Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Så här blev det: Pc ligger nu vid cylinderfoten, fasttejpad med slivertajp på dvs slangar och lite kablar :3freak Hur länge den håller får väl tiden utvisa :rolleyes: . Det var helt enkelt det enda stället jag kunde hitta. Någon som provat att fästa den över styrboxen? Där skulle den teoretiskt kunna få plats....

björn
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Iceman1975 skrev:
2105620 Är det bara jag som tycker tanken är lättrepad där man har benen går emot?
Blir ju matt efter bara 20mil.. Och då försöker jag att inte trycka med benen mot tanken...
Gäller 600RR..

Finns nån färdigskuren genomskinlig plast att köpa?
Märkte samma sak med min, hade den på lackbehandling och sen köpte jag genomskinlig plastfilm från http://www.thetankslapper.com/

björn.e skrev:
2109096 Så här blev det: Pc ligger nu vid cylinderfoten, fasttejpad med slivertajp på dvs slangar och lite kablar :3freak
björn
Vad jag förstått är den lite småkänslig för värme, så att ha den nära motorn ska tydligen inte va nån höjdare. Jag har min i kutsen, vad är det för värmeskydd du inte har kvar? Menar du det som är runt orginal dämparen?

/N
 

Zone

I live for this shit!!!
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hufudstaden
Hoj
CBR1000rr-07, Skramlaha YZ450
Tänkte att det var dax att ansluta denna glada skara, så i går gick jag och shoppade en CBR1000rr-06.

Hämtas i morgon
:banana :banana :banana


För övrigt har kvinnorna rätt...Man blir gladare av shopping :hihi


/Zone
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Zone skrev:
2112264 Tänkte att det var dax att ansluta denna glada skara, så i går gick jag och shoppade en CBR1000rr-06.

Hämtas i morgon
:banana :banana :banana


För övrigt har kvinnorna rätt...Man blir gladare av shopping :hihi


/Zone

Grattis!! klart man blir glad av shopping!! :banana
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
DwD skrev:
2109608 vadå hade du den på typ Ditec eller liknande?.. vad kostade det?

vet du om det enkelt att ta bort tanken(alltså själva fejkkåpan).
Mr.Cap, minns inte exakt va det kostade, kanske 2k. Skulle rekomendera det om man har en hoj som ser lite halvbra ut i lacken, men det där med att den blir lättare o tvätta samt bevarar lacken bättre vet jag inte om jag köper helt...

Men den vart iaf sjuuukt ren o fin :)

/N
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Zone skrev:
2112264 Tänkte att det var dax att ansluta denna glada skara, så i går gick jag och shoppade en CBR1000rr-06.

Hämtas i morgon
:banana :banana :banana


För övrigt har kvinnorna rätt...Man blir gladare av shopping :hihi


/Zone


Helt rätt, vad blir de för färg??? Är grymt nöjd med min...
 

Zone

I live for this shit!!!
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hufudstaden
Hoj
CBR1000rr-07, Skramlaha YZ450
Det blev en svart. I dag går dagen jä :4skrika långsamt av någon anledning.

Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge.


/Zone
 

Freco

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki ZX-12R -01
Hur ser servicarna ut på 1000RR?

Skulle vara skönt att ha miltal och ungefärlig kostnad och vad som görs om inte det är för mkt begärt :gnissla
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Freco skrev:
2113378 Hur ser servicarna ut på 1000RR?

Skulle vara skönt att ha miltal och ungefärlig kostnad och vad som görs om inte det är för mkt begärt :gnissla

Min står inne för de första 100 mil nu... Så du kan få ett besked imorgon...
 

MC Doktorn

Guest
2007 Cbr600rr

Lite sneak preview från MCN ref saknas men det ryktas om fly by wire teknik liknande R6-06.
Personligen tycker jag det likanr en racekittad 05-06 men bakcutsen ser lite strange ut.Även vawe skivor verkar vara nytt.
Jag förväntar mig en kraftig uppdatering till 2007 då 600 klassen verkligen har tagit ett steg framåt, man kan nog ta MCN skvallret med en stor skopa salt.

En ref:
Jeff Tigert (Honda R&D Test Rider, AFM known fast guy, & occasional AMA Supersport Midpacker #91) was quoted on BARF saying that the 2007 600RR is being designed to crush the 2006 R6. He was saying to hold out for the 2007 600RR. He couldn't say more than that for obvious reasons.

