Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Hård o hård, det går inte så fort på Arlanda TT. ;)

Blev en svart/silver/guld 2010:a med ABS.
Nja, tror och tror... finns de som råkat ut för det men jag gissar på att det varit produktionsfel och det var väl bara på 08:eek:rna (som då var första generationen av nuvarande modell). Jag kör på så får vi se vad som händer.

Man har ju Honda garantin i 5år om de skulle va nåt krångel :tummenupp

PPersonligen tror ja det viktigaste är att variera motståndet under inkörningen, ska höra med min lokala mc handlare när ja hämtar hojen så får vi se vad han säger.......

Vad ger du i mån hel? Satan, billigaste ja hittat är 3000kr/mån och då har ja ändå dubblat min självrisk för att få ner premien :huvet :död[/QUOTE]

Kolla med folksam. Har deras avställningsbara på en 1000RRA, 15% rabatt. :tummenupp

Angående inkörning har det diskuterats i olika trådar många gånger, de som kan nått säger typ rätt hård inkörning med fullgas och motorbroms utan att segdra eller ligga och varva konstant på högavarvtal. Bankörning = perfekt!

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Nån som har en höger sidokåpa, toppkåpa eller höger kopplingskåpa till cbr1000rr -08? Helst orginal vit. Eller om någon har ett helt kåpset?.

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Är det en -08??? Är väl bara skvätta i olja å köra eller lämna in på kolvringsbyte på garantin om man tycker den börjar ta mkt.

Vafan så glömde jag säga vilken årsmodel, det är en 2004
Enligt en på jobbet med mycket erfarenhet, så tyckte han att det är för lite oljeåtgång för att ens tänka på att fixa det, som du intygade :)
Det blir att kolal upp ringarna, när det går åt betydligt mer olja.
Tack för svaret! :tummenupp

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Nån som har en höger sidokåpa, toppkåpa eller höger kopplingskåpa till cbr1000rr -08? Helst orginal vit. Eller om någon har ett helt kåpset?.

Vet att jag svarat dej i en annan tråd. Men på e-bay hittar du original kåpset, original delar, eftermarknad. Är övertygad om att det blir billigare och enklare än att jaga delar här hemma/SH.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Man har ju Honda garantin i 5år om de skulle va nåt krångel :tummenupp

PPersonligen tror ja det viktigaste är att variera motståndet under inkörningen, ska höra med min lokala mc handlare när ja hämtar hojen så får vi se vad han säger.......

Vad ger du i mån hel? Satan, billigaste ja hittat är 3000kr/mån och då har ja ändå dubblat min självrisk för att få ner premien :huvet :död

Typ nåt sånt, att man har garanti alltså. Det jag känner till sedan tidigare är att man skall försöka variera varvtal mycket och inte ligga still på ett och samma varvtal under lång tid under inkörningen...

Vad gäller försäkring, jag har hel/hel (alltså året-runt-försäkring) hos folksam och betalar drygt 19k/år. Det är ca 6k mindre än jag betalade för samma försäkring till min 08:a jag hade innan.

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Typ nåt sånt, att man har garanti alltså. Det jag känner till sedan tidigare är att man skall försöka variera varvtal mycket och inte ligga still på ett och samma varvtal under lång tid under inkörningen...

Vad gäller försäkring, jag har hel/hel (alltså året-runt-försäkring) hos folksam och betalar drygt 19k/år. Det är ca 6k mindre än jag betalade för samma försäkring till min 08:a jag hade innan.

