Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Slänger in en fråga i hopp om snabbt svar:

Mina packboxar i framgaffeln läcker. Är detta något som går på Garantin? Garanti har jag ju till 2009, men efter samtal med Hondaverkstaden i Karlstad så säger de att det inte täcks av garantin, medans butiken som sålde hojen till mig påstår att garantin visst täcker ett sådant byte. De sa även att de kunde tänka sig byta dessa åt mig, men hur fungerar det när handlaren inte är en "honda-handlare"....

Ringde Honda Sverige men de visste ingenting om detta.
 

MC Doktorn

Guest
Mattiaz skrev:
2155349 Slänger in en fråga i hopp om snabbt svar:

Mina packboxar i framgaffeln läcker. Är detta något som går på Garantin? Garanti har jag ju till 2009, men efter samtal med Hondaverkstaden i Karlstad så säger de att det inte täcks av garantin, medans butiken som sålde hojen till mig påstår att garantin visst täcker ett sådant byte. De sa även att de kunde tänka sig byta dessa åt mig, men hur fungerar det när handlaren inte är en "honda-handlare"....

Ringde Honda Sverige men de visste ingenting om detta.

Utan att vara sakkunnig så låter det märkligt att packboxar ger upp efter 1-2 säsonger, självklart att garantin skall gälla stå på dig :tummenupp
 

farty

Prylgalen!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Z1000 -08 Svart som natten!
Mattiaz skrev:
2155349 Slänger in en fråga i hopp om snabbt svar:

Mina packboxar i framgaffeln läcker. Är detta något som går på Garantin? Garanti har jag ju till 2009, men efter samtal med Hondaverkstaden i Karlstad så säger de att det inte täcks av garantin, medans butiken som sålde hojen till mig påstår att garantin visst täcker ett sådant byte. De sa även att de kunde tänka sig byta dessa åt mig, men hur fungerar det när handlaren inte är en "honda-handlare"....

Ringde Honda Sverige men de visste ingenting om detta.

Har för mig att det bara är på motorn, växellåda och elsystemet man har 5:års garanti. Kan naturligtvis ha fel.

/Martin
 

MC Doktorn

Guest
Är väldigt nöjd med min 600rr och så här finnt ser bakdäcket ut trots 4-5 timmars aktivt banåkande i mediokert tempo.

Hade stora problem förra året med en annan hoj att få däcken att hålla mer än 4 timmar

WP dämparen bak funkar perfekt.
 

Bifogat

  • Bakdäck.JPG
    Bakdäck.JPG
    113.7 KB · Visningar: 115

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
2ono skrev:
2163732 Är väldigt nöjd med min 600rr och så här finnt ser bakdäcket ut trots 4-5 timmars aktivt banåkande i mediokert tempo.

Hade stora problem förra året med en annan hoj att få däcken att hålla mer än 4 timmar

WP dämparen bak funkar perfekt.


mitt ser lika bra ut :) även om jag har orginal

synd att du åkte av men hojen klarade sig helt utan skador va :) du fick upp grymt bra tempo i slutet av dagen..synd att vi inte kunde ta en fight hade vart roligt :) kom ut efter dej från depån men med kalla däck så ingen idé att ge sig efter...
 

MC Doktorn

Guest
Gottis skrev:
2163808 mitt ser lika bra ut :) även om jag har orginal

synd att du åkte av men hojen klarade sig helt utan skador va :) du fick upp grymt bra tempo i slutet av dagen..synd att vi inte kunde ta en fight hade vart roligt :) kom ut efter dej från depån men med kalla däck så ingen idé att ge sig efter...

Som det känns nu så har min lust för banåka blivit mycket mindre efter att ha bevittnat en dödskrasch live och hur en ung killes liv slocknat mitt framför ögonen på mig. :(
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
2ono skrev:
2167098 Som det känns nu så har min lust för banåka blivit mycket mindre efter att ha bevittnat en dödskrasch live och hur en ung killes liv slocknat mitt framför ögonen på mig. :(

fy fan.. :död :död :död det är nog något som definitivt skulle få mig att sluta köra sporthoj.

Vill man fortsätta köra efter något sådant så tror jag att det är upp på hojjen direkt och ut och köra lite.
 

MonX

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Jönköping
Hoj
R6 -03
Hej.

kan börja med att säga att jag är helt novis på mecka då jag inte haft någon egen hoj förrens i år.
Det jag undrar är bara detta, vid köp av miniblinkers till min cbr 600rr -03, behöver jag tänka på något eller är det bara köpa några som ser bra ut? ska det vara några speciella fästen eller dylikt.

Tacksam för svar
//Toby
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
2ono skrev:
2167098 Som det känns nu så har min lust för banåka blivit mycket mindre efter att ha bevittnat en dödskrasch live och hur en ung killes liv slocknat mitt framför ögonen på mig. :(

Har det skett en dödskrasch på en bana ??
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
2ono skrev:
2167098 Som det känns nu så har min lust för banåka blivit mycket mindre efter att ha bevittnat en dödskrasch live och hur en ung killes liv slocknat mitt framför ögonen på mig. :(

Jag förstår dej totalt har tappat lusten helt just nu..ska upp tre dagar till kinnekulle men känner inte alls för det
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Lite godare nyheter =)

Skruvade på Yosh Rs-5 Carbon här om dagen.. samt bytte till clearalternatives baklampa(smoke). blev riktigt bra.. men fick det inte att funka med motstånden så dom blinkar lite snabbt :3freak , och fick en lite skada på kolfibret just där avgaserna går ut men fixade det :) .
ser riktigt bra ut.. blev lite besvinken för att det lät lite för lite när jag åkte iväg, men när jag kom in i tunneln i södra länken så var det riktigt kul att varva lite :Bugar :banana . vill ni lyssna hur det låter så åk i södra länken runt kvart i 8 på morgonen å runt 17:00 på kvällen :rofl , köpte en lampa till regplåten men den funka inte så jag måste byta ut den.
tog en bild med nallen.. skall ta en bättre sedan
 

Bifogat

  • IMAGE_018_.jpg
    IMAGE_018_.jpg
    112.8 KB · Visningar: 259

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
DwD skrev:
2170376 Lite godare nyheter =)

Skruvade på Yosh Rs-5 Carbon här om dagen.. samt bytte till clearalternatives baklampa(smoke). blev riktigt bra.. men fick det inte att funka med motstånden så dom blinkar lite snabbt :3freak , och fick en lite skada på kolfibret just där avgaserna går ut men fixade det :) .
ser riktigt bra ut.. blev lite besvinken för att det lät lite för lite när jag åkte iväg, men när jag kom in i tunneln i södra länken så var det riktigt kul att varva lite :Bugar :banana . vill ni lyssna hur det låter så åk i södra länken runt kvart i 8 på morgonen å runt 17:00 på kvällen :rofl , köpte en lampa till regplåten men den funka inte så jag måste byta ut den.
tog en bild med nallen.. skall ta en bättre sedan

FRÄSCH HOJ !
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Motin skrev:
2170385 FRÄSCH HOJ !
tackar..hoppas man möter någon cab i tunneln så att dom får "känna" på ljudet :D
måste lyfta upp avgasystemet lite närmare kåpan.. vill se hur varmt det blir först
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
DwD skrev:
2170376Skruvade på Yosh Rs-5 Carbon här om dagen..
Snyggt!!, men hur kan du bli besviken på ljudet, bara tomgången är underbar :tungan Är det inte lite risk för att ditt bakdäck ska slå i regskylten :va

/N
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
isse skrev:
2170404 Snyggt!!, men hur kan du bli besviken på ljudet, bara tomgången är underbar :tungan Är det inte lite risk för att ditt bakdäck ska slå i regskylten :va

/N

jo visst låter det bättre :banana men jag trodde det skulle låta mer.. fast jag skall nog igentligen inte säga något ännu.. det brukar låta bättre efter några mils körande. skall kolla upp det där med regplåten. tror inte den tar i nu, satt å hoppade på hojjen när tanten kollade och den tog inte i. vet inte hur det går med passagerare ännu. :död
blev riktigt bra med bakljuset när det är smoke plast,matchar in skitbra mot det svarta i hojjen.

hur gjorde du med motstånden till blinkers? tog du och satte på motstånd på framblinkers endast eller?
jag fick det inte att funka med dom som följde med. och jag är ganska säker på att jag kopplade rätt
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
DwD skrev:
2170422...hur gjorde du med motstånden till blinkers? tog du och satte på motstånd på framblinkers endast eller?
Det som följde med funkade inte enligt dem på mc-varuhuset som monterade, dom hade dock ett litet universal motstånd dem kopplade in som gjorde susen, tror det kostade typ 150:-
Ang skylten, jag kunde köra med både passagerare och hoppa upp o ned på sadeln utan att den tog i, men sen när jag körde bulten i hårt tempo så sa det bara pang rätt var det va så flög skylten all världens väg, som tur va skadades inget annat än skylten. Så även om det verkar lungt när du sitter o hoppar så kommer den fjädra mycket mer under hård körning.

/N
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
isse skrev:
2170440 Det som följde med funkade inte enligt dem på mc-varuhuset som monterade, dom hade dock ett litet universal motstånd dem kopplade in som gjorde susen, tror det kostade typ 150:-
Ang skylten, jag kunde köra med både passagerare och hoppa upp o ned på sadeln utan att den tog i, men sen när jag körde bulten i hårt tempo så sa det bara pang rätt var det va så flög skylten all världens väg, som tur va skadades inget annat än skylten. Så även om det verkar lungt när du sitter o hoppar så kommer den fjädra mycket mer under hård körning.

/N
fan misstänkte det.. hur löste du det? man kan ju ev sätta fast den med en klämma i avgassystemet just innan dämparen börjar
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top