Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
DEEMON skrev:
2073039 Hejsan
Om du använder motstånden som följer med så trä på en slang eller nått över dom för dom blir tok varma på ca 10 sekunder, lätt att plasten smälter annars.
Jag körde med (http://www.vfxkits.com/c216246.2.html) för att slippa värme utvecklingen + att den är omställbar till 50w vilket behövs om du ska ha diod blinkers fram med.
Jag monterade den på vänster sida av bakramen under kåpan som täcker bakdelen, och använde kylpasta (eller tandkräm fungerar lika bra) så att ramen hjälper till att avleda värmen :)
PS tror inte Electronic Flasher fungerar på 600rr om man får tro på vad dom själva skriver(http://www.clearalternatives.com/flasher.htm)
lycka till

ok, tack för tipsen!. blir nog ett par andra blinkare fram åxå.
Electronic Flasher fungerar nog inte på cbr600rr.. tror relät sitter i mätarhuset. läste det efter jag hade beställt allt :huvet :rofl

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Herman skrev:
2073549
"MC kostar 129.900:-
Larm 3.995:-
Montering 1.000:-
Avgår hp ./. 5.000:-

Helsystem
MC-Verkstaden 22.217:-

Summa att betala 152.112:-" fattigare.....
Det var då inge kompis-pris, 5k för larm? Ingår pc3 och mappning i posten för helsystem?

/N

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
2ono skrev:
2073805 Gör inte det men du kan få låna med dig en extra drevhub ? med 42 drevning kan du lätt byta om du vill testa inför racet.

Har två :tummenupp en x:tra till regnfälgarna så det är ju bara att lägga en annan drevning där om den första inte passar.

björn

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Herman skrev:
2073549 Hmmm, då var de dax.. Hojen kommer på Onsdag och jag blir..

"MC kostar 129.900:-
Larm 3.995:-
Montering 1.000:-
Avgår hp ./. 5.000:-

Helsystem
MC-Verkstaden 22.217:-

Summa att betala 152.112:-" fattigare.....

OBS: da snöade i morse va fan.... :fatta!

Grattis till nyförvärvet!!! :tummenupp :tummenupp

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
isse skrev:
2074117 Det var då inge kompis-pris, 5k för larm? Ingår pc3 och mappning i posten för helsystem?

/N

Yes, pc3 och mappning ingår i priset.... Fick ett super pris på skinnställ, hjälm, stövlar, etc... Nu är de inte många dagar kvar....

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Herman skrev:
2075762 Yes, pc3 och mappning ingår i priset.... Fick ett super pris på skinnställ, hjälm, stövlar, etc... Nu är de inte många dagar kvar....
OK, kommer bli en grym cykel det där! :tummenupp

/N

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
isse skrev:
2075886 OK, kommer bli en grym cykel det där! :tummenupp

/N

Yes, hoppas på de... Får väl återkomma med bilder och papper på mappningen. Sen ska jag fixa baklampan, den ska bytas ut... Ska även fixa på xeonen som ligger och skräpar. Om de får plats.. Vet inte hur trångt de är :confused:

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Herman skrev:
2075911 Yes, hoppas på de... Får väl återkomma med bilder och papper på mappningen. Sen ska jag fixa baklampan, den ska bytas ut... Ska även fixa på xeonen som ligger och skräpar. Om de får plats.. Vet inte hur trångt de är :confused:
bilder bilder bilder :banana har du xenon till hojjen eller? ..

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Herman skrev:
2076214 Yepp, har en uppsättning liggande som ska passa hojen. Så de ska på ASAP...

ähhh gu va töntigt.. ge dom till mig istället!!!..

skämt åsido ..fan va coolt,men är dom automatiskt höjdjusterande?
annars kommer du ju blända som fan varje gång du accar med hojjen :rofl speciellt med den där uppsättningen av avgaspuff å pc3 :rofl

MC Doktorn

Guest
Set up the suspension

Svartkonst det här med fjädring.

Håller på att mixtra med fjädringen och ffa förspänningen på fjädern.
dvs påverka hur mycket fjädern sjunker ihop med och utan förare.

Enl öhlins ska man sträva efter ett statiskt SAG/häng utan förare .
Fram 15-30 mm (15mm)
Bak 10-20 mm (15mm)

Medan med förare (dynamisk SAG ? )
Fram 35-50 mm (35 mm)
Bak 25-40 mm (32 mm)

Mina värden i parantes.
Har ni andra åsikter ??

Hydraliken har jag std fram medan WP bak vet jag inget så allt står i mitten.

Har inte provocerat henne ordentligt ännu men så fort de bli lite varmare i backen så ska hon våldas.

Btw märkte jag till min fasa att vurpbrytare var felmonterad (av mig :huvet )så hojen bara dog när jag skulle in i esset när det vart lite friåkning efter licenkursens avslutande på LMS.

SKickar med en fil som jag tycker verkar bra

Bifogat

• s2zsuspensionsolutio.jpg
    s2zsuspensionsolutio.jpg
    114.3 KB · Visningar: 107

DEEMON

?
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Flera men bara Hondor
Xenon

Herman skrev:
2075911 Yes, hoppas på de... Får väl återkomma med bilder och papper på mappningen. Sen ska jag fixa baklampan, den ska bytas ut... Ska även fixa på xeonen som ligger och skräpar. Om de får plats.. Vet inte hur trångt de är :confused:
Tjena
På högersidan fick jag plats med min ballast till halvlyset men på vänstersidan är det trångt, men om man gör det så kallade flapper mode(http://www.rogueracing.org/flap.htm) så får man plats med ballasten till hel lyset där servomotorn satt.
Vart super nöjd med halv lyset. :yoparty
Enda problemet med hel lyset är att det tar någon sekund för xenonen att tända men men...mycket bättre än halogen lampan som satt där :tummenupp
Körde 8000k på halv och 6500k på heljuset.
Vad har du för färg på dina lampor....bara nyfiken :)

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Läckande packbox

Som sagt lämnade in mina ben till en känd RR förare för att renovera gaffelbenen.
Fick tillbax dom men för lite olja och ena benet läckte.
Som ni förstår är mitt förtroende för den personen förbrukad.

Har inte tummen i handen så jag gjorde det själv, dvs bytte packboxar fyllde på rätt mängd olja.

Såg bra ut inget läckage men nu till min fasa läcker benet igen dvs samma som förut, inte mycket men ena benet är fuktigare och det andra är torrt som det ska va.

Såg senast att det inte var några kännbara grader på benen.Så jag antog att boxen var skit.

Så nu ska jag in i mekboden och göra om allt med nya packboxar :3freak .

Vad kan mera vara orsak till att dom läcker
1.Är jag klantig lämna bort skiten.
2.Gör om det plocka ner inspektera noggrant och montera ihop med ny packbox igen.
3.Jag är paranoid det gör inget att det läcker lite

Ps för säkerhets skull har jag köpt 2 packboxar :hihi

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Jag ska snik trimma med en PC3. Vart i helvete har ni fäst era??? I kutsen finns bara batterihållare så värmeskyddet som ska sitta där är borttaget. Vatten kommer sålika att spruta rakt upp i kutsen. På batterit kan jag inte fästa den för då tar kutsen i. Vart ska man då fästa den?

björn

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Repor i tanken..

Är det bara jag som tycker tanken är lättrepad där man har benen går emot?
Blir ju matt efter bara 20mil.. Och då försöker jag att inte trycka med benen mot tanken...
Gäller 600RR..

Finns nån färdigskuren genomskinlig plast att köpa?

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Hoj
På jakt!
kolla lite med er som kör 600rr

Tänkte kolla lite med er som kör och är rätt insatta i cbr600rr, har gått och funderat på att köpa en 05. Tanken är att kunna köra bana och gata. Är det nåt ni kan säga om den positivt och negativt? Skicka gärna ett PM om ni har lust att hjälpa en hojlös hojåkare :)

Last edited:

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Iceman1975 skrev:
2105620 Är det bara jag som tycker tanken är lättrepad där man har benen går emot?
Blir ju matt efter bara 20mil.. Och då försöker jag att inte trycka med benen mot tanken...
Gäller 600RR..

Finns nån färdigskuren genomskinlig plast att köpa?
jag har märkt samma sak. har en svart 600rr och det är jobbigt som fan med färgen. finns något som heter tankslapper. utskuret plast för tanken på sidorna och för pungen.(fastnar utan att använda klister).

kommer att sätta på mina när det blir varmare ute.

http://www.thetankslapper.com/

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
2ono skrev:

Ne det hjälper tyvärr inte. Jag har inte själva alubiten som han fäster den vid och jag har inte den stora plast "underkåpan". någon mer som har några alternativ???

björn

Bjork skrev:
2105938 Tänkte kolla lite med er som kör och är rätt insatta i cbr600rr, har gått och funderat på att köpa en 05. Tanken är att kunna köra bana och gata. Är det nåt ni kan säga om den positivt och negativt? Skicka gärna ett PM om ni har lust att hjälpa en hojlös hojåkare :)

när jag fått fart på min kan du prova den.

björn

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...