Ja jag har hört samma sak, de låter rimligt, variera varvtal och växla mycket sen ligga upp till 70-75% som mest per växel. De här att man ska ge den tanden på en gång köper jag inte, klart ska man ha hojen 1-2 säsonger kvittar de kanske för många men ser man långsiktigt tror ja knappast det är bra. Har även jag folksam, fick ner försäkringen till 3000kr/mån genom o höja självrisken, men tycker det är saftigt :huvet

Men samtidigt, med tanke på att ja ställer på & av så blir den summan aldrig de verkliga beloppet. Ja kör kanske 15dar/mån 6mån/år så 90dar: 9000kr plus påställningsavgift. Skulle ja ta året runt skulle de kosta mig betydligt mer....... Pratade nyss med handlaren, blev lite förvånad när han berättade det inte är helsyntet dom slänger i motorn. Liksom varför? Delsyntet kanske smörjer bättre? Visst delsyntet är ju fetare i konsistensen så det kanske samlar upp alla " rester " bättre, så kanske dom går över till helsyntet efter 100:a mila?

Förresten nån som ska på Hondas förarutbildning med bankörning på Anderstorp? :) :yoparty

@ack

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2008
Hoj
cbr600rr 08
Oljebytet sker vid 100milaservicen, känns bara dumt att byta olja innan det.

Står inget om några varvtalsbegränsningar i manualen om inkörning utan snarare att man skall försöka undvika snabba uppgasningar från noll och hård motorbroms.
Själv har jag kört ca 30mil som InstruktörsAspirant på Arlanda TT nu i helgen med min, så har 20mil kvar på inkörningen och 70mil kvar tills det är dags för 100milaservicen.

Jo det är iofs sant! Jag hoppar över det :)

Det gör ju inte det, men det känns inte riktigt rätt att dra upp den till 12000varv det första man gör :näsblod (varmkörd först givetvis)

Okej ja köra in den på bana måste vara det optimala. Synd att en annan inte har tillgång till det.
Nu har min gått 49mil så jag skulle väl kunna dra ur den riktigt, men väntar nog tills den får i sig lite frisk helsyntetsolja :)

Jag har också Folksam, betalar 3700kr/mån hel med 7tusen självrisk, självklart avställningbar. Finns ingen annan försäkring som är i närheten av de priset, men det är sjuka pengar!

Förresten nån som ska på Hondas förarutbildning med bankörning på Anderstorp? :) :yoparty

Jag är bokad den 3 Juli! Vilket datum valde du? :)

Förresten vet du om Folksams försäkring gäller vid det tillfället? Vad jag förstått gäller den vid SMCs kurser, vet dock inte hur det fungerar på andra kurser.

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ja jag har hört samma sak, de låter rimligt, variera varvtal och växla mycket sen ligga upp till 70-75% som mest per växel. De här att man ska ge den tanden på en gång köper jag inte, klart ska man ha hojen 1-2 säsonger kvittar de kanske för många men ser man långsiktigt tror ja knappast det är bra. Har även jag folksam, fick ner försäkringen till 3000kr/mån genom o höja självrisken, men tycker det är saftigt :huvet

Men samtidigt, med tanke på att ja ställer på & av så blir den summan aldrig de verkliga beloppet. Ja kör kanske 15dar/mån 6mån/år så 90dar: 9000kr plus påställningsavgift. Skulle ja ta året runt skulle de kosta mig betydligt mer....... Pratade nyss med handlaren, blev lite förvånad när han berättade det inte är helsyntet dom slänger i motorn. Liksom varför? Delsyntet kanske smörjer bättre? Visst delsyntet är ju fetare i konsistensen så det kanske samlar upp alla " rester " bättre, så kanske dom går över till helsyntet efter 100:a mila?

Hade först avtällningsbar försäkring och då kostade den typ 36.000:-/år eller nåt sånt men jag kör från mars t.o.m oktober och i stort sett hela tiden så det blir bättre för mig med året-runt-försäkring.

Hört något om att oljan de första 100milen är just någon annan sorts olja just för att ta hand om diverse inkörningsdetaljer.

Kommer inte delta på den då jag håller på med min utbildning till att bli SMC Instruktör... så får tillräckligt mycket tid på bana ändå.

