Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Rejsteamet jag meckar för har fått lite prylar över som är till salu. Alla är nya i förpackning:

Bazzaz Z-Fi (samma sak som powercommander fast bättre programvara). CBR600RR 07-11 2500kr.

Bromsskivor fram original till CBR1000 08-11. 3300kr

• Gilla
Reaktioner: MrC

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Lycklig

Ville bara säga att jag har blivit lycklig ägare av en Honda cbr 1000rr 08a.

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
När startar fläkten?

Hej har en cbr 1000rr 08a Är det någon som vet när fläkten startar, den var uppe i 106 grader när jag stog i kö. Sen gick den ner till 104 grader och stanna där. En kort stund efter så kom jag förbi kön, och den gick ner till normalt. Är detta normalt,då jag tycker 106 grader är rätt mycket.:va

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Hej har en cbr 1000rr 08a Är det någon som vet när fläkten startar, den var uppe i 106 grader när jag stog i kö. Sen gick den ner till 104 grader och stanna där. En kort stund efter så kom jag förbi kön, och den gick ner till normalt. Är detta normalt,då jag tycker 106 grader är rätt mycket.:va

Helt normalt ( tänk på att de är vatten temperaturen ) motorn är ju inte uppe i samma temp som den som visas på displayen.

Och just det, grattis :tummenupp :)

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
Helt normalt ( tänk på att de är vatten temperaturen ) motorn är ju inte uppe i samma temp som den som visas på displayen.

Och just det, grattis :tummenupp :)

Jo det är ju sant, det är ju vattnet. Tack för svaret och gratulationen:)

Jag är super nöjd med mitt köp:tummenupp.

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
Just av avklarat 20 mil på den nya hojen idag. Fan vad nöjd jag är, helt underbar att köra på. Det ska bli många mil i år :tummenupp

Ingfeldt

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2010
Hoj
CBR 600 RR -03
Någon som vet hur jag återställer till fabriksinställningarna på gaffeln på en CBR 600 RR -06?

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
Power comander v

Hej är inne på att installera en power commander v på min cbr 1000rr 08a.
Då jag vet att hojen går bättre,och jämnare. Men inte så mycket mer. Kan man installera det själv, eller måste man lämna in den så man bänkar den, eller hur funkar det. Plus fördelar och nackdelar om sådana finns.

Tack på förhand. Jesper

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hej är inne på att installera en power commander v på min cbr 1000rr 08a.
Då jag vet att hojen går bättre,och jämnare. Men inte så mycket mer. Kan man installera det själv, eller måste man lämna in den så man bänkar den, eller hur funkar det. Plus fördelar och nackdelar om sådana finns.

Tack på förhand. Jesper

Att montera en PC och inte bänka är bortkastade pengar. Mapparna man kan ladda hem är oftast så usla att man lika gärna kan köra utan. Autotuningmodulen som finns till PC V är inte bra om man inte är duktig på att mappa själv, ändringarna den automatiskt föreslår är inge vidare...

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
Att montera en PC och inte bänka är bortkastade pengar. Mapparna man kan ladda hem är oftast så usla att man lika gärna kan köra utan. Autotuningmodulen som finns till PC V är inte bra om man inte är duktig på att mappa själv, ändringarna den automatiskt föreslår är inge vidare...

Okej då kontaktar jag en verkstad som kan installera den och bänka den. Tack för ditt svar, misstänkte att det var så. :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln