Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
2ono skrev:
2058660
Svemo tillåter inte stöd om man inte najar fast det ? sen har jag monterat en bakdämpare som höjde ride high bak och hojen tippar nästan med det stödet.

ok.

stödet på cbr600rr är faktiskt ett av dom sämsta jag har sett.. inte för att jag har varit med om att den har vickat eller haft tendens till det.
men vinkeln på stödet är så jäkla brant så att det känns som att det kommer att hända att den vickar om man parkerar den på ett någorlunda mjukt underlag. eller om det blåser mycket.
det vore bättre om dom hade gjort stödet längre så att det gick ut en liten bit.
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
2ono skrev:
2058660 Tanken att ställa upp i ett race fascinerar men skrämmer mig med 30 andra galningar runt omkring mig.

Det vore kanon kul om jag visste om jag hade farten i mig men tror att jag borde klara 1.50 med 600rr och slicks då jag var nere som bäst på 1.53 med APrilia RSV touring edition.

Vill ju inte ställa upp och komma sist.

Btw måste jag testa hojen med slicks(aldrig kört med det) och aldrig provat hyndan på bana och se om jag håller måttet att ens kvala in.

Dagens sanning: Det är en helt annan grej att tävla än att harva runt med gatnissar. Helt plötsligt inser du att du kan bromsa "sågudinåtahelvete" mycket senare. Du kommer att se folk köra om dig med full trottel när du kniper om hejdaren så dina knogar är blå. Har du kört 53 tider kommer du lätt köra 50 tider på en RR hoj. Om du har någon form av tävlningsinstinkt kommer du nog köra 48:eek:r. Man lägger sig helt enkelt bakom någon som kör ungefär lika snabbt och bromsar när han gör det, sen går du bara på gasen lite tidigare unt so waieter...Kom och lek med pojkarna nu :)

björn
 

sandstream

Guest
björn.e skrev:
2058759 Dagens sanning: Det är en helt annan grej att tävla än att harva runt med gatnissar. Helt plötsligt inser du att du kan bromsa "sågudinåtahelvete" mycket senare. Du kommer att se folk köra om dig med full trottel när du kniper om hejdaren så dina knogar är blå. Har du kört 53 tider kommer du lätt köra 50 tider på en RR hoj. Om du har någon form av tävlningsinstinkt kommer du nog köra 48:eek:r. Man lägger sig helt enkelt bakom någon som kör ungefär lika snabbt och bromsar när han gör det, sen går du bara på gasen lite tidigare unt so waieter...Kom och lek med pojkarna nu :)
Ursäkta om jag bryter in i en Honda-tråd men jag måste bara kommentera ovanstående pga lite egna erfarenheter om att köra med det snabba pojkarna på Anderstorp.

Körde i snabbagruppen en gång förra året och där körde de med licens också.
På rakan kunde jag köra om licenskillar på 600:eek:r men när jag bromsade så höll de fortfarande fullt en bra stund till och då kändes det lite pinsamt.
Sjukt vad sen en del bromsar :3freak

@2ono: Jag körde 1.48-tider (höga) med min originalhoj och SuperCorsa så jag tror inte att du ska ha några problem att komma ner en bra bit under 1.50 med din hoj :tummenupp

BTW: Har precis hjälpt till att lasta ur en Blade -04 från Tyskland med 500-mil på mätaren. Jäklar vad snygg den är :)
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
sandstream skrev:
2058785 BTW: Har precis hjälpt till att lasta ur en Blade -04 från Tyskland med 500-mil på mätaren. Jäklar vad snygg den är :)
Aha, du börjar inse vart dom snygga cyklarna (och grabbarna) håller till :)
Måste tyvärr backa från min plan att byta ut cbr´en iår (till nya Suzuki´n), utökade med en motard istället.
Så behåller jag Hondan en sässong till, vi ses på Kinnekulle o Gotlandring!
(Där jag kommer skylla på kubik om du kör ifrån mig) :tummenupp

/N
 
Last edited:

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
sandstream skrev:
2058785

Körde i snabbagruppen en gång förra året och där körde de med licens också.
På rakan kunde jag köra om licenskillar på 600:eek:r men när jag bromsade så höll de fortfarande fullt en bra stund till och då kändes det lite pinsamt.
Sjukt vad sen en del bromsar :3freak

Visst fan är det bissart :3freak Gjorde visserligen samma sak på LMS förra året. Men det känns lika konstigt det att hålla stumt när någon framför bromsat. A-torp helt sjuk inbromsning efter rakan :4skrika

björn
 

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 996 -99
DwD skrev:
2050739 grattis.. ta det lungt med gasen i kurvorna bara! :tungan
Skall försöka..
Måste erkänna att jag kommer ha STOR respekt för denna hoj.
Köpte hojen mer för köregenskaperna än effekten då jag ÄLSKAR att svänga.
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
H-C skrev:
2060346 Skall försöka..
Måste erkänna att jag kommer ha STOR respekt för denna hoj.
Köpte hojen mer för köregenskaperna än effekten då jag ÄLSKAR att svänga.


Hoppas du inte tar illa upp men då skulle du köpt en 600cc.

björn
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
H-C skrev:
2060346 Skall försöka..
Måste erkänna att jag kommer ha STOR respekt för denna hoj.
Köpte hojen mer för köregenskaperna än effekten då jag ÄLSKAR att svänga.
Då kanske du skulle ha valt en cbr600rr. :tummenupp
det jag skulle vilja ha cbr1000 till för är tex vid långkörning(bättre körställning och ååå så mycket mjukare att sitta på :lol ) och powerwheelies.

tror nog du kommer bli nöjd, tänk bara på att ta det lungt när du kör med andra.. det är oftast då man testar gränserna :brinnerup
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
YES, ring från mcvaruhuset hojen kommer nästa vecka....
En cbr1000rr -06 med P3 och ark. helsystem.. Mmmmm
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Herman skrev:
2060898 YES, ring från mcvaruhuset hojen kommer nästa vecka....
En cbr1000rr -06 med P3 och ark. helsystem.. Mmmmm
köpte du PCIII och helsystem från mcvaruhuset samtidigt?.. det måste ha kostat $$$ :yoparty
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Herman skrev:
2060898En cbr1000rr -06 med P3 och ark. helsystem.. Mmmmm
Du menar en PC3 och akra helsystem? :hihi
Godis är gott!

edit: ska dom mappa o bänka den åt dig också? vore kul o se effekt siffror.

/N
 
Last edited:

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
sandstream skrev:
2058785BTW: Har precis hjälpt till att lasta ur en Blade -04 från Tyskland med 500-mil på mätaren. Jäklar vad snygg den är :)

Jag förstår vad du menar :)
Jag hämtade hem min -04 förra Måndagen, den har också strax över 500 mil på mätaren och är i ett pedantskött skick. Helsystem och powercommander och bänkad till 161 hk på bakhjulet. Förra ägaren finns här på forumet (Niklasinorr).

Har tyvärr inte hunnit köra den någon längre sträcka ännu, men nästa vecka så :yoparty
 

sandstream

Guest
isse skrev:
2058908 Aha, du börjar inse vart dom snygga cyklarna (och grabbarna) håller till :)
Måste tyvärr backa från min plan att byta ut cbr´en iår (till nya Suzuki´n), utökade med en motard istället.
Så behåller jag Hondan en sässong till, vi ses på Kinnekulle o Gotlandring!
(Där jag kommer skylla på kubik om du kör ifrån mig) :tummenupp
Jag kan ta det lugnt på rakan så får du köra om ett par gånger :tungan ;)
Mattiaz skrev:
2061067 Jag förstår vad du menar :)
Jag hämtade hem min -04 förra Måndagen, den har också strax över 500 mil på mätaren och är i ett pedantskött skick. Helsystem och powercommander och bänkad till 161 hk på bakhjulet. Förra ägaren finns här på forumet (Niklasinorr).
Najs! :tummenupp
Har träffat Niklas på Midlanda och det var en trevlig kille.
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
isse skrev:
2061027 Du menar en PC3 och akra helsystem? :hihi
Godis är gott!

edit: ska dom mappa o bänka den åt dig också? vore kul o se effekt siffror.

/N

Precis vad jag menade... Yepp, de kommer att mappa/bänka den också.. Ska fixa lite siffror, hoppas de kommer se bra ut..

Kostar en liten slant får man säga, men "de drabbar ingen fattig" eller vad de är man brukar säga...

Vore nice men en 10+ grader iallafall...
 

MC Doktorn

Guest
Första provturen för i år och så här ser den ut 600RR Black edition med fulkåpor.
Har inte hunnit med att montera allt men det kommer.

Äntligen börjar säsongen :yoparty
 

Bifogat

  • moto gp2.JPG
    moto gp2.JPG
    116.5 KB · Visningar: 148
  • motogp.JPG
    motogp.JPG
    109.8 KB · Visningar: 135

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
2ono skrev:
2062654
Har inte hunnit med att montera allt men det kommer.
Ser bra ut! :tummenupp
Jag vill också ha fälgstripes, dock är jag en sån jevla klåpare på sånt där pill så om jag försökte få ditt dom skulle det se ut som polkagris-hjul... :näsblod

/N
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
isse skrev:
2062834 Ser bra ut! :tummenupp
Jag vill också ha fälgstripes, dock är jag en sån jevla klåpare på sånt där pill så om jag försökte få ditt dom skulle det se ut som polkagris-hjul... :näsblod

/N
hehe så att man blir hypnotiserad :gnissla :lol
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
2ono skrev:
2062654 Första provturen för i år och så här ser den ut 600RR Black edition med fulkåpor.
Har inte hunnit med att montera allt men det kommer.

Äntligen börjar säsongen :yoparty

Vad är det för kåpglas du har,och var kan man köpa ett sådant? Ser väldigt juste ut!
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Ser grymt snygg ut nu är det bara siffrona som saknas då :)

en liten fråga bara va är det för orginal drevning på 05:an
 

MC Doktorn

Guest
Mattiaz skrev:
2063133 Vad är det för kåpglas du har,och var kan man köpa ett sådant? Ser väldigt juste ut!

GP500 tror jag det hette men säljs av grevens mc.

isse skrev:
2062834 Ser bra ut! :tummenupp
Jag vill också ha fälgstripes, dock är jag en sån jevla klåpare på sånt där pill så om jag försökte få ditt dom skulle det se ut som polkagris-hjul... :näsblod

/N

Same here men stripes satt på X fälgarna så man slipper.
Man kanske kan lacka ?

Skulle vara snyggt med fälgar i guld ala magnesium look :tungan

DwD skrev:
2058739 ok.

stödet på cbr600rr är faktiskt ett av dom sämsta jag har sett.. inte för att jag har varit med om att den har vickat eller haft tendens till det.
men vinkeln på stödet är så jäkla brant så att det känns som att det kommer att hända att den vickar om man parkerar den på ett någorlunda mjukt underlag. eller om det blåser mycket.
det vore bättre om dom hade gjort stödet längre så att det gick ut en liten bit.

Sant och den är smaklöst ful åxå, ducati 999 har en snygg lösning på sidostödet som integrerad i kåpan.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top