Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Kim_600RR

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2008
Ort
där jag somnar
Hoj
honda -08
Hejsan!

Har en 600rr -08 som jag letar gatkåpor till. Någon som vet vilka års modeller som passar? -07ans borde väll passa, men nån som vet om -09ans kåpor passar till en -08?

Mvh //K
 

Billie

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Gsx 750 1982
Tja.

Har precis köpt en Cbr1000rr -05. Jag har bytt till orginalljuddämparen och har några frågor kring detta.

Avgasventilen verkar fungera när man startar hojen, då går den och ställer sig i utgångsläge om den inte redan står där men när jag gasar så öppnar den inte. Vid vilket varvtal ska den öppna?

I vilket läge är den 100% öppen?
Den är ju fjäderbelastad, går den till öppet eller stängt läge när vajrarna är borta?

Det skulle även vara bra om nån hade en länk till en servicemanual.

Tacksam för svar.
 

Angelkiller

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
----
Hoj
Honda CBR 600F -98 Yamaha YZF 250-06
Vad brukar en ventiljustering kosta och när bör den göras på en CBR600F-98?
Och vilken prioritet har detta? är det bortkastat på en så gammal hoj eller bör man köra en koll?
den har gått 3500mil
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Tja.

Har precis köpt en Cbr1000rr -05. Jag har bytt till orginalljuddämparen och har några frågor kring detta.

Avgasventilen verkar fungera när man startar hojen, då går den och ställer sig i utgångsläge om den inte redan står där men när jag gasar så öppnar den inte. Vid vilket varvtal ska den öppna?

I vilket läge är den 100% öppen?
Den är ju fjäderbelastad, går den till öppet eller stängt läge när vajrarna är borta?

Det skulle även vara bra om nån hade en länk till en servicemanual.

Tacksam för svar.
den är fullt öppen från 5000 rpm och uppåt.
Har du inte plockat bort den om du satt på slipon?
 

Billie

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Gsx 750 1982
den är fullt öppen från 5000 rpm och uppåt.
Har du inte plockat bort den om du satt på slipon?

Jag har plockat bort ett micron slipon och monterat dit orginalljuddämparen.

Då är det helt enkelt nått knas med min eftersom den vägrar röra sig när jag gasar.
Den rör sig endast när jag slår på tändningen, då går den till sitt utgångsläge. Om den redan från början står i utgångsläget så rör den sig inte. Jag har för mig att på Suzuki så öppnar och stänger ventilen varje gång man drar på tändningen.

En annan ide jag har är att jag skulle ta bort vajrarna och ställa ventilen fullt öppen, men då är ju frågan i vilket läge den är fullt öppen.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jag har plockat bort ett micron slipon och monterat dit orginalljuddämparen.

Då är det helt enkelt nått knas med min eftersom den vägrar röra sig när jag gasar.
Den rör sig endast när jag slår på tändningen, då går den till sitt utgångsläge. Om den redan från början står i utgångsläget så rör den sig inte. Jag har för mig att på Suzuki så öppnar och stänger ventilen varje gång man drar på tändningen.

En annan ide jag har är att jag skulle ta bort vajrarna och ställa ventilen fullt öppen, men då är ju frågan i vilket läge den är fullt öppen.

Avgasventilen är fjäderbelastad, så kopplar du loss vajrarna så är den öppen.
 

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
Någon som vet om båda fläktarna på 1000 rr -08 ska starta samtidigt eller vid olika grader?
 

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA
Om någon i tråden är intresserad av en Blade i perfekt skick ligger min ute under köp/sälj delen av forumet.
 

mrspl

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Ort
MellanSverige
Hoj
CBR1000RR KTMEXC450 KTMSX65
Någon som vet hur det var med bakfälg passar en från -04,-05 på en -07
Någon som vet om framskivor passar från en -04,05 på en -07 ?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Någon som vet om båda fläktarna på 1000 rr -08 ska starta samtidigt eller vid olika grader?

tror dom startar vid olika temp, på 1000rr.net finns det iaf folk som moddat dom för att båda ska dra igång samtidigt, eller man ska kunna välja med en switch på styret, kolla där.
 

