Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Ni som kör bana med med 600RR 03/04, vad har ni för fjädringsinställningar ? Har exprimenterat lite men skulle gärna höra från fler. Standard tycker jag fram är mjuk, bak är bättre. Körde med dessa nu sist:

Fram:
Förspänning: 2 sträck synliga (4 orginal).
Dämpning: ett varv från hårdaste. (2,5 varv standard)
Retur: Standard.

Bak:
Förspänning: Standard.
Dämpning: 2 klick hårdare än orginal.
Retur: Standard.

Jag väger 74kg

/N
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Hämtade ut hojen i helgen efter servicen och att helsystemet, pc3 och luftfilter är på plats.

Fick lite bänknings papper, jag fick 172,1 häst på bakhjulet och ca 194 totalt!!
Så nu går den som fan :yoparty , hittar ingen skanner men jag ska fixa en bild på pappret till er också..
 

MC Doktorn

Guest
isse skrev:
2125717 Ni som kör bana med med 600RR 03/04, vad har ni för fjädringsinställningar ? Har exprimenterat lite men skulle gärna höra från fler. Standard tycker jag fram är mjuk, bak är bättre. Körde med dessa nu sist:

Fram:
Förspänning: 2 sträck synliga (4 orginal).
Dämpning: ett varv från hårdaste. (2,5 varv standard)
Retur: Standard.

Bak:
Förspänning: Standard.
Dämpning: 2 klick hårdare än orginal.
Retur: Standard.

Jag väger 74kg

/N

Jag har ställt in SAG det dynamiska (med förare) fram 35mm bak 30mm.
Fjädern fram orginal är på tok för mjuk för mig +90 kg vilket märks att när du har rätt häng med förare fjädrar den knappt ut något utan förare dvs free end sag=0.

Nu har jag en 95kg Öhlin fjäder fram och 5 strecket på förspänning std kompression och retur. Det sk End sag fram är nu 15 mm
I mitt lusiga bantempo tycker jag det har funkat bra.

Herman skrev:
2129853 Hämtade ut hojen i helgen efter servicen och att helsystemet, pc3 och luftfilter är på plats.

Fick lite bänknings papper, jag fick 172,1 häst på bakhjulet och ca 194 totalt!!
Så nu går den som fan :yoparty , hittar ingen skanner men jag ska fixa en bild på pappret till er också..

172,1 låter väldans mycket , kan det vara i schneiders glädjebänk :tungan
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
2ono skrev:
2129883 Jag har ställt in SAG det dynamiska (med förare) fram 35mm bak 30mm.
Fjädern fram orginal är på tok för mjuk för mig +90 kg vilket märks att när du har rätt häng med förare fjädrar den knappt ut något utan förare dvs free end sag=0.

Nu har jag en 95kg Öhlin fjäder fram och 5 strecket på förspänning std kompression och retur. Det sk End sag fram är nu 15 mm
I mitt lusiga bantempo tycker jag det har funkat bra.



172,1 låter väldans mycket , kan det vara i schneiders glädjebänk :tungan

Hmm, jo lite mycket kanske... De var mc-varuhuset... :pannkyss
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Herman skrev:
2129916 Hmm, jo lite mycket kanske... De var mc-varuhuset... :pannkyss
Bänkade min också där, dem anger effekten enligt STD normen, i övrigt har jag inte hört att dem har nån glädjebänk.

2ono skrev:
2129883Nu har jag en 95kg Öhlin fjäder fram och 5 strecket på förspänning std kompression och retur. Det sk End sag fram är nu 15 mm
I mitt lusiga bantempo tycker jag det har funkat bra.
Vad har du för dämp&retur bak?

/N
 
Last edited:

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
isse skrev:
2125717 Ni som kör bana med med 600RR 03/04, vad har ni för fjädringsinställningar ? Har exprimenterat lite men skulle gärna höra från fler. Standard tycker jag fram är mjuk, bak är bättre. Körde med dessa nu sist:

Fram:
Förspänning: 2 sträck synliga (4 orginal).
Dämpning: ett varv från hårdaste. (2,5 varv standard)
Retur: Standard.

Bak:
Förspänning: Standard.
Dämpning: 2 klick hårdare än orginal.
Retur: Standard.

Jag väger 74kg

/N

Han jag köpte hojen av körde lite rookie 600 med den så inställningarna jag kör med nu är de han använde när han tävlade. Ska prova hojen på bana ett par gånger innan jag fixar nått med den. Är jag inte nöjd ska jag prova den rekommendation de har på sportrider.com, se länk nedan...

Säljaren tävlade med följande;

Fram:
Förspänning: 4 sträck synliga (4 orginal).
Dämpning: ett varv från hårdaste. (2,5 varv standard)
Retur: Max

Bak:
Förspänning: Läge 5 (orginal 3).
Dämpning: 2 klick hårdare än orginal
Retur: 1 varv ut från max

Jag väger 74 kg, säljaren väger 70 kg. Har inte haft den på bana än men vid aktiv landsvägskörning så känns den helt OK. Test på bana blir det nu den 7/5 på Sturup Raceway, premiär för i år, ska bli sjuk ball :banana

http://www.sportrider.com/bikes/146_street_bike_suspension_settings/
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Svane skrev:
2130163
Retur: Max
Retur: 1 varv ut från max
[/url]
När du säger max, är det hårdaste dämpning på returen då? Vilket alltså betyder att utfjädringen ska bli så dämpad som möjligt?

