Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Gomez skrev:
2195269 undefined Tjäna alla! Är ny på denna sajten. Kul med ett inlägg avseende Hondas fina CBR-serie. Själv kör jag sen i höstas en CBR 1000RR -05, som jag köpte ny. Ville ha Hondas kvalitet och goda vägegenskaper före rena banegenskaper. Något jag inte ångrar! Körde första passet på bana i måndags; Kinnekulle i SMC:s regi. Något jag kan rekommendera starkt!!! Bra utbildning och en aha-upplevelse i hur att utnyttja cykelns resurser på bästa sätt. Nu svävar jag på moln och vill bara på bana igen! Det var också kul att träffa flera "gubbar" (+45) som körde sporthoj. Trodde nästan att jag var själv, för i Karlskrona är det bara "blyslädar" som gäller för mitt åldersklientel.

Är det någon i sydöstra regionen som vill köra till en träff eller bandag med en glad och trevlig "sporthojsgubbe" så är det bara att höra av sig!
Livet är en fest!!!
:banana
Så det var du som körde den andra 1000rr. Snygg cykel! :tummenupp
Jag satt på den rödsvarta...
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Iceman1975 skrev:
2198818 Väldigt stort mellanrum.. :va
Skulle sitta högra upp..
det är igentligen inte justerbart.. men jag skall borra nytt hål i klammern som håller fast ljuddämparen och höja upp den,ville bara kolla så att den inte blev för varm först(går att sätta handen på den lätt efter man har kört den riktigt varm).
kollade runt lite och det verkar vara många som har höjt upp den,speciellt dom som har kolfiber som inte blir lika varmt som tex rostfritt.
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
DwD skrev:
2198985 det är igentligen inte justerbart.. men jag skall borra nytt hål i klammern som håller fast ljuddämparen och höja upp den,ville bara kolla så att den inte blev för varm först(går att sätta handen på den lätt efter man har kört den riktigt varm).
kollade runt lite och det verkar vara många som har höjt upp den,speciellt dom som har kolfiber som inte blir lika varmt som tex rostfritt.

Jo.. Varmt blir det..Men nån smältrisk har jag inte märkt på min..
 

Bifogat

  • Honda 060409 012ddd.JPG
    Honda 060409 012ddd.JPG
    97.2 KB · Visningar: 207

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Iceman1975 skrev:
2199103 Jo.. Varmt blir det..Men nån smältrisk har jag inte märkt på min..
Nej det verkar vara lungt.. skall flytta upp den så fort jag får tid,hörde att det var en pain in the ass och borra nytt hål i klammerfästet(hård metall). :3freak
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Iceman1975 skrev:
2199103 Jo.. Varmt blir det..Men nån smältrisk har jag inte märkt på min..
Inte jag heller. Däremot ingick det ett stort alu-folie-klistermärke som sattes runt omkring som värme skydd på plaste under.

/N
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
isse skrev:
2200051 Inte jag heller. Däremot ingick det ett stort alu-folie-klistermärke som sattes runt omkring som värme skydd på plaste under.

/N
japp.. det var lite kul att sätta dit.. undra om det är svårt att få bort :tomten

ps till er som skall byta. se till att lossa värmeskölden på alla ställen för att få loss orginalavgassystemet,vet inte om det gäller på 03-04,men på 05-06 så var det ett måste för att få loss skiten.
 

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
@ Iceman1975

Var har du hittat din reg-skyltshållare???
 

"t.FOGGY"

ixen ska sponsra
Gick med
27 Aug 2003
Ort
ronneby
Hoj
ducati 848,cbr 929rr-01
drevning

vad sitter det för drev på en orginal 1000rr-04 fram-bak?någon som vet?
 

Walle1

Medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
göteborg
Hoj
fireblade-08
klotat

tjena jag råkade köra ut på en åker med min fireblade-04 å den snurrade i luften lite också :huvet . så nu e jag i behov av en jävla massa delar.
bla. all plast, bakram, broms handtag, fotpinne fäste höger, lampor å blinkers å allt möjligt skit. så om det e nån som har nånting som ska säljas så hör gärna av er :Bugar
 

MC Doktorn

Guest
vtrwalle skrev:
2213289 tjena jag råkade köra ut på en åker med min fireblade-04 å den snurrade i luften lite också :huvet . så nu e jag i behov av en jävla massa delar.
bla. all plast, bakram, broms handtag, fotpinne fäste höger, lampor å blinkers å allt möjligt skit. så om det e nån som har nånting som ska säljas så hör gärna av er :Bugar


Trist värre vad för modell har du ? Har sett lite annonser på 600rr delar
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
CBR600RR sökes fortfarande

Hallo,
nån därute som har en CBR600RR till salu?
Jag efterlyste en sån för ca 2 veckor sedan, och 4 "märkliga" säljare senare står jag fortfarande utan hoj.

Så om det finns nån som har en 03-05:a och som VERKLIGEN vill sälja (och inte bara kolla vad denna kan få för sin hoj) så hör av er! Annonsen finns i min signatur här nedan.
Vill inte behöva byta från Honda nu :(
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
t.FOGGY skrev:
2207934 vad sitter det för drev på en orginal 1000rr-04 fram-bak?någon som vet?

16-40 ska det nog sitta STD. Gick upp till 42T bak å den går in i regulatorn på 6:an. Provade iofs inte innan drevningen... :3freak
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Gottis skrev:
2221206 Vad är det för längd på kedjan 520

112 orginal med 16/42 std utväxling, kommer du träna nått i den närmsta framtiden?

RuffRyder skrev:
2221157 Hallo,
nån därute som har en CBR600RR till salu?
Jag efterlyste en sån för ca 2 veckor sedan, och 4 "märkliga" säljare senare står jag fortfarande utan hoj.

Så om det finns nån som har en 03-05:a och som VERKLIGEN vill sälja (och inte bara kolla vad denna kan få för sin hoj) så hör av er! Annonsen finns i min signatur här nedan.
Vill inte behöva byta från Honda nu :(

Vad hände dåra säljer dom inte till rätt pris lr vägrar som pruta?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top