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Ort
sandvikenhills
Hoj
1000rr-09
Någon som vet hur det var med bakfälg passar en från -04,-05 på en -07
Någon som vet om framskivor passar från en -04,05 på en -07 ?

Bakfälgarna är lika 2000-2011 allså 929 till cbr1000rr 2011 dock skiljer drevhubben och vikten.
04-05 har 310mmskivor 06-07 har 320mm och har distanser till oken som kan flyttas till 04-05.Styrningarna till oken från 04-05 kan flyttas till 06-07 så kan du köra med dom skivorna oxå.Jag har arashi wave skivor till 06-07 annars.
-peter
 

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Lampan till H.I.S.S har slutat blinka, och den blinka innan. Ngn som kan förklara vad som är problemet? Haha :va
 

StaLin

Braxar vidare
Gick med
18 Jan 2004
Ort
Borensberg
Hoj
CBR1000rr -08
Bakfälgarna är lika 2000-2011 allså 929 till cbr1000rr 2011 dock skiljer drevhubben och vikten.
04-05 har 310mmskivor 06-07 har 320mm och har distanser till oken som kan flyttas till 04-05.Styrningarna till oken från 04-05 kan flyttas till 06-07 så kan du köra med dom skivorna oxå.Jag har arashi wave skivor till 06-07 annars.
-peter

Har jag fattat rätt att man kan använda en bakfälg från en 04-07 på en -08 men att drevhubben skiljer? kan då en -08 drevhubb passa på tidigare fälgar? och hur är det med bromsskivorna? // Staffan
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Lampan till H.I.S.S har slutat blinka, och den blinka innan. Ngn som kan förklara vad som är problemet? Haha :va

till att börja med blinkar den bara 12 eller 24 timmar efter att du hade tändningen på (komemr inte ihåg vilket =), sen är den släkt tills nästa gång du slåt på tändningen.

sen kan man manuellt med knapparna på instrumenteringen välja att hiss-lampan inte ska blinka alls.

Hur beter den sig? blinkar inte alls ens efter att du haft tändningen på?

läst manualen, kapitlet "HISS"? =)

edit:24h var det, och man slåt av/på den med SEL-knappen intryckt i 2 sekunder, så du kanske råkat stänga av den när du försökt nolla nån trippmätare och tryckt på fel knapp?
 
Last edited:

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
till att börja med blinkar den bara 12 eller 24 timmar efter att du hade tändningen på (komemr inte ihåg vilket =), sen är den släkt tills nästa gång du slåt på tändningen.

sen kan man manuellt med knapparna på instrumenteringen välja att hiss-lampan inte ska blinka alls.

Hur beter den sig? blinkar inte alls ens efter att du haft tändningen på?

läst manualen, kapitlet "HISS"? =)

edit:24h var det, och man slåt av/på den med SEL-knappen intryckt i 2 sekunder, så du kanske råkat stänga av den när du försökt nolla nån trippmätare och tryckt på fel knapp?

Jaha, då kan det nog vara när jag var och pillade med knapparna som jag råkat stänga av det :näsblod
Den blinkar inte alls efter att jag haft tändningen på, men lyser ju när jag slår på tändningen. Men ska testa hålla in SEL-knappen och se om det löser problemet. Man tackar för hjälpen :)
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Om man ska köpa en 600, är det någon speciell årsmodell man "absolut" ska ha? Dvs blev de omgjorda radikalt vid något år? Är nog runt 07 och framåt som är intressant, men om det kom en sjukt mycket bättre hoj 2008 så kan man ju strunta i att kolla på 07or.

Hur funkar ABSen på dessa förresten? Bra eller irriterande? Något annat fel som är vanligt eller något man ska kolla om det är åtgärdat?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top