12477751.jpg
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
2ono skrev:
2119740 Lite sneak preview från MCN ref saknas men det ryktas om fly by wire teknik liknande R6-06.
Personligen tycker jag det likanr en racekittad 05-06 men bakcutsen ser lite strange ut.Även vawe skivor verkar vara nytt.
Jag förväntar mig en kraftig uppdatering till 2007 då 600 klassen verkligen har tagit ett steg framåt, man kan nog ta MCN skvallret med en stor skopa salt.

Japp ser ut som en Race kittat 05-06 ju men jag tror honda kommer att upptatera kraftigt dom är trötta på att ligga sist hela tiden som std jag tippar på ca 130 hk orginal men samma vikt lr tom under 160, kg jag hoppas verkligen på en killer med slir koppling och Track controll
 

"t.FOGGY"

ixen ska sponsra
Gick med
27 Aug 2003
Ort
ronneby
Hoj
ducati 848,cbr 929rr-01
service

Freco skrev:
2113378 Hur ser servicarna ut på 1000RR?

Skulle vara skönt att ha miltal och ungefärlig kostnad och vad som görs om inte det är för mkt begärt :gnissla
100mil.600mil,1200mil,1800mil osv är service intervall på 1000rr -04
 

Flexonline

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Slöddertälje
Hoj
black R6 2006
Iceman1975 skrev:
2105620 Är det bara jag som tycker tanken är lättrepad där man har benen går emot?
Blir ju matt efter bara 20mil.. Och då försöker jag att inte trycka med benen mot tanken...
Gäller 600RR..

Finns nån färdigskuren genomskinlig plast att köpa?

Era j-a putsbögar :D
Hojjen är till för att köra skiten ur, på alla växlar, o riskera livet under hela körningen . vem fan bryr sig om hur den ser ut?? :7peta


HOHOHO...Min nya R6a ser redan ut som skit. Repig o lerig! Som det ska vara! :banana
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Tips på felsökning!

Hej hörrni! Tänkte jag kunde få nåt tips, hojen går som en _____ .Efter byte av olja rengöring av t-stift, tog bort tanken,luftburk,kylet. Kan ha blandat ihop kablarna till tändspolarna. Nån vänlig själ som kan kolla vilka färger som går till vilka cylindrar en kabel är lika på alla cylindrarna (vit-svart) den andra kabeln har olika färg. 1:an är väl den första till vä om man sitter på hojen eller? MVH Micke i sundsvall jo glömde säga har en cbr 600 -03 med HRC-kit hoppas nu bara att detär samma kablar som original till tändspolarna. :Bugar :Bugar :Bugar
 

MC Doktorn

Guest
750-R skrev:
2122451 Hej hörrni! Tänkte jag kunde få nåt tips, hojen går som en _____ .Efter byte av olja rengöring av t-stift, tog bort tanken,luftburk,kylet. Kan ha blandat ihop kablarna till tändspolarna. Nån vänlig själ som kan kolla vilka färger som går till vilka cylindrar en kabel är lika på alla cylindrarna (vit-svart) den andra kabeln har olika färg. 1:an är väl den första till vä om man sitter på hojen eller? MVH Micke i sundsvall jo glömde säga har en cbr 600 -03 med HRC-kit hoppas nu bara att detär samma kablar som original till tändspolarna. :Bugar :Bugar :Bugar

No1 Blå/Svart
No2 Gul/Vit
No3 Röd/Blå
No4 Röd/gul

Kommer du vara på Midlanda 28-29 Maj får du visa mig ideal spåret som tack :hihi
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Flexonline skrev:
2122395 Era j-a putsbögar :D
Hojjen är till för att köra skiten ur, på alla växlar, o riskera livet under hela körningen . vem fan bryr sig om hur den ser ut?? :7peta


HOHOHO...Min nya R6a ser redan ut som skit. Repig o lerig! Som det ska vara! :banana

:fatta! :fatta! :7peta :arsele :D
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
2ono skrev:
2122572 No1 Blå/Svart
No2 Gul/Vit
No3 Röd/Blå
No4 Röd/gul

Kommer du vara på Midlanda 28-29 Maj får du visa mig ideal spåret som tack :hihi

Kanon! Tack för ett snabbt svar. Midlanda har jag bokat och betalt, så då blir till att använda leksakerna. Blir ju en kanonhelg det, men egentligen är det väl torsdag-fredag eller nåt sånt. Angående idealspår så finns det nog andra som kan det där lite bättre. Men självklart ska jag göra vad jag kan, låg i fjol på 1.01 men i år blir det bära eller brista(inte en omkullkörning på 5år). Ska försöka i alla fall komma under minuten, det är framför allt vä kurvan som måste funka bättre och nån hårigare inbromsning. Annars om jag inte får till hojen så kommer jag med trampcykeln, nästan så kul är det. MVH vi syns :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top