Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
CBR 600RR
Det står i användarmanualen som följde med hojen.
Där står även frigångsmåttet för bromsoken fram.

Japp, du har helrätt... var både ett och annat som stod där.
:tummenupp
Men för Er som inte orkar läsa i manualen....
Framhjulet.
Klämbultarna 22Nm, Framaxel 59Nm, Bromsoken 45Nm, Frigången, 0,7mm (bladmått).

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Har nu varit tillsammas med min Blade i lite över en vecka och gillar verkligen hojen men jag rätt mkt vibrationer i hojen mellan 3-5000 rpm och vid 6000 rpm skulle röven domna efter 5 min.. hade den inne på 100 mils service och mekanikern testade hojen och upplevde den som vilken blade som helst. :(

Så frågan är upplever ni samma sak med era 2008 blades? Kan det bero på att hojen endast gått 120 mil? Något förslag på vad det kan vara?

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Har nu varit tillsammas med min Blade i lite över en vecka och gillar verkligen hojen men jag rätt mkt vibrationer i hojen mellan 3-5000 rpm och vid 6000 rpm skulle röven domna efter 5 min.. hade den inne på 100 mils service och mekanikern testade hojen och upplevde den som vilken blade som helst. :(

Så frågan är upplever ni samma sak med era 2008 blades? Kan det bero på att hojen endast gått 120 mil? Något förslag på vad det kan vara?

jag har iofs en 2006a men på den kan ändan och händerna domna om man kör för mycket rakt fram, men rör man sig lite på hojen på kurviga vägar så är det inga problem för mig iaf.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Haft en 08:a och har nu en 10:a och känner inte igen att det skulle vibrera på någon av dem... fast så hade jag en twin innan också. :gnissla

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Mitt batteri var väldigt segt igår. Det stod på laddning hela vintern, men sedan mitten av mars har det inte underhållsladdats. Är det fler som haft det problemet? 1000RR -09 med ABS.

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA

Nu har jag inte 08:ans blade" men både på cbr 600 -08 som ja hade och även på min nuvarande hoj upplever ja vibrationer på höger sida, vid fotpinnarna och styret :va påpekade även jag detta fenomen för mekanikern som sa att allt var som det skulle och han märkte inget :va

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Mitt batteri var väldigt segt igår. Det stod på laddning hela vintern, men sedan mitten av mars har det inte underhållsladdats. Är det fler som haft det problemet? 1000RR -09 med ABS.

Vet inte hur bra batteriet sköttes hos handlaren innan. Mitt batteri var dåligt och byttes i år.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Beror på hur ofta du kört hojen (hur länge den fått stå emellan) och sen om det mest blivit kortare turer... men längre än så borde det klara.
Hade problem med batteriet på min förra blade också och misstänker att den då stått hos handlarn i nån månad utan laddning.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Beror på hur ofta du kört hojen (hur länge den fått stå emellan) och sen om det mest blivit kortare turer... men längre än så borde det klara.
Hade problem med batteriet på min förra blade också och misstänker att den då stått hos handlarn i nån månad utan laddning.

Jag kör inga väldigt korta turer. Oftast blir det fem till tio mil, vilket borde ge tillräcklig laddning kan man tycka. I och för sig så rullade den totalt 170 mil på 1,5 år innan jag köpte den. Kanske därför.

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Nu har jag inte 08:ans blade" men både på cbr 600 -08 som ja hade och även på min nuvarande hoj upplever ja vibrationer på höger sida, vid fotpinnarna och styret :va påpekade även jag detta fenomen för mekanikern som sa att allt var som det skulle och han märkte inget :va

Så det kanske är en feature på cbrn? :D

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Så det kanske är en feature på cbrn? :D

Ja vem vet kanske de :D Har du aldrig upplevt det?

Men det är bara ibland & i vissa hastigheter :va

Bortsett från vibrationerna som är som en fis i vinden har ja aldrig haft nåt att klaga på med någon honda jag ägt, tycker personligen honda gör helt fantastiska hojar & jag kommer nog alltid hålla mig till Honda! :yoparty

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag kör inga väldigt korta turer. Oftast blir det fem till tio mil, vilket borde ge tillräcklig laddning kan man tycka. I och för sig så rullade den totalt 170 mil på 1,5 år innan jag köpte den. Kanske därför.

Det är nog fördelningen av de där 170milen på 1,5år som ställt till det.
Enligt vad jag hört kan man testa att "boostladda" batteriet med en billaddare en gång, skall tydligen kunna göra susen. Annars ringer du bara HC och frågar om det hela.

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Ja vem vet kanske de :D Har du aldrig upplevt det?

Men det är bara ibland & i vissa hastigheter :va

Bortsett från vibrationerna som är som en fis i vinden har ja aldrig haft nåt att klaga på med någon honda jag ägt, tycker personligen honda gör helt fantastiska hojar & jag kommer nog alltid hålla mig till Honda! :yoparty

Det verkar inte vara relaterat till hastighet utan snarare varatal.. men visst det kan ju vara att hond är såhär, ska provköra ett par kompisars hojar och se om dom har samma feature! ;)

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Surra fast hoj på kärra.

Hej ska för hoppnings vis åka och hämta en cbr 1000rr 08 i helgen.
Ska köra hem den på kärra, och undrar om någon har bra tips på hur man surrar den, gärna med bild. Då jag undrar var man kan sätta spännband?
Kört cross innan och då alltid satt nere vid styret, men känns lite svårt nu när det är kåpor.

Tack på förhand för alla svar.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Hej ska för hoppnings vis åka och hämta en cbr 1000rr 08 i helgen.
Ska köra hem den på kärra, och undrar om någon har bra tips på hur man surrar den, gärna med bild. Då jag undrar var man kan sätta spännband?
Kört cross innan och då alltid satt nere vid styret, men känns lite svårt nu när det är kåpor.

Tack på förhand för alla svar.

köp dessa vägen och spänn fast i styret och fram till fästöglorna i vagnen/bilen
http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Spannband-for-styre/
sen kan du ev spänna varist extra bandfrån fotpinnnarna åt sidorna så baken inte kan röra sig i sidled

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Bromsklossar fram till min 2004a, var, pris osv? helst sthlms området.
Pga dom e dåliga nu :näsblod

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM