Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Jag börjar faktiskt få lite ångest. Inte alla som fattar min humor o ironi :)

Hehe ingen fara. Kör själv
Ofta med ironi. klart
Man får skoja, ja letade efter
Smilyes i ditt inlägg men
hittade inga =p

Så se dig som förlåten =) förresten
Såg du hade en 690, då får vi ta en
Runda med tjejmopparna om
Du åker neråt landet =p

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Bänkat hojen idag :)

162 bakhjulshästar - inte för det spelar någon roll men lite skoj med siffror och kurvor i alla fall. Hojen har ett K&N racefilter och rensade luftintag, annars är den standard.

Bifogat

• IMG_0400.jpg
    IMG_0400.jpg
    201 KB · Visningar: 46
  • IMG_0401.jpg
    IMG_0401.jpg
    177.5 KB · Visningar: 45

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
162 bakhjulshästar - inte för det spelar någon roll men lite skoj med siffror och kurvor i alla fall. Hojen har ett K&N racefilter och rensade luftintag, annars är den standard.

Va rockar du för pipa?

ehm... standard misstänker jag! :p

Märkte du någon skillnad på responsen i gashantaget?

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Va rockar du för pipa?

ehm... standard misstänker jag! :p

Märkte du någon skillnad på responsen i gashantaget?

Jag har inte kört hojen sen i september och kommer nog inte köra den förrens i maj -- så jag räknar inte med att märka någon skillnad.

I och med att jag monterade kraschkåpor modifierade jag luftintagen vilket gav fel luftblandning till hojen så nu monterade jag även ett racefilter och powecommander för att den ska gå rent igen (den tvekade lite på låga varv efter modifieringen samt gick för snålt).

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Jag har inte kört hojen sen i september och kommer nog inte köra den förrens i maj -- så jag räknar inte med att märka någon skillnad.

I och med att jag monterade kraschkåpor modifierade jag luftintagen vilket gav fel luftblandning till hojen så nu monterade jag även ett racefilter och powecommander för att den ska gå rent igen (den tvekade lite på låga varv efter modifieringen samt gick för snålt).

Tog du bort flapparna i intaget? Detta borde inte påverka AF ?

Har du gjort parmodd så ska dyno få rätt AF ratio.

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
alla dessa fel med 1000rr 08 , kan man få lite mer info om varför så många har varit på garantiåtgärder med koppling eller bytta kolvringar? detta vad jag hört har drabbat många, men ska man nästan vara säker på att få lämna in sin rr om den nu inte varit inne ? nu menar jag en rr med låga mil.
Kan man läsa nånstans mer om detta ?

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03

PAIR-modden menar du.
PAIR-anslutnignen måste strypas när man bänkar, det ska den som bänkar göra om inte ägaren gjort det innan.

alla dessa fel med 1000rr 08 , kan man få lite mer info om varför så många har varit på garantiåtgärder med koppling eller bytta kolvringar? detta vad jag hört har drabbat många, men ska man nästan vara säker på att få lämna in sin rr om den nu inte varit inne ? nu menar jag en rr med låga mil.
Kan man läsa nånstans mer om detta ?

Kopplingen var ju iaf nåt med bakmomentbegräsaren som var vajsing så kopplingen kunde börja slira även framåt.

Med kolvringarna var väl problemet att det var för dålig spänst i dom med resultatet att motorn drack uppåt en liter olja/100 mil.
båda feleln berörde en rät begränsad mängd chassinumemr i början av -08

Om du ringer honda kan du få dom områden på chassinummer som är berörda, och om ett speceifikt nummer är åtgärdat.

Last edited:

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar

Mer luft in blev det ju, så lite mer A och ingen mer F, därav en PC5 och bänkning :)

PAIR mod fixade Honda City mekanikern åt mig vid bänkningen :tummenupp

Migesson

Guest
Hej e 25 år. Haft körkort i 1 år snart. Kollat med If märkes till min repsol. 15,000kr hel/helår ej avställningsbar. Men till det sura, 25,000kr i självrisk på vagnskada och 15,000kr på stöld. Tycker detta e svinerier :arsele Vet ni nån BRA försäkring på cbr1000rr som går att lösa? Eller är alla försäkringar typ likadana. Verkar som denna e den billigast än så länge. Läns ligger på ca 52,000kr hel och 58,000kr hel och då går den att ställa av.
Synd man blir lidande som skötsam förare när många andra smutsar ner sporthojana hos försäkringsbolagen.

