vara stor. :gnissla

Haha då är det ju stort jämfört med min. Är glad att jag ens får plats med körkortet haha :huvet
Men abus detecto ska ju vara rätt bra.. Sambon har ett sånt. Men ja.. Det är ju rätt stort. Lite för stort för att jag ska få plats med det tyvärr :gnissla

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Har funderat lite på det men va osäker på om ens det fick plats, men då kanske man ska köra på ett sånt :)

Haha då är det ju stort jämfört med min. Är glad att jag ens får plats med körkortet haha :huvet
Men abus detecto ska ju vara rätt bra.. Sambon har ett sånt. Men ja.. Det är ju rätt stort. Lite för stort för att jag ska få plats med det tyvärr :gnissla

Jag brukade stoppa ner ett sånt där lås vid ena sidan där så att säga, sen nycklar o plånbok på ovansidan oså nåt mer bra o ha på andra sidan.
Det är inte stort men man får med det nödvändigaste.
Sen finns ju även utrymmet för verktyg att använda om man inte vill ha verktygen där :D
Kan ju va bra att ha ett extra lås där istället så kan man låsa fast hojen extra säkert om den blir stående :D

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Alltid lika facinerande att se gensvaret när en tjej frågar något
mot när man som kille ställer en fråga. Härmed är ja transa på deltid, ni kan kalla mig Boris, så hoppas ja responsen är lika snabb när
man behöver hjälp =)

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
mot när man som kille ställer en fråga. Härmed är ja transa på deltid, ni kan kalla mig Boris, så hoppas ja responsen är lika snabb när
man behöver hjälp =)

Va kan jag hjälpa till me? :D

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
man behöver hjälp =)

Haha, men vad är logiken i att kalla dig "boris", lär ju inte direkt locka fram svar?:va

(tramsa passar nog bättre :tungan)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
man behöver hjälp =)

Jämför frågorna som killar ställer med dem som tjejer ställer, det är lite lättare frågor från fruntimmren oftast om man säger så :D

j.jo

Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Va kan jag hjälpa till me? :D

Hej, Boris här :D

Nu när du säger de så har ja faktiskt en fråga.

Slipon ska på inom kort, då det är i kolfiber så undrar jag om det är ok om mn tar bort värmeskyddet ? Kolfiber kommer väl inte riktigt upp i samma temp som aluminium? Eller borde ja ta de säkra före de osäkra:va

Haha, men vad är logiken i att kalla dig "boris", lär ju inte direkt locka fram svar?:va

(tramsa passar nog bättre :tungan)

Logiken ? Tror den kallas " ironi " mitt inlägg var med glimten i ögat :tummenupp Men " Boris " känner sig aningen sårad..... :tungan

Last edited:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Hej, Boris här :D

Nu när du säger de så har ja faktiskt en fråga.

Slipon ska på inom kort, då det är i kolfiber så undrar jag om det är ok om mn tar bort värmeskyddet ? Kolfiber kommer väl inte riktigt upp i samma temp som aluminium? Eller borde ja ta de säkra före de osäkra:va

Logiken ? Tror den kallas " ironi " mitt inlägg var med glimten i ögat :tummenupp Men " Boris " känner sig aningen sårad..... :tungan

Enligt infon under din avatar så kör du ju tjejmoppe. Så det är ju inte så svårt o fantisera att du är brewd. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig ang frågan. Men det borde nån annan som kör tjejhoj kunna göra :tummenupp

j.jo

Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Enligt infon under din avatar så kör du ju tjejmoppe. Så det är ju inte så svårt o fantisera att du är brewd. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig ang frågan. Men det borde nån annan som kör tjejhoj kunna göra :tummenupp

Okok. Första tanken, vad är " brews " ? Med tanke på att detta är ett hojforum & jag skojade " tydligen lite för mycket för vissa " så måste jag passa på & fråga om du är seriös med din kommentar? Mina 120hk räcker mer än väl åt mig, men hey de e ju bara jag. Att du har 50-60hk mer känns tydligen riktigt bra för dig så grattis :tummenupp "

Och just det " sen ska man ju kunna utnyttja kapaciteten med "

Hur som helst så gillar ja min " tjejmoppe skarpt "

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Okok. Första tanken, vad är " brews " ? Med tanke på att detta är ett hojforum & jag skojade " tydligen lite för mycket för vissa " så måste jag passa på & fråga om du är seriös med din kommentar? Mina 120hk räcker mer än väl åt mig, men hey de e ju bara jag. Att du har 50-60hk mer känns tydligen riktigt bra för dig så grattis :tummenupp "

Lugn bara lugn :krama jag skojar me dig :D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Brewd = brud på sporthojska

600cc = tjejhoj på samma sporthojska. Inget illa menat med det utan bara lite hjärtligt skojande här på forumet.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag börjar faktiskt få lite ångest. Inte alla som fattar min humor o ironi :)

Äh, vafan, kör på bara... blir någon sårad får de väl säga till så får man förklara att man alltid är sån men att det är mest hjärtligt skojande. :tummenupp

Så trist om man skall gå runt och vara seriös hela jäkla tiden.

Eller som jag brukar säga... HTFU :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...