Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Sakerna som följer med är förmodligen av väldigt lite värde för den som köper... såvida det inte är exakt vad köparen är ute efter. Jag skulle nog satsa på att sälja de grejerna på sidan av istället.

Okej tackar för synpunkterna! :tummenupp
Cuttar priset och prövar att sälja det vid sidan av helt enkelt..
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Samtidigt så om du inte har bråttom så försök ett tag till... försäkringsbolaget ansåg att min 08:a med 583mil på mätarn var värd 100.000:-.

Men skall du jämföra så kolla denna t.ex. http://www.blocket.se/stockholm/CBR_1000RR_kittad___mkt_extra_tillbehor_33467089.htm?ca=11&w=3
Där kan vi snacka mycket tillbehör.

Nä ingen panik men är liksom bara van så fort man lägger ut nått på blocket så ringer/mailar folk... tycker själv att det är schysst pris om jämför med många andra som ligger ute här i norrland. :näsblod

Det var sjukt mycket hoj och delar för pengarna!

Ja det var verkligen bra pris!! :tummenupp Men för mig är det en nackdel om motor blivit utbytt men det kanske bara e jag det. :gnissla
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Nä ingen panik men är liksom bara van så fort man lägger ut nått på blocket så ringer/mailar folk... tycker själv att det är schysst pris om jämför med många andra som ligger ute här i norrland. :näsblod



Ja det var verkligen bra pris!! :tummenupp Men för mig är det en nackdel om motor blivit utbytt men det kanske bara e jag det. :gnissla

Jämför med hela sverige, när jag kollar hoj/bil så kollar jag hela landet då det handlar om sån liten kostnad att ta hem det varifrån som helst i det stora hela.
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Jämför med hela sverige, när jag kollar hoj/bil så kollar jag hela landet då det handlar om sån liten kostnad att ta hem det varifrån som helst i det stora hela.

Ja allt är relativt, men dock något som kostar och iaf jag som är ekonomisk har med i tankarna. Blir fort ett par tusen. Milkostnaden för bilen samt hojen hem..man stannar och käkar, bjuder med några polare som kanske ska ha mat också osv. :)
Jaja vi ser väl vad som händer...:tummenupp
 

CbrTeddan

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2009
Ort
Uppsala
Hoj
Cbr600 f Sport 02
Tja är lite i slipon tankar .... Jag har en cbr 600f sport-02 och har hittat ett slipon som har suttit på en 600rr och ska passa 99-02 ... Men min fråga är passar den till min hoj då?
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Ni som köpt en ny 1000cc nån gång, hur har ni kört in dom? Enligt manualen?

För jag är minst sagt osäker med tanke på denna länk som säger raka motsatsen mot de flesta manualer:

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Tydligen ska man göra raka motsatsen, köra in hojen stenhårt, byta olja efter redan ett par mils körning då de blir metallspån i oljan när hojen är ny, aldrig tomgångsköra den i början osv.....

Har inte en aning vad som gäller, men varför skulle tillverkarna som lämnar 5års garanti säga man ska köra in hojen försiktigt & succesivt öka varvet om det inte är det bästa för hojen i längen? Skulle ju kosta dom en massa.

Visst många säger hojarna går bättre om dom körs in hårt MEN samtidigt så sägs de att dom inte håller lika länge, så frågan är hur det egentligen ligger till :va

Att allt ska va så lurigt :huvet
 
Last edited:

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Tja är lite i slipon tankar .... Jag har en cbr 600f sport-02 och har hittat ett slipon som har suttit på en 600rr och ska passa 99-02 ... Men min fråga är passar den till min hoj då?

F och F Sport har olika bakram och passagerarpinnefästet sitter lite olika.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Ni som köpt en ny 1000cc nån gång, hur har ni kört in dom? Enligt manualen?

För jag är minst sagt osäker med tanke på denna länk som säger raka motsatsen mot de flesta manualer:

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Tydligen ska man göra raka motsatsen, köra in hojen stenhårt, byta olja efter redan ett par mils körning då de blir metallspån i oljan när hojen är ny, aldrig tomgångsköra den i början osv.....

Har inte en aning vad som gäller, men varför skulle tillverkarna som lämnar 5års garanti säga man ska köra in hojen försiktigt & succesivt öka varvet om det inte är det bästa för hojen i längen? Skulle ju kosta dom en massa.