Jo det är iofs sant! Jag hoppar över det :)

Det gör ju inte det, men det känns inte riktigt rätt att dra upp den till 12000varv det första man gör :näsblod (varmkörd först givetvis)

Okej ja köra in den på bana måste vara det optimala. Synd att en annan inte har tillgång till det.
Nu har min gått 49mil så jag skulle väl kunna dra ur den riktigt, men väntar nog tills den får i sig lite frisk helsyntetsolja :)

Jag har också Folksam, betalar 3700kr/mån hel med 7tusen självrisk, självklart avställningbar. Finns ingen annan försäkring som är i närheten av de priset, men det är sjuka pengar!

Förresten vet du om Folksams försäkring gäller vid det tillfället? Vad jag förstått gäller den vid SMCs kurser, vet dock inte hur det fungerar på andra kurser.

Min har nu gått 30mil... varav 2 på gata och resten på just Arlanda. :)
Siktar på att ha avverkat de 100milen innan slutet av nästa vecka.

Räknade på avställningsbar och året-runt och kom fram till att det blir ungefär break even vid 6mån påställd hoj, då har jag inte räknat med de 50:- det kostar varje gång man ställer på hojen också... och själv kör jag redan 7 månader per år... sen sjönk som sagt min premie med 6k nu när jag bytte till en 10:a med ABS... så då blir det break even klart tidigare än 6mån.

Folksams försäkring gäller inte på bana såvida det inte handlar om SMC´s trafikutbildningar så jag vågar sätta pengar på att den inte gäller under dessa hondadagar.

@ack

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2008
Hoj
cbr600rr 08
Min har nu gått 30mil... varav 2 på gata och resten på just Arlanda. :)
Siktar på att ha avverkat de 100milen innan slutet av nästa vecka.

Räknade på avställningsbar och året-runt och kom fram till att det blir ungefär break even vid 6mån påställd hoj, då har jag inte räknat med de 50:- det kostar varje gång man ställer på hojen också... och själv kör jag redan 7 månader per år... sen sjönk som sagt min premie med 6k nu när jag bytte till en 10:a med ABS... så då blir det break even klart tidigare än 6mån.

Folksams försäkring gäller inte på bana såvida det inte handlar om SMC´s trafikutbildningar så jag vågar sätta pengar på att den inte gäller under dessa hondadagar.

Fint att få köra så mycket på Arlanda. :tummenupp

Ja för dig låter det helt klart mer ekonomiskt och smidigast att ha helårs. Du fick en riktigt fin helårs-premie med ABS-rabatten :)
För mig räknar jag med att säsongen är ca 5 månader så jag tjänar på avställningbar.

Okej då vet jag om det iaf, gäller att ta det lugnt med andra ord!

Av ren nyfikenhet. Du som haft både med och utan abs, känner du av att -10an är tyngre och trögare att kränga? På grund av dess extra vikt.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Fint att få köra så mycket på Arlanda. :tummenupp

Ja för dig låter det helt klart mer ekonomiskt och smidigast att ha helårs. Du fick en riktigt fin helårs-premie med ABS-rabatten :)
För mig räknar jag med att säsongen är ca 5 månader så jag tjänar på avställningbar.

Okej då vet jag om det iaf, gäller att ta det lugnt med andra ord!

Av ren nyfikenhet. Du som haft både med och utan abs, känner du av att -10an är tyngre och trögare att kränga? På grund av dess extra vikt.

Jo, blev en del... dels som aspirant bakom/framför deltagare men sen också under lunchen med andra instruktörer. :)
Men tänkte ha den färdigservad (100mila då alltså) innan jag skall till kinnekulle om 2,5v. :)

Yes, fick en klart bättre premie än jag räknade med, och det härliga är att den blir ännu trevligare i augusti när jag fyller 35. :)

Kan säga att jag känner absolut ingen skillnad mellan 08:an utan ABS och 10:an med ABS... 10:an skall ju också ha tyngre vevaxel som förbättrar vridkurvan men inget jag känner av direkt.

Däremot körde jag sista 50milen med förra på Power Pure 190/55 vilket gör en del skillnad mot hur snabbt den viker ned när man svänger gentemot 190/50 som sitter orginal... så kommer byta till det när det är dags.

