Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

"t.FOGGY"

ixen ska sponsra
Gick med
27 Aug 2003
Ort
ronneby
Hoj
ducati 848,cbr 929rr-01
Honda Power skrev:
2049625 Såg denna bakdel :arsele på sporthoj sidorna för ett tag sen, undrar var man får tag i en sådan undertail?? Jävligt snygg ialla fall!!! :tummenupp
läcker häck,en sådan vill jag oxå ha på min 1000rr :yoparty
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Score skrev:
2049229 Mitt råd är att försöka ta reda på vad detta är för blinkers... Jag tycker iaf att dom blir skit snygga när dom sitter bak som jag har... Bara att tejpa dit =)


Snyggt..
Hur har du gjort fram då?
 

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 996 -99
2ono skrev:
1670479 Tänkte att det finns CBR trådar men ingen om RR modellerna enbart.
Enl mitt tycke en av de snyggaste hojarna och kvalitets mässigt bästa.

Som bekant dominerar Hondas CBR 600 RR dom många std och SS klasser världen över vilket säger en hel del.
Med en ny 1000cc modell 2006 har ju lägre vikt och mer effekt bla vilket säkert gör den konkurranskraftig med K6:eek:r ,zx10r och yzfr1.

Disskutera modifieringar och tips om vad som kan göras bättre och allt som behandlar modellerna.

På min CBR 600 RR ska jag till nästa år ffa allt modifiera fjädring där showa dämparen bak åker bort eller bytes ut.
Fram skall det i en hårdare 100kg fjäder då den som sitter orginal är alldeles för mjuk och modifiering av dämpningen även där.

Lämnar motorn relativt orörd med Akrapovic slip on som ffa ger -3 kg ? men den går sannolikt något fett vilket en PC kommer råda bot på samt ett öppnare luftfilter.
Även Kåpor och frame-sliders med fotpinnar för "reverse" race växling kommer installeras.
Drevningen är något hög så 520 kedja med annan utväxling och gärna lite drevnings alternativ

Sen återstår det bara att köra :3freak
Köpte en 05:a 1000rr i måndags :banana :banana har aldrig kört den men tror att jag blir nöjd...
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
Iceman1975 skrev:
2049880 Snyggt..
Hur har du gjort fram då?


Jag har inga blinkers alls fram.. Tycker som sagt inte att det är säkert pga att mitt minne att stänga av blinkersen inte funkar som det ska... Men personligen tycker jag det är snyggast om man sätter in diodlampor antingen i hörnet på framlyset eller i lufthålen till framkåpan...

//Score :dricka :dricka
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Score skrev:
2051086 Jag har inga blinkers alls fram.. Tycker som sagt inte att det är säkert pga att mitt minne att stänga av blinkersen inte funkar som det ska... Men personligen tycker jag det är snyggast om man sätter in diodlampor antingen i hörnet på framlyset eller i lufthålen till framkåpan...

//Score :dricka :dricka

det finnns en lösning på¨ditt problem med blinkerserna..
köpte en ny skoda octavia rs iår.. när jag bara trycker blinkerspaken åt ett håll snabbt(alltså utan att den stannar där). så blinkar den 3ggr istället för 1ggr som det brukar vara. borde inte vara så svårt att göra så att den blinkar tex 6ggr på en mc.

eller så åker du till biltema å köper en liten tuta och kopplar till blinkersen så du hör att den blinkar :hihi
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
DwD skrev:
2051239 det finnns en lösning på¨ditt problem med blinkerserna..
köpte en ny skoda octavia rs iår.. när jag bara trycker blinkerspaken åt ett håll snabbt(alltså utan att den stannar där). så blinkar den 3ggr istället för 1ggr som det brukar vara. borde inte vara så svårt att göra så att den blinkar tex 6ggr på en mc.

eller så åker du till biltema å köper en liten tuta och kopplar till blinkersen så du hör att den blinkar :hihi

Eller!!! Håll i dig nu... Så skiter jag helt enkelt i att ha blinkers fram...
:tummenupp Bra va? :fatta!
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Score skrev:
2051261 Eller!!! Håll i dig nu... Så skiter jag helt enkelt i att ha blinkers fram...
:tummenupp Bra va? :fatta!

hehe crazy fuck! :fatta! :lol

peta dit nedanstående så glömmer du inte den på :7peta :hihi
DCP_3894.JPG
:rofl :rofl :tummenupp
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
DwD skrev:
2051275 hehe crazy fuck! :fatta! :lol

peta dit nedanstående så glömmer du inte den på :rofl :rofl :tummenupp


:pannkyss :pannkyss

Nej nu spårar det ur... Inga mer blinkers snacka om mig... Bättre att snacka om sånt folk bryr sig om...

//Score
 

Bifogat

  • SHUT YOUR FACE.gif
    SHUT YOUR FACE.gif
    100.4 KB · Visningar: 79
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Brytkontakt sidostöd

Sitter en brytkontakt som gör att motorn stängs av om man försöker lägga i en växel med utfällt stöd.

Är det en sluten krets som på/av strömbryt ? så det bara att seriekoppla förbi
se bilden.



Fö så är hojen nästan klar för race startade på en gång och biltema spilolja tömdes och i med ny fin Motul och filter.

Luftade bromsar krängt däck krasch kåpor har monterats fjädringen är bytt och licens i helgen :yoparty Finns dock en del kvar att fixa.

Skulle köpa 4 tändstift kostade 1500:- :död så jag avstod hutlöst
 

Bifogat

  • bryt.JPG
    bryt.JPG
    29.1 KB · Visningar: 396

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
2ono skrev:
2058598



Skulle köpa 4 tändstift kostade 1500:- :död så jag avstod hutlöst

Det är kul med RR :rofl Kommer du till A-torp? Vidare är det bara att dra ihopp kablarna. Kan kolla idag hur det är gjort på min svar borde komma ikväll.

björn
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
björn.e skrev:
2058603 Det är kul med RR :rofl Kommer du till A-torp?

björn
Tanken att ställa upp i ett race fascinerar men skrämmer mig med 30 andra galningar runt omkring mig.

Det vore kanon kul om jag visste om jag hade farten i mig men tror att jag borde klara 1.50 med 600rr och slicks då jag var nere som bäst på 1.53 med APrilia RSV touring edition.

Vill ju inte ställa upp och komma sist.

Btw måste jag testa hojen med slicks(aldrig kört med det) och aldrig provat hyndan på bana och se om jag håller måttet att ens kvala in.

DwD skrev:
2058620 vill du ta bort den? :va

Svemo tillåter inte stöd om man inte najar fast det ? sen har jag monterat en bakdämpare som höjde ride high bak och hojen tippar nästan med det stödet.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
du får ändå inte ha något stöd bort med skiten bara..

men jag vill veta om man kan ändra så man kan starat med Växel i igenom att bara hålla in koplingen och trycka på start knappen..går ju inte nu tycker det är jävligt irriterande :mad:

2ono skrev:
2058660
Vill ju inte ställa upp och komma sist.

Btw måste jag testa hojen med slicks(aldrig kört med det) och aldrig provat hyndan på bana och se om jag håller måttet att ens kvala in.

lungt jag lär komma sist om jag ställer upp....
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top