Visst många säger hojarna går bättre om dom körs in hårt MEN samtidigt så sägs de att dom inte håller lika länge, så frågan är hur det egentligen ligger till :va

Att allt ska va så lurigt :huvet

Hämtade ut en ny i förrgår och kör in den nu i helgen på Arlanda TT. :tummenupp
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Tjenixen!
Polare klagade på att det luktade förbränd olja bakom mig när vi gasade järnet i veckan.
Undrar om det är nått jag måste kolla upp? (Får ingen blårök osv, och den går bra)
Och jag har fått fylla på ca1-2 dl på 400mil

Men fan man blir ju orolig när folk säger sånt :näsblod
 

@ack

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
cbr600rr 08
Tjena!
Jag hämtade ut min nya igår, nu har den redan rullat 28mil. När bör man byta oljan första gången? Går det bra med biltemas mineralolja nu innan förstaservicen om man inte drar den över 8tusen tror ni?

Jag kör in min ganska lugnt, försöker håller mig mellan 3-7t varv, har väl dragit den till 8-9 någon gång.
Förövrigt är det en helt underbar hoj! :) Känns otrolig smidig och lätt!

Det enda är att uppväxlingarna känns lite klonkiga och osmidiga, har ni något bra förklaring på hur ni växlar smidigt med koppling? :)
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Hämtade ut en ny i förrgår och kör in den nu i helgen på Arlanda TT. :tummenupp

Hehe du kör den hårda vägen då =)

Va blev de för gott?

Hämtar min imorrn eventuellt =)

När byter du olja första gången?
Tror dubder ligger nån sanning i att
de blir metallflis i oljan i början innan
Allt slitits in?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Tjena!
Jag hämtade ut min nya igår, nu har den redan rullat 28mil. När bör man byta oljan första gången? Går det bra med biltemas mineralolja nu innan förstaservicen om man inte drar den över 8tusen tror ni?

Jag kör in min ganska lugnt, försöker håller mig mellan 3-7t varv, har väl dragit den till 8-9 någon gång.
Förövrigt är det en helt underbar hoj! :) Känns otrolig smidig och lätt!

Det enda är att uppväxlingarna känns lite klonkiga och osmidiga, har ni något bra förklaring på hur ni växlar smidigt med koppling? :)

Oljebytet sker vid 100milaservicen, känns bara dumt att byta olja innan det.

Står inget om några varvtalsbegränsningar i manualen om inkörning utan snarare att man skall försöka undvika snabba uppgasningar från noll och hård motorbroms.
Själv har jag kört ca 30mil som InstruktörsAspirant på Arlanda TT nu i helgen med min, så har 20mil kvar på inkörningen och 70mil kvar tills det är dags för 100milaservicen.

Hehe du kör den hårda vägen då =)

Va blev de för gott?

Hämtar min imorrn eventuellt =)

När byter du olja första gången?
Tror dubder ligger nån sanning i att
de blir metallflis i oljan i början innan
Allt slitits in?

Hård o hård, det går inte så fort på Arlanda TT. ;)

Blev en svart/silver/guld 2010:a med ABS.
Nja, tror och tror... finns de som råkat ut för det men jag gissar på att det varit produktionsfel och det var väl bara på 08:eek:rna (som då var första generationen av nuvarande modell). Jag kör på så får vi se vad som händer.
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Hård o hård, det går inte så fort på Arlanda TT. ;)

Blev en svart/silver/guld 2010:a med ABS.
Nja, tror och tror... finns de som råkat ut för det men jag gissar på att det varit produktionsfel och det var väl bara på 08:eek:rna (som då var första generationen av nuvarande modell). Jag kör på så får vi se vad som händer.[/QUOTE]

Man har ju Honda garantin i 5år om de skulle va nåt krångel :tummenupp

PPersonligen tror ja det viktigaste är att variera motståndet under inkörningen, ska höra med min lokala mc handlare när ja hämtar hojen så får vi se vad han säger.......

Vad ger du i mån hel? Satan, billigaste ja hittat är 3000kr/mån och då har ja ändå dubblat min självrisk för att få ner premien :huvet :död
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Tjenixen!
Polare klagade på att det luktade förbränd olja bakom mig när vi gasade järnet i veckan.
Undrar om det är nått jag måste kolla upp? (Får ingen blårök osv, och den går bra)
Och jag har fått fylla på ca1-2 dl på 400mil

Men fan man blir ju orolig när folk säger sånt :näsblod

Är det en -08??? Är väl bara skvätta i olja å köra eller lämna in på kolvringsbyte på garantin om man tycker den börjar ta mkt.
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top