Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

jonny_jp

Revs Your Heart
Gick med
20 Aug 2005
Ort
utanför Värnamo
Hoj
MT-07 2016

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Hej

Finns det några nackdelar med att köpa en hoj som gått på bana och har lite racegrejer monterat? Bland annat lite HRC godis så motorn är inte riktigt orginal Jag ska bara köra gata, är det då bättre med en orginalhoj?
Hojen är en cbr 1000 rr -05

Tacksam för svar om det är så att någon vet?

/Gustav

Det jag har läst till mig (har ingen erfarenhet), är att HRC-delar generellt kanske inte har samma livslängd som vanliga delar.

Vilken livslängd det är och om du någonsin skulle märka av något detta är svårt för mig att säga...det vet jag tyvärr inte :D
 

Hyssna

Ny medlem
Gick med
29 May 2010
Ort
Skogen
Hoj
07 CBR 1000 RR
Det jag har läst till mig (har ingen erfarenhet), är att HRC-delar generellt kanske inte har samma livslängd som vanliga delar.

Vilken livslängd det är och om du någonsin skulle märka av något detta är svårt för mig att säga...det vet jag tyvärr inte :D

Tackar!

Är det någon annan som har erfarenhet av detta? Är ändå ganska sugen på att "modifiera" lite. Kanske en quick shift och raceväxlat och även lite modifiering utav motorn:yoparty, dock är det inte kul om man tappar för mycket av driftsäkerheten!:gnissla Hur pass nära gränsen är dessa hojar orginal?

/Gustav
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Tackar!

Är det någon annan som har erfarenhet av detta? Är ändå ganska sugen på att "modifiera" lite. Kanske en quick shift och raceväxlat och även lite modifiering utav motorn:yoparty, dock är det inte kul om man tappar för mycket av driftsäkerheten!:gnissla Hur pass nära gränsen är dessa hojar orginal?

/Gustav

Hur tänkte du modda motorn?
 

Hyssna

Ny medlem
Gick med
29 May 2010
Ort
Skogen
Hoj
07 CBR 1000 RR
Hur tänkte du modda motorn?

Det finns väl nåt kit med andra kamaxlar eller är jag helt ute och cyklar nu? Det kanske inte gör så stor skilnad så man kanske bara kan dra dit en PC3 och sedan vara nöjd? Har försökt leta lite om det men jag har inte hittat särskilt mycket att läsa om det!

/Gustav
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
nån som har koll på måtten på ett batteri till en cbr600rr-05..

tänkte skämma bort hojen med ett batteri från biltema.
 

Migesson

Guest
Nån som satt på Speedohealer på sin CBR1000rr 04-07? Funka det bra :) Ska sätta det på min för den är drevad och vill inte ändra det för den går så bra. Men mätaren slår nästan på 20 km/h :tummenupp
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Någon som äger / har testat 2010:ans blade och kan ge mig feedback?

Är den så smidig, kvicktstyrd, & lätthanterad som det sägs ? :)

Fått ett vettigt inbytespris på min CBR 600RR & trots att ja e riktigt nöjd med den är jag grymt sugen på att byta till bladen......
dock så blir det ganska mycket pengar ja får lägga emellan sen är ja även osäker om de kanske är lite tidigt att gå på en 1000cc efter att bara kört ett år :va

Tyvärr finns den inte som demo, så frågan är om man vågar slå till utan ens ha testat den innan......Nån som testat både en -08 600cc & bladen ? Vissa säger de påminner väldigt mycket om varann medans andra att de skiljer sig som natt & dag.

Rädd för att jag kanske tar mig vatten övet huvet om ja plusar på 50hk extra mellan kulorna..... :va :yoparty

Uppskattar all hjälp jag kan få ! :Bugar
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Någon som äger / har testat 2010:ans blade och kan ge mig feedback?

Är den så smidig, kvicktstyrd, & lätthanterad som det sägs ? :)

Fått ett vettigt inbytespris på min CBR 600RR & trots att ja e riktigt nöjd med den är jag grymt sugen på att byta till bladen......
dock så blir det ganska mycket pengar ja får lägga emellan sen är ja även osäker om de kanske är lite tidigt att gå på en 1000cc efter att bara kört ett år :va

Tyvärr finns den inte som demo, så frågan är om man vågar slå till utan ens ha testat den innan......Nån som testat både en -08 600cc & bladen ? Vissa säger de påminner väldigt mycket om varann medans andra att de skiljer sig som natt & dag.

Rädd för att jag kanske tar mig vatten övet huvet om ja plusar på 50hk extra mellan kulorna..... :va :yoparty

Uppskattar all hjälp jag kan få ! :Bugar

Hade en 08 blade som är likasamma som 10:an förutom att 10:an fått tyngre vevstake och sen lite kosmetika enbart... klart skön hoj, liten för att vara en 1000cc.
Har provkört 600rr också och det jag kände skilde mest var att 1000cc har mer vrid vilket gör den definitivt skönare att köra trafik med då det inte blir ett jädra växlande hela tiden.

Men dra och prova en 08 eller nyare så känner du hur den känns, det är samma lika hoj som sagt.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Hur ligger begagnatmarknaden till för våra Hondor...?

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=52659
Hade väntat mig lite större respons men inte ens ett skambud via mail trots att jag haft den på blocket sedan i helgen. :tungan

Trodde det var hård åtgång på hojar nu.. :va

Brukar inte kommentera folks annonser men eftersom du smygreklamar den här så...

Tittar man på utbudet så ligger din hoj lite högt i pris tycker jag, man behöver inte lägga på jättemånga tusenlappar för att få en 10:a som gått 0 mil... eller så kan man lägga nedåt 10k mindre och få en med ungefär samma miltal.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Hur ligger begagnatmarknaden till för våra Hondor...?

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=52659
Hade väntat mig lite större respons men inte ens ett skambud via mail trots att jag haft den på blocket sedan i helgen. :tungan

Trodde det var hård åtgång på hojar nu.. :va

Skulle jag sälja min 08, uttagen 10 hade jag förmodligen begärt 10 papp mindre i utgångspris. Men det är jag det.. (samma miltal för övrigt)
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Brukar inte kommentera folks annonser men eftersom du smygreklamar den här så...

Tittar man på utbudet så ligger din hoj lite högt i pris tycker jag, man behöver inte lägga på jättemånga tusenlappar för att få en 10:a som gått 0 mil... eller så kan man lägga nedåt 10k mindre och få en med ungefär samma miltal.

Bakgrunden med mitt inlägg var inte smygreklam utan mer höra hur det ligger till då främst med tanke på att då jag sålt tidigare hojar har det varit höst/vinter och då har bannemig folk hört av sig med både bytesförslag samt skambud... men nu är det ju trots allt vår samt att det följer med en del saker. :)

Nu är det inte så att jag önskar mig ett skambud men anser att på alla priser går det att kapa någon tusenlapp. :gnissla
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Bakgrunden med mitt inlägg var inte smygreklam utan mer höra hur det ligger till då främst med tanke på att då jag sålt tidigare hojar har det varit höst/vinter och då har bannemig folk hört av sig med både bytesförslag samt skambud... men nu är det ju trots allt vår samt att det följer med en del saker. :)

Nu är det inte så att jag önskar mig ett skambud men anser att på alla priser går det att kapa någon tusenlapp. :gnissla

Sakerna som följer med är förmodligen av väldigt lite värde för den som köper... såvida det inte är exakt vad köparen är ute efter. Jag skulle nog satsa på att sälja de grejerna på sidan av istället.
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Hade en 08 blade som är likasamma som 10:an förutom att 10:an fått tyngre vevstake och sen lite kosmetika enbart... klart skön hoj, liten för att vara en 1000cc.
Har provkört 600rr också och det jag kände skilde mest var att 1000cc har mer vrid vilket gör den definitivt skönare att köra trafik med då det inte blir ett jädra växlande hela tiden.

Men dra och prova en 08 eller nyare så känner du hur den känns, det är samma lika hoj som sagt.

Tack de tipset uppskattar det
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top