Några bra tips :va

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
Hej e 25 år. Haft körkort i 1 år snart. Kollat med If märkes till min repsol. 15,000kr hel/helår ej avställningsbar. Men till det sura, 25,000kr i självrisk på vagnskada och 15,000kr på stöld. Tycker detta e svinerier :arsele Vet ni nån BRA försäkring på cbr1000rr som går att lösa? Eller är alla försäkringar typ likadana. Verkar som denna e den billigast än så länge. Läns ligger på ca 52,000kr hel och 58,000kr hel och då går den att ställa av.
Synd man blir lidande som skötsam förare när många andra smutsar ner sporthojana hos försäkringsbolagen.

anledningen till att självrisken på IF är så hög är för att premien är så låg.
Är du skötsam behöver du ju inte vara orolig för att behöva betala självrisken (antingen har man låg premie och hög självrisk, eller vice versa.)

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA

Ring insplanet, de kollar och jämför " med alla " större bolag så slipper du hålla på med det själv. Kan säga att priserna varierar nåt otroligt beroende på vilket bolag man väljer. Jag blev tex erbjuden som högst 52000kr helår och de tog den bara på trafik. Har folksam nu, höjt min självrisk från 6000-12000kr och voila så har jag hamnat på 1600kr/mån & då får ja ställa på & av som jag vill =) har haft kortet 18mån typ

Migesson

Guest
Oki kul och se vad ni har och tycker. Sporthojarn e inget kul att bet på :mad:

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD

Kolla folksam... jag har i stortsett samma förutsättningar som dig och den var billigare när jag har den påställd 6månader om året + att den har 3000i självrisk bara

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
Nån som vet vart hastighetsvajern sitter till en cbr 1000rr 08?
Ska koppla QS till den

Vad har du nu rökt för nåt? (och kan jag få lite av det tack :tungan)

Det finns ingen hastighetsvajer på cbr1000rr 04-08, det sitter en elektrisk givare på utgående drev som mäter hastigheten.

Och vad har QS med hastighetsvajern att göra?
QS brukar ju ha en modul som ska kopplas till tändningen/spridare, separat eller via en powercommander.

edit: för jag antar att QS äe QuickShift?

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Vad har du nu rökt för nåt? (och kan jag få lite av det tack :tungan)

Det finns ingen hastighetsvajer på cbr1000rr 04-08, det sitter en elektrisk givare på utgående drev som mäter hastigheten.

Och vad har QS med hastighetsvajern att göra?
QS brukar ju ha en modul som ska kopplas till tändningen/spridare, separat eller via en powercommander.

edit: för jag antar att QS äe QuickShift?

Hahah formulera mig lite dåligt. Det är hastighets sensorn jag menar.
Och den har en kontakt me 3 trådar. 1 plus 1 minus och en till som ger signal. Vilken färg har signal?

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
Hahah formulera mig lite dåligt. Det är hastighets sensorn jag menar.
Och den har en kontakt me 3 trådar. 1 plus 1 minus och en till som ger signal. Vilken färg har signal?

Borde stå i verkstadsmanualen, kollat den? http://cbr.deathace.net/files/08cbr1000rr_sm.pdf

Tycker fortfarande det är skumt att QSen ska ha hastighetsdata, vad ska den göra med den?
det är väl bara bryttiden man ställer på den och det bestämmer hur länge tändning/spridare ska göra uppehåll?

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Borde stå i verkstadsmanualen, kollat den? http://cbr.deathace.net/files/08cbr1000rr_sm.pdf

Tycker fortfarande det är skumt att QSen ska ha hastighetsdata, vad ska den göra med den?
det är väl bara bryttiden man ställer på den och det bestämmer hur länge tändning/spridare ska göra uppehåll?

Jag vet inte, du får skicka ett mail till dynojet :)
Men jag hitta vilken det var. Rosa/grön.

Varsegod
http://www.powercommander.com/downl...quick_shifter/4_112_install_guide_english.pdf

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln