Fick lite hjälp av en polare att byta olja i gaffeln igår, var hyffsat okomplicerat. Tog 15W olja istället för 10W som manualen säger, hoppas på att dämpningen ska bli lite hårdare.2ono skrev:2134606skulle tro att man kan byta varannat år
isse skrev:2180972Fick lite hjälp av en polare att byta olja i gaffeln igår, var hyffsat okomplicerat. Tog 15W olja istället för 10W som manualen säger, hoppas på att dämpningen ska bli lite hårdare.
Ev kanske jag byter fjädrar sen också eftersom jag tycker att den har lite väl mycket "sag". Och ändå väger jag bara 72-74kg
/N
Hmmm, vilken av dem är med förare och vilken utan ?2ono skrev:2185180Hur mycket dynamiskt resp statiskt sag har du ?
isse skrev:2186207Hmmm, vilken av dem är med förare och vilken utan ?
Jag ska mäta lite men jag hörde nåt om 22mm med förare...
/N
isse skrev:2180972Fick lite hjälp av en polare att byta olja i gaffeln igår, var hyffsat okomplicerat. Tog 15W olja istället för 10W som manualen säger, hoppas på att dämpningen ska bli lite hårdare.
Ev kanske jag byter fjädrar sen också eftersom jag tycker att den har lite väl mycket "sag". Och ändå väger jag bara 72-74kg
/N
Peccus skrev:2187184Väldigt få 600RR ute på Blocket, finns det någon hemlig sjö någonstans man kan fiska i?
OK, tack för tipset, jag höjde inte nivån alls utan bytte bara olja till 15w. Kör näst hårdaste förspänningen men det känns ändå som den sjunker ihop lite väl enbart av min vikt så ev kanske man bord skaffa styvare fjädrar.björn.e skrev:2187192Mätt hur mycket du höjer! Annars är det väldigt lätt att du står där utan en aning om vad som blev rätt. Jag skickade i den tjockaste gaffeloljan jag kunnde hitta. Höjde ca 2cm(!!!) i varje ben. Nu går den 4/6 delars väg på regn, så den kommer nog var hyfsad i torrt (dock kommer den nog slå igenom). Nu blev problemet i stället att gaffel fan stutsar så det är bara att ge sig på returen eller kompen
björn
Peccus skrev:2187184Väldigt få 600RR ute på Blocket, finns det någon hemlig sjö någonstans man kan fiska i?
isse skrev:2187215OK, tack för tipset, jag höjde inte nivån alls utan bytte bara olja till 15w. Kör näst hårdaste förspänningen men det känns ändå som den sjunker ihop lite väl enbart av min vikt så ev kanske man bord skaffa styvare fjädrar.
/N
MonX skrev:2189260Hej.
Jag postade en fråga för någon vecka sedan men har inte fått något svar, tror nog frågan kom lite i kläm mellan något annat ämne som va på tapeten.
Så jag ställer frågan igen med hopp på ett svar från någon.
Vid köp av miniblinkers till min cbr 600rr -03, behöver jag tänka på något? eller är det bara köpa några som ser bra ut? ska det vara några speciella fästen eller dylikt. Jag har ingen erfarenhet av att mecka med mc då detta är min första egna hoj.
Tacksam för svar
//Toby
2ono skrev:2187251För mjuka fjädrar visar sig genom att trots med korrekt inställt häng med förare kommer den för "klena" fjädern inte orka trycka ut geffelbenen tillräckligt mycket utan förare, dvs det statiska hänget blir för litet.
Eller tänk att föraren väger mindre än hojen och en viss kvarvarande fjädringsrörelse måste finnas även utan förare.
Edit:Man bör vara 2 st men jag hängde upp hojen i taket i garaget och mätte.
750-R skrev:2194219Hallå Mannen! Sundsvall här, Hoppas du hade kul på banan, tråkigt med vädret på freda´n bara. Själv funkade det riktigt bra (personbästa) . Tänkte bara tipsa om en KANONKILLE Jocke Jansson (har jobbat på Öhlins i många år) kör nu eget. Det är inte mycket han går bet på i fjädringsväg(han mekar åt Sverigeeliten). Bor dessutom i s-holmstrakten(Almunge eller nåt sånt). Han har fixat mitt gaffelinnehåll å det ä ju kanon .Går nog att söka telnr: på 118118. Han fixar även läckage i Öhlinare
vart tog länken vägen???DwD skrev:2170628för er som vill ha båda lampor igång samtidigt på cbr600rr/cbr1000rr kolla denna länk
verkar smidigt. när halvljuset är igång så ligger helljuset på 40%styrka
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |