Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
2ono skrev:
Har aldrig upplevt det, kan väl vara tecken på att den går för magert.

Noterat att med enbart slip on så skall man inte behöva mappa om den men om man nu kör den i bänk så får man ju en air/fuel ratio som ger svar...

Det verkar finnas lika många teorier som motorcyklar... :va En annan säljare som jag snackade med sa att det kunde uppkomma men menade att CDI-boxen BORDE fixa det. Om den inte gjorde det så fanns det möjlighet att mappa om med en PC3:a men det var inte säkert det hjälpte... Verkar svårt det dära... Maffigt ljud vill jag ha men absolut inte baktändningar :huvet
Men det e väl bara o köpa o själv prova, sen hoppas på det bästa! :gnissla
Någon annan med erfarenhet????

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Svane skrev:
Maffigt ljud vill jag ha men absolut inte baktändningar :huvet
Du behöver inte oroa dig, många här kör med slipon utan problem. Köper du dock ett helsystem kan de vara bra att mappa om den med tex PC3.

/N

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
isse skrev:
Du behöver inte oroa dig, många här kör med slipon utan problem. Köper du dock ett helsystem kan de vara bra att mappa om den med tex PC3.

/N

OK, låter lysande! Funkar slip-on från USA-marknaden eller det skiljer jämtemot de europeiska??? På eBay säljer de Yoshi RS-5 för $300, vilket blir drygt 3000 kr med moms o den där biten, priset i Sverige ligger på drygt 5000 kr... Kolla länk!

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Hond...621795022QQcategoryZ35596QQrdZ1QQcmdZViewItem

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Svane skrev:
Det verkar finnas lika många teorier som motorcyklar... :va En annan säljare som jag snackade med sa att det kunde uppkomma men menade att CDI-boxen BORDE fixa det. Om den inte gjorde det så fanns det möjlighet att mappa om med en PC3:a men det var inte säkert det hjälpte... Verkar svårt det dära... Maffigt ljud vill jag ha men absolut inte baktändningar :huvet
Men det e väl bara o köpa o själv prova, sen hoppas på det bästa! :gnissla
Någon annan med erfarenhet????

Att det smäller med nytt avgassystem beror väl i stort sett alltid på att blandningen är för mager.
Vad jag förstår så tänder det inte i cylindern utan soppa åker ut genom avgasporten och antänds i kröken istället.
Är inte direkt skadligt och lätt att åtgärda med omprogrammering av ECU'n eller med Power Commander.

Hade det problemet på min triple (som du kanske märkt :D) tills jag fettade upp blandningen i vintras.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Svane skrev:
OK, låter lysande! Funkar slip-on från USA-marknaden eller det skiljer jämtemot de europeiska??? På eBay säljer de Yoshi RS-5 för $300, vilket blir drygt 3000 kr med moms o den där biten, priset i Sverige ligger på drygt 5000 kr... Kolla länk!]
Det är samma grejjer. Tänk dock på frakt, tull & moms tillkommer om du köper nytt.

/N

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
xyx skrev:
Att det smäller med nytt avgassystem beror väl i stort sett alltid på att blandningen är för mager.
Vad jag förstår så tänder det inte i cylindern utan soppa åker ut genom avgasporten och antänds i kröken istället.
Är inte direkt skadligt och lätt att åtgärda med omprogrammering av ECU'n eller med Power Commander.

Hade det problemet på min triple (som du kanske märkt :D) tills jag fettade upp blandningen i vintras.

Inte tänkt på att din knallar (trots bandagarna på Knudan... :)) men jag känner till att det inte är så himla ovanligt när man byter burk...

isse skrev:
Det är samma grejjer. Tänk dock på frakt, tull & moms tillkommer om du köper nytt.

/N

OK, fint!
Jepp, det ska man inte missa! Kommer trots allt undan en hel del ändå!

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
2ono skrev:
Grattis!! blå ovanlig fanns den i sverige ??när det gäller 03 fanns väl gul, svart och röd som måste vara den vanligaste.

Har sett att det finns kraschpuckar som inte går igenom kåpan återkommer när jag tagit reda på var.

Edit: http://www.boove.se/ har krascpuckar utan att borra
Finns ett flera cm avstånd mellan baklyktan och ljuddämparen räcker tydligen på min ivf.

Tackar! :Bugar
Jo, tydligen har det sålts en massa blåa -04:eek:r.. Men de är inte så ofta man ser dom..

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Någon med en 1000r som kan säga typ vad ni har i försäkring. Jag letar ny nu. Fått detta av 4 olika...

Länsförsäkringar:

Hel: 17200
Halv: 10600
Självrisk: 8000

Folksam:

Hel: 49000
Halv: 17000
Självrisk: 6000 vagnskada 3000 stöld

If:

Hel: 15780
Halv: 11443 10% rabatt av det om jag är medlem i SMC
Självrisk: 5000

Trygg Hansa:

Hel: 37360
Halv: 21736
Självris: Inte intressant med de priserna.

Jag är 24 + =26 men körkort sedan 2000.09.08. Bara skadefria år :tummenupp

Bor i 0371 vilket nog klassas som lugnt jämnfört med städer som har mer än vårat enda trafiklyse på 6 mil. :)

Någon som har fått bättre som har några tips?

Mvh//Score

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Gå SMC kursen och ta sen folksam fick 16000 kr i helförsäkring på min 600 2005,25 år och bor centrala GBG

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Gottis skrev:
Gå SMC kursen och ta sen folksam fick 16000 kr i helförsäkring på min 600 2005,25 år och bor centrala GBG

är det typ 10% rabatt man får om man går den kursen eller är det mer?

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
DwD skrev:
är det typ 10% rabatt man får om man går den kursen eller är det mer?

Mer betydligt mer finns en tråd i försäkring delen om det lr som bäst så ringer du till folksam och sen säger att du ska gå kursen så ger dom dig premien..

10 % va förra året då räckte det att va medlem i SMC

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
btw... Stockholm Mcvaruhus tar 6700spänn för ett Yosh RS5 CF slipon med en leveranstid på 3-4veckor. :brinnerup

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Iceman1975 skrev:
2042871 Tips/Bilder på blinkers fram på 600:an??
Kåpan är ju "bulig" där fram..

Så, hur har ni gjort??

såhär gjorde jag ... har tyvär ingen bättre bild på hojen just nu.men du ser tanken :tummenupp

Bifogat

• cbr600liten.jpg
    cbr600liten.jpg
    93.7 KB · Visningar: 428

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Iceman1975 skrev:
2042871 Tips/Bilder på blinkers fram på 600:an??
Kåpan är ju "bulig" där fram..

Så, hur har ni gjort??

Funkar inte den här modellen??
15-900.jpg
den har jag funderat på..

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
Slänger in några bilder...

... på min nya hoj! Skapligt annorlunda mot min förra, en ZX636R -04. Hondan går ju verkligen mjuk, dessutom har den fjädring vilket Kawan måste saknat :va Nu kan jag slänga mitt njurskydd!! :hihi

Bifogat

• DSC01937_750xsmall.jpg
    DSC01937_750xsmall.jpg
    124.3 KB · Visningar: 151
  • P3280628_750xsmall.jpg
    P3280628_750xsmall.jpg
    114.4 KB · Visningar: 133
  • P3280643_750xsmall.jpg
    P3280643_750xsmall.jpg
    126.3 KB · Visningar: 162
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln