Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
2ono skrev:
CBR600RR är ganska högt drevad orginal 16-42 tänkte ge mig på 15-43/44 vad har ni för erfarenheter av detta?

Vad har ni för fjädring setup på era RR ?

Har ingen egen erfarenhet men läste en engelsk test där de satte 15-drev fram, ändrade inget bak. Utväxlingen stämde bättre för banköra och hojen blev precis så vild och bakhjulbenägen som journalisten önskade!
 

MC Doktorn

Guest
Svane skrev:
Har ingen egen erfarenhet men läste en engelsk test där de satte 15-drev fram, ändrade inget bak. Utväxlingen stämde bättre för banköra och hojen blev precis så vild och bakhjulbenägen som journalisten önskade!

Precice har konstaterat detta i vissa artiklar, läste du i PB ? den tidningen är outstanding.
Undra hur den blir med 15-47 ? de viktiga för mig är redline på sexan i slutet på rakan antar att det är individuellt de där med utväxling.
 

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
2ono skrev:
Precice har konstaterat detta i vissa artiklar, läste du i PB ? den tidningen är outstanding.
Undra hur den blir med 15-47 ? de viktiga för mig är redline på sexan i slutet på rakan antar att det är individuellt de där med utväxling.

Tror det var PB nu när du nämner det... Kanontidning :tummenupp
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Är det väldigt ovanligt med blåa 600RR????

Är på jakt efter en..

Så snart får man väll köpa en med annan färg och rolla. :huvet
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
2ono skrev:
Precice har konstaterat detta i vissa artiklar, läste du i PB ? den tidningen är outstanding.
Undra hur den blir med 15-47 ? de viktiga för mig är redline på sexan i slutet på rakan antar att det är individuellt de där med utväxling.


Du får dreva olika beroende på bana. A-torps jätte raka mot knutstorps lilla fjärt till start och mål. Men jag tror att en grund på 15/46-48 borde du klara dig på. Har dock inte kollat vad Packalen hade fram på den jag köpt.

björn
 
Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Iceman1975 skrev:
Är det väldigt ovanligt med blåa 600RR????

Är på jakt efter en..

Så snart får man väll köpa en med annan färg och rolla. :huvet


Tror inte den blå såldes i sverige tyvärr.. Såg en beg tillsalu i höstas men den va spec intagen tror jag.

Lycka till med letandet :tummenupp
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Cervantes skrev:
Tror inte den blå såldes i sverige tyvärr.. Såg en beg tillsalu i höstas men den va spec intagen tror jag.

Lycka till med letandet :tummenupp


Jodå.. Har kollat på en Svensksåld helt blå och fin..

Men de verkar väldigt ovanliga iallafall..
 

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Har du en CBR600RR o går i säljtankar? Jag köper...
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
björn.e skrev:
Du får dreva olika beroende på bana. A-torps jätte raka mot knutstorps lilla fjärt till start och mål. Men jag tror att en grund på 15/46-48 borde du klara dig på. Har dock inte kollat vad Packalen hade fram på den jag köpt.

björn

Ordentligt högt växlad med 15/47
 

Bifogat

  • Motorcycle Gearing Worksheet.doc
    72 KB · Visningar: 141

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
2ono skrev:
Ordentligt högt växlad med 15/47

Nja jo men hupp ehhh mmm... Som jag förstod det hela skulle slut km/h med 16/47 bli 254 knyck eller läser jag fel. Skulle ju vara kul att se skillnaden med tex 15/47. Tror att då skulle slut km/h bli ca 245. Skillnaden är nog inte så stor i toppfart men tiden du kan ligga och "dra" på 6:an blir väsentlig högre. Dvs att i stället för 4-10 sec till 10-20 sec med 16/47

björn
 

MC Doktorn

Guest
björn.e skrev:
Nja jo men hupp ehhh mmm... Som jag förstod det hela skulle slut km/h med 16/47 bli 254 knyck eller läser jag fel. Skulle ju vara kul att se skillnaden med tex 15/47. Tror att då skulle slut km/h bli ca 245. Skillnaden är nog inte så stor i toppfart men tiden du kan ligga och "dra" på 6:an blir väsentlig högre. Dvs att i stället för 4-10 sec till 10-20 sec med 16/47

björn

Precis ! tror man drar ut till kanske 15000 skillnaden är ju snabbare man blir desto mer toppfart.
Dvs högre fart in och ut kan då ha 16/46 kanske och långsam som jag 15/47.
 

Bifogat

  • CBR.doc
    57 KB · Visningar: 71

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
2ono skrev:
Precis ! tror man drar ut till kanske 15000 skillnaden är ju snabbare man blir desto mer toppfart.
Dvs högre fart in och ut kan då ha 16/46 kanske och långsam som jag 15/47.


På LMS gick jag på stoppet ca 0.5 till 1 sec när jag körde 55 tider, där i mot när jag körde 56.5 (ca) så låg aldrig stoppet i på 6:an. Sen måste man ju beräkna in tiden det tar att ta sig till max fart. Dvs tar det 1min så kommer du ju att käna på att dreva ner så du får en lägre fart men tar dig dit på hälften av tiden. Man ligger ganska sälla på stoppet på 6:an så man bör nog tänka på att även dreva efter kurvor och acceleration. På A-torp har någon sagt att du är i karusellen mer tid än på rakan, så då är det ju viktigt att du får ett varv du trivs på där typ (du förstår vad jag menar hoppas jag)

björn

ps hitta en bra länk ds
http://www.sportrider.com/tech/146_0008_gearing/
 
Last edited:

Jocke954

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Kalmar
Hoj
cbr1000rr -06
Någon som vet ifall slip on från cbr 1000 -04 passar -06an?
Bra och veta med tanke på att den svarta
kommer hem nästa vecka :banana
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
Idag va det bort med skylten och sen en 5 mils runda... Helt underbart förutom att det värker i kulorna flera timmar efter... :)
 

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Ni som monterat slip-on på era CBR600RR - har det medfört att hojen baktänder? Funderar på att montera ett men gillar inte när det smäller o har sig!!
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Jocke954 skrev:
Någon som vet ifall slip on från cbr 1000 -04 passar -06an?
Bra och veta med tanke på att den svarta
kommer hem nästa vecka :banana

Svar från Yoshimura..

"The 06' model will be slightly different because of the mounting supplies."
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Jaha.. Då var även jag ägare till en Honda 600RR.. Blå... :D
Så om bara våren ville komma snart så..

Ni som bytt avgassystem.. Har ni fått byta bakglas nångång pga värmen från systemet?

Kan man få dit kraschpuckar utan att fila i kåporna?
 

MC Doktorn

Guest
Svane skrev:
Ni som monterat slip-on på era CBR600RR - har det medfört att hojen baktänder? Funderar på att montera ett men gillar inte när det smäller o har sig!!

Har aldrig upplevt det, kan väl vara tecken på att den går för magert.

Noterat att med enbart slip on så skall man inte behöva mappa om den men om man nu kör den i bänk så får man ju en air/fuel ratio som ger svar.

Iceman1975 skrev:
Jaha.. Då var även jag ägare till en Honda 600RR.. Blå... :D
Så om bara våren ville komma snart så..

Ni som bytt avgassystem.. Har ni fått byta bakglas nångång pga värmen från systemet?

Kan man få dit kraschpuckar utan att fila i kåporna?

Grattis!! blå ovanlig fanns den i sverige ??när det gäller 03 fanns väl gul, svart och röd som måste vara den vanligaste.

Har sett att det finns kraschpuckar som inte går igenom kåpan återkommer när jag tagit reda på var.

Edit: http://www.boove.se/ har krascpuckar utan att borra
Finns ett flera cm avstånd mellan baklyktan och ljuddämparen räcker tydligen på min ivf.
 
Last edited:

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
2ono skrev:
Grattis!! blå ovanlig fanns den i sverige ??när det gäller 03 fanns väl gul, svart och röd som måste vara den vanligaste.
Gul har aldrig funnits i Sverige (iaf inte via generalagenten), däremot fanns blå 2003, kanske också 2004?

Iceman1975 skrev:
Ni som bytt avgassystem.. Har ni fått byta bakglas nångång pga värmen från systemet?
Nope!

/N
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top