/N
 

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
isse skrev:
2130207 När du säger max, är det hårdaste dämpning på returen då? Vilket alltså betyder att utfjädringen ska bli så dämpad som möjligt?

/N

Jepp, max dämpning på returen. Skruven e skruvad medurs till det säger stopp (försiktigt...)...
 

MC Doktorn

Guest
isse skrev:
2130104 Bänkade min också där, dem anger effekten enligt STD normen, i övrigt har jag inte hört att dem har nån glädjebänk.

Vad har du för dämp&retur bak?

/N

WP dämpare har returen och kompressionen runt 15 klick fr max (tot 30 klick)
 

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Köping
Hoj
CBR 600RR
Vart får man tag i Yoshimura slip-on's här i sverige?

typ denna modell (RS-5)
 

Bifogat

  • Yoshi.jpg
    Yoshi.jpg
    20.2 KB · Visningar: 308

MonX

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Jönköping
Hoj
R6 -03
Hej, har en liten fundering ang bakkåpan på en cbr 600rr -03.

Va tvungen att ta bort den för att komma åt att mecka lite. När jag tog bort bakkåpan fick jag böja och bända ganska mycket. När jag nu fixat klart det jag skulle så märker jag att det är väldigt mycket mer man måste bända för att få dit den igen, finns det något knep för att göra detta på ett enkelt sätt, eller är det brutalvåld som gäller? är lite rädd för att man ska bända sönder kåpan.

hoppas någon förstår va jag menar och kan ge mig något bra svar

// Mvh Toby

(PS. Denna fråga finns även i meckhörnan, tänkte att det va lika bra att lägga den här med.)
 

MC Doktorn

Guest
MonX skrev:
2130727 Hej, har en liten fundering ang bakkåpan på en cbr 600rr -03.

Va tvungen att ta bort den för att komma åt att mecka lite. När jag tog bort bakkåpan fick jag böja och bända ganska mycket. När jag nu fixat klart det jag skulle så märker jag att det är väldigt mycket mer man måste bända för att få dit den igen, finns det något knep för att göra detta på ett enkelt sätt, eller är det brutalvåld som gäller? är lite rädd för att man ska bända sönder kåpan.

hoppas någon förstår va jag menar och kan ge mig något bra svar

// Mvh Toby

(PS. Denna fråga finns även i meckhörnan, tänkte att det va lika bra att lägga den här med.)
Direkt fr manualen, håller med att det känns otäckt att bryta plasten :hihi
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1676227&postcount=54
 

hellstok

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Skåne
Hoj
cbr 1000rr -06 & ktm exc 525 -04
Hjälp med att beställa

Ni som beställt ifrån clear alternatives får gärna dela med er till mig..

hur har ni valt hur det skall skickas och vad ska man skriva i fälten

name on card:
card number:

inga problem att koppla in detta på en cbr 1000 -06??

tacksam för svar
 
Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Någon som vill hjälpa mig med inställningarna på fjädringen?? Dels undrar jag vad dom olika inställningarna gör? Sen undrar jag hur man ska ha dom inställda? kör nästan bara gata väger ca 90kg behöver inte va exakt undrar mer om man bör ställa fjädringen hårdare eller nått??
 
Last edited:

"t.FOGGY"

ixen ska sponsra
Gick med
27 Aug 2003
Ort
ronneby
Hoj
ducati 848,cbr 929rr-01
kåpa

MonX skrev:
2130727 Hej, har en liten fundering ang bakkåpan på en cbr 600rr -03.

Va tvungen att ta bort den för att komma åt att mecka lite. När jag tog bort bakkåpan fick jag böja och bända ganska mycket. När jag nu fixat klart det jag skulle så märker jag att det är väldigt mycket mer man måste bända för att få dit den igen, finns det något knep för att göra detta på ett enkelt sätt, eller är det brutalvåld som gäller? är lite rädd för att man ska bända sönder kåpan.

hoppas någon förstår va jag menar och kan ge mig något bra svar

// Mvh Toby

(PS. Denna fråga finns även i meckhörnan, tänkte att det va lika bra att lägga den här med.)
kapa av en cm på högersidan av den svarta kåpan som sitter över ljuddämparen så blir det inga problem i forts.så har jag gjort.
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Mek Hjälp!

Hej hörrni igen! Ursäkta om jag bara hör av mej när jag behöver hjälp. Nu till problemet. Bytte olja, stift och justerade ventilerna. Tog då bort kylet,luftburk och tank. Nu när jag startade i vår hostade hojen till nån gång har aldrig gått som i sommras. Köpte till och med nytt batteri ingen förbättring. Hyr in en meck i kväll för att kolla upp så att inga kontaktstycken sitter fel. Nu när jag provar tänder den inte ens till som den gjort förut. Har till och med provat med kupévärmare riktad mot motorn i 1 timme. Har hänt förut att den surat ner sig när det varit kallt ute. Nån vänlig själ som kan ha nåt tips, :Bugar :Bugar
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top