Däremot gör C-ABS rätt stor skillnad, brukar köra hårda inbromsningar så att baken börjar dansa (gärna i slutet på rakan på Gelleråsen), samma inbromsning med nya hojen så sätter den sig så stabilt och fint så... och det just för att det är kombibromsar så den bromsar även med bakbromsen så fort jag kör snabbare än 10km/h.

Har dock inte vågat toktesta ABSen än... var trots allt en inbromsning jag gick omkull på med förra hojen. :gnissla

j.jo

Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA

Förresten vet du om Folksams försäkring gäller vid det tillfället? Vad jag förstått gäller den vid SMCs kurser, vet dock inte hur det fungerar på andra kurser.[/QUOTE]

Jaså? Faan va gött, ska boka det datumet med :tuttar :yoparty

Hoppas bara det finns platser kvar, jag måste ju vänta tills ägaruppgifterna är registrerade antar jag ?

Hmm, nej det vågar ja inte svara på vet bara som du säger att de gäller via smc kurser, men det " borde " ju gälla vid denna med. Får ringa & höra helt enkelt, finns de platser kvar kan vi ju alltid köra ner ihop :tummenupp

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hmm, nej det vågar ja inte svara på vet bara som du säger att de gäller via smc kurser, men det " borde " ju gälla vid denna med. Får ringa & höra helt enkelt, finns de platser kvar kan vi ju alltid köra ner ihop :tummenupp

Den enda försäkring som "bör" gälla är märkesförsäkringen och den gäller enligt Honda, för alla andra försäkringsbolag är detta att betrakta som en vanlig bandag.
Och innan detta blir en diskussion om bandagar vs SMC och att försäkringen gäller när SMC är på storbana så är det ju så att SMC har inga bandagar utan de har trafiksäkerhetsutbildningar på storbana.

j.jo

Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Hade först avtällningsbar försäkring och då kostade den typ 36.000:-/år eller nåt sånt men jag kör från mars t.o.m oktober och i stort sett hela tiden så det blir bättre för mig med året-runt-försäkring.

Hört något om att oljan de första 100milen är just någon annan sorts olja just för att ta hand om diverse inkörningsdetaljer.

Kommer inte delta på den då jag håller på med min utbildning till att bli SMC Instruktör... så får tillräckligt mycket tid på bana ändå.

Okok, ja men kör du så pass mycket så är det klart smidigare :tummenupp Bra att man kan ställa på & av som jag gör men väldigt störande med alla brev man får hemskickade med påställningsavgiften som ska betalas, fattar inte varför de inte går ta det genom autogiro :huvet

Låter rimligt som du säger med oljan.

Själv har ja aldrig kört bana, tror helt klart det kan vara väldigt lärorikt. Tyvärr har ja 15mil till närmaste bana om ja inte minns fel :huvet

Vilka kan man ta märkesförsäkringen igenom ?

Planerat nåt godis till hojen? Såg en gaaaaalet snygg hodbodies undertail, men tyvärr är den inte godkänd då det är inbyggda blinkers :huvet Men den e galet snygg.

Lite of topic: Alltid kul att höra vad andra använder & gillar

Vad föredrar Ni för slipon annars? Nån som testat nåt 2 bros? Kan rekommendera dom varmt! Låter galet gött, men på bana vet i tusan om man ens får ha dom med db killer i ( de låter ordentligt =)

Vilket schampo/vax använder ni till era hojar?

Nån som har en aning vad de kan gå lös på att byta till stålomspunna bromsar?

Nej nu håller ja tummarna att ja vädret blir ok så ja kan hämta hem hojen imorrn :yoparty

Last edited:

@ack

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2008
Hoj
cbr600rr 08
Jo, blev en del... dels som aspirant bakom/framför deltagare men sen också under lunchen med andra instruktörer. :)
Men tänkte ha den färdigservad (100mila då alltså) innan jag skall till kinnekulle om 2,5v. :)

Yes, fick en klart bättre premie än jag räknade med, och det härliga är att den blir ännu trevligare i augusti när jag fyller 35. :)

Kan säga att jag känner absolut ingen skillnad mellan 08:an utan ABS och 10:an med ABS... 10:an skall ju också ha tyngre vevaxel som förbättrar vridkurvan men inget jag känner av direkt.

Däremot körde jag sista 50milen med förra på Power Pure 190/55 vilket gör en del skillnad mot hur snabbt den viker ned när man svänger gentemot 190/50 som sitter orginal... så kommer byta till det när det är dags.

Däremot gör C-ABS rätt stor skillnad, brukar köra hårda inbromsningar så att baken börjar dansa (gärna i slutet på rakan på Gelleråsen), samma inbromsning med nya hojen så sätter den sig så stabilt och fint så... och det just för att det är kombibromsar så den bromsar även med bakbromsen så fort jag kör snabbare än 10km/h.

Har dock inte vågat toktesta ABSen än... var trots allt en inbromsning jag gick omkull på med förra hojen. :gnissla

Okej okej :) Att vara instruktör/aspirant för SMC låter som att vara rena drömmen! :tungan
Jo det blir ju som lite mindre "bundet" när man blir av med den där 100mila servicen, slipper man fundera på service inom ett tag.

Härligt att med lägre kostnader! Själv är man så pass ung att det dröjer ett tag tills det att premierna sjunker.:huvet

Okej det låter bra det :) Precis, det med vevaxeln också. Men det är väl så pass små ändringar så det är nog inte lätt att känna skillnaden som du säger.

Jo jag funderade också på det med profilen på däcket för att få den mera lättsvängd. Däremot läste jag någonstans att ABS`en kunde krångla om man ändrar profilen på däcken. Vet dock inte hur känslig eller allvarligt det är.
Finns säkert någon med erfarenhet av detta som kan ge en lite info :)

Precis, kombibromsar är inte fel :) skönt att slippa nyttja bakbromsen för att stabilisera hojen vid hårda inbromsningar.
Jag måste säga att jag är riktigt glad över att jag valde ABS-hojen! Känns så otroligt mycket tryggare när man är ute på landsvägen också.

Haha jasså det säger du, men det måste ju kännas fint att inte kunna låsa hjulen nu då iaf :)

@ack

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2008
Hoj
cbr600rr 08
Jaså? Faan va gött, ska boka det datumet med :tuttar :yoparty

Hoppas bara det finns platser kvar, jag måste ju vänta tills ägaruppgifterna är registrerade antar jag ?

Härligt! :)

Det finns nog platser kvar ska du se. Jag pratade med försäljaren (Claessons) om detta innan jag hämtade den, så de fixade så att jag kunde anmäla mig då den stod på dom.

Man tycker ju det, men som Carnivore säger så gör den nog inte det tyvärr.
Märkesförsäkringen är hoj IF, där är självrisken för mig 50k så det är bara att glömma!

Absolut, kommer du med den 3Juli samåker jag gärna :)

j.jo

Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA

Det finns nog platser kvar ska du se. Jag pratade med försäljaren (Claessons) om detta innan jag hämtade den, så de fixade så att jag kunde anmäla mig då den stod på dom.

Märkesförsäkringen är hoj IF, där är självrisken för mig 50k så det är bara att glömma!

Låter bra det :tummenupp Då kanske ja skulle passa på att höra med dom imorrn när ja ska dit :tuttar

Dra mig baklänges! De va bland de mest galna ja hört, 50 lakan? :huvet
Ja då kan man se det som glömt.

Återkommer om jag lyckas få nån plats :) :yoparty

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jo jag funderade också på det med profilen på däcket för att få den mera lättsvängd. Däremot läste jag någonstans att ABS`en kunde krångla om man ändrar profilen på däcken. Vet dock inte hur känslig eller allvarligt det är.
Finns säkert någon med erfarenhet av detta som kan ge en lite info :)

Precis, kombibromsar är inte fel :) skönt att slippa nyttja bakbromsen för att stabilisera hojen vid hårda inbromsningar.
Jag måste säga att jag är riktigt glad över att jag valde ABS-hojen! Känns så otroligt mycket tryggare när man är ute på landsvägen också.

Har svårt att se hur däcken skulle påverka ABS då det inte är där som givaren sitter utan inne vid bromsskivan/navet.

Absolut C-ABS är riktigt nice, men man får inte överskatta det utan ändå köra som om man inte har det och vara glad den gång det kickar in... bättre än att lita blint på det och köra av vägen.

Låter bra det :tummenupp Då kanske ja skulle passa på att höra med dom imorrn när ja ska dit :tuttar

Dra mig baklänges! De va bland de mest galna ja hört, 50 lakan? :huvet
Ja då kan man se det som glömt.

Återkommer om jag lyckas få nån plats :) :yoparty

Märkesförsäkringen har 25.000:- i självrisk, är man under 25år så är det dubbla, därav blir det högt om man är ung.
Fast jag tycker ändå att 25.000:- är klart mycket i självrisk, speciellt då jag med Folksam har året-runt för mindre pengar än märkesförsäkringen och då med 6.000:- i självrisk.

Last edited:

j.jo

Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Märkesförsäkringen har 25.000:- i självrisk, är man under 25år så är det dubbla, därav blir det högt om man är ung.
Fast jag tycker ändå att 25.000:- är klart mycket i självrisk, speciellt då jag med Folksam har året-runt för mindre pengar än märkesförsäkringen och då med 6.000:- i självrisk.

Okok, nu är det så att jag är 26år, påstår du att jag är gammal? :D :tungan

Måste blivit nån missuppfattning när ja hörde mig för med försäkringen. 2400kr/mån var det med dubbla självrisken så skönt det i alla fall, då har man kommit ner lite mer i pris :tummenupp

Kom hem för inte så länge sen med min nya Blade :) :yoparty

Inkörning kanske inte är det roligaste......Står bara man inte ska hårdköra den de första 50milen. Personligen så kommer ja nog hålla mig till 3000-6000rpm de första 20milen, sedan öka 1000rpm var 20e mil & givetvis växla mycket. Vad tror du om det? :)

Är det vanligt de luktar lite småbränt i början när man kör hojen? Dofterna påminde om mina mindre lyckade toalettbesök, då kan du förstå varför ja blir orolig........:D

Nåt annat ja hängt upp mig på är att dom kör med castrol delsyntet......Fick inte nåt direkt svar idag varför dom inte kör med helsyntet, lurigt..........Kör du på delsyntet?

j.jo

Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA

Sådär 3:e juli är bokad :tummenupp Väntar bara på bekräftelse. Men har man ingen försäkring så blir de att ja det lugnt, hade vart lagom surt o dra omkull med hojen! :huvet

Vet inte om ja inbillat mig men har för mig det står nåt i garantin att Hondas 5års garanti inte innefattar OM "man kört bana" känner du till det? Jag menar, detta är ju nåt Honda anordnar, plus att de e ju inte så att man ska raca utan det är ju en kurs att lära sig hantera & sköta hojen på bästa sätt........

Funderar du på att ta in på hotell dagen innan? Man får nog åka rätt så tidigt annars sön morgonen.......05-06 tiden :trött

Jaja det löser sig :) :yoparty

j.jo

Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Lite funderingar.......Nu när 95oktan kommer innehålla upp till 10% e10 och honda rekommenderar att man som mest kör på 10% e10:etanol så undrar jag om man behöver va orolig? Ja tankar mer än gärna 98oktan men snacket går ju att det kommer försvinna alltefterom. Personligen tror jag det inte gör något att gå från 95 till 98. Jag är mer skeptisk att köra på 98 & sen senare gå ner till 95.......
Vad tankar ni?

Väldigt tacksam för svar från nån som vet!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln