Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
MC Doktorn skrev:
2221279 112 orginal med 16/42 std utväxling, kommer du träna nått i den närmsta framtiden?

okej då vet jag vad jag ska beställa

ja det blir nog falkenberg två lördags framöver men det är med SMC ska leka instruktör där :)

men sen ska jag nog till åsen den 19 och 20 juli
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Dåliga säljare

MC Doktorn skrev:
2221279
Vad hände dåra säljer dom inte till rätt pris lr vägrar som pruta?

För att göra en lång historia kort:

Säljare1
Vi diskuterar utr. och pris ett par dagar, lägger ett bud och frågar om vi har en affär. Ja får jag till svar. Jag tar ut en postväxel från banken fred 26/5, skickar SMS till säljare1 och berättar detta och att vi hörs på kvällen. Då får jag SMS med "Det är några som ringt och bjudit mer tyvärr!" Vad gör man? Så jävla dålig stil tycker jag, man bryter inte en överrenskommelse sådär. Jag ringde och pratade med säljaren men han hade ingen som helst förståelse för min syn på det hela, han tyckte jag överreagerade...

Säljare2
Erbjöd att köra ner sin hoj från norrland och visa upp den, han skickade bilder på den (den hade skador), jag gav honom ett bud som var rimligt enligt mig med tanke på skadorna (att byta fronttoppkåpa mot original kostar 9000kr (!)). Han skulle höra av sig den 6/6, hörde inget. Ringde igår och han säger att han ska fixa skadan själv och sälja, och vi kom inte överrens om priset.

Säljare3
Blev min "chattkompis" i en vecka. Skickade massa bilder och det mesta lät jättebra, men han var väldigt osäker på om han skulle sälja (men det sa han inte rakt ut förstås). Vi diskuterade pris och jag gav honom mitt slutbud igår som han tackade nej till. Jag tröttnade och gav upp. Den hade gått 2000mil vilket var mkt för det priset han begärde.

Så nu letar jag efter en annan seriös säljare. Man har ju hört otaliga historier om oseriösa/märkliga köpare som ska strula och backa i sista stund, men inte säljare... tydligen får man vara med om det nu :(

Peace!
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
RuffRyder skrev:
2221610 För att göra en lång historia kort: .............


Du verkar ha haft lite otur med säljarna.
jag har funderat på att byta hoj några gånger och kommer säkert att göra det nästa år. men 600an e så fruktansvärt smidig hoj så dom tankarna försvinner så fort man är ute å buskör.
snart kommer semestrarna osv och då blir det några som säljer sina för att få råd med div saker.

så ta det "piano".

kolla denna http://www.blocket.se/vi/8463496.htm?ca=11_s
och denna http://www.blocket.se/vi/7923236.htm?ca=11_s
eller denna http://www.blocket.se/vi/8439903.htm?ca=11_s


och vill du ha en bakrundsbild när du väntar så kolla denna _Länk_ :hihi :7peta
 

MC Doktorn

Guest
Gottis skrev:
2221565 okej då vet jag vad jag ska beställa

ja det blir nog falkenberg två lördags framöver men det är med SMC ska leka instruktör där :)

men sen ska jag nog till åsen den 19 och 20 juli

Köp lite längre med tanke på omdrevning ...

Menar du inte Juni ? jag har precis fått ledigt för 19-20 Juni så det blir 2 dagar där för mig.
Vad ska man ha utväxling där 14/44 ?

RuffRyder skrev:
2221610

Så nu letar jag efter en annan seriös säljare. Man har ju hört otaliga historier om oseriösa/märkliga köpare som ska strula och backa i sista stund, men inte säljare... tydligen får man vara med om det nu :(

Peace!

Jag säger bara importera från en aukt honda säljare priset är lägre än beg-privat i sverige och så kan du ta lite semester samtidigt.
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
DwD skrev:
2221683 Du verkar ha haft lite otur med säljarna.
jag har funderat på att byta hoj några gånger och kommer säkert att göra det nästa år. men 600an e så fruktansvärt smidig hoj så dom tankarna försvinner så fort man är ute å buskör.
snart kommer semestrarna osv och då blir det några som säljer sina för att få råd med div saker.

så ta det "piano".

kolla denna http://www.blocket.se/vi/8463496.htm?ca=11_s
och denna http://www.blocket.se/vi/7923236.htm?ca=11_s
eller denna http://www.blocket.se/vi/8439903.htm?ca=11_s


och vill du ha en bakrundsbild när du väntar så kolla denna _Länk_ :hihi :7peta

Tack, ska försöka ha is i magen ett litet tag till, men nu är det knappt 4 mån kvar av säsongen så man vill inte vänta för länge. :rolleyes:

Länk1: Hmm svart hoj, lite kluven kring såna, färgen och färrre dekaler gör att man inte ser hojens former lika tydligt.. är tveksam till om jag vill ha en svart.
Länk2: Ringde säljaren, såld för länge sedan.
Länk3: En aning för dyrt, annars mycket fin hoj.

Tack för wallpapern :gnissla ;)

MC Doktorn skrev:
2221760
Jag säger bara importera från en aukt honda säljare priset är lägre än beg-privat i sverige och så kan du ta lite semester samtidigt.

Hmm det där lät intressant. Kan du berätta mer? Vart ska man köpa ifrån, pratar du om helt nya hojar eller? Och hur är det med garantier när man importerar? Är det ändå 2-års Hondagaranti eller får man inget då? Antar att 5-årsgarantin från Svenska Honda inte gäller egenimporterade hojar. Och vilka priser talar vi om då? Sen undrar jag över försäkringar, för importerade bilar brukar det vara högre premier, är det detsamma för importhojar tro? Tacksam för mer info och länkar etc!
 

MC Doktorn

Guest
RuffRyder skrev:
2221827 Tack, ska försöka ha is i magen ett litet tag till, men nu är det knappt 4 mån kvar av säsongen så man vill inte vänta för länge. :rolleyes:

Länk1: Hmm svart hoj, lite kluven kring såna, färgen och färrre dekaler gör att man inte ser hojens former lika tydligt.. är tveksam till om jag vill ha en svart.
Länk2: Ringde säljaren, såld för länge sedan.
Länk3: En aning för dyrt, annars mycket fin hoj.

Tack för wallpapern :gnissla ;)



Hmm det där lät intressant. Kan du berätta mer? Vart ska man köpa ifrån, pratar du om helt nya hojar eller? Och hur är det med garantier när man importerar? Är det ändå 2-års Hondagaranti eller får man inget då? Antar att 5-årsgarantin från Svenska Honda inte gäller egenimporterade hojar. Och vilka priser talar vi om då? Sen undrar jag över försäkringar, för importerade bilar brukar det vara högre premier, är det detsamma för importhojar tro? Tacksam för mer info och länkar etc!

Jo men jag har importerat 2 Hojar från Tyskland med dokumentation och av handlare har alltid känt att jag gjort bra affärer då jag köpt för ca 10-15000 under marknadspriset i sverige.
En 03-04 i sverige ligger privat strax under 70, hos handlare kanske runt 75 drygt, skulle dock rek att köpa 05 lr senare då dom är något bättre utan att det märks iof.

Det enda problemet är att man måste vara säker på att man ska köpa just den hojen och kommunikation är A och O och språket kan bli ett problem samt att om det uppstår problem i efterhand.
Detta kan man undvika genom kommniation och ha gärna några fler alt att titta på om det skulle skita sig med den hojen.

Annars är det bara fördelar utbudet är större, priserna lägre rek att välja en större aukt Mc handlare oavsett märke som erbjuder garantier se till att få med alla orginaldelar om det sitter tillbehör på den, be dom skicka bilder.
Ha med dig någon kunnig

www.mobile.de är en känd länk
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
MC Doktorn skrev:
2221760 Köp lite längre med tanke på omdrevning ...

Menar du inte Juni ? jag har precis fått ledigt för 19-20 Juni så det blir 2 dagar där för mig.
Vad ska man ha utväxling där 14/44 ?

jag kommer nog att Köra med 15/43 där med känns som man lägger för många cent på att koncentrera sig hur hojen ska va
 

MC Doktorn

Guest
Gottis skrev:
2222032 jag kommer nog att Köra med 15/43 där med känns som man lägger för många cent på att koncentrera sig hur hojen ska va

Sa jag 112 de ska vara 120 :död :rodnar :whip
 

MC Doktorn

Guest
Länkarna

jag mäte på min nu den är 112men man köper en 120 antar jag och kapar den
 

MC Doktorn

Guest
Rikta framfälgen

Efter mitt lilla besök i lecahavet på torpet för 3 v sedan har konstaterat att framfälgen vart skev i sidled på kuppen.
Den slår sisådär 3 mm jag har kört utan att märkt något men mitt ordningssinne gör att detta stör mig.

Kan man rikta sånt Lr ska man köpa en ny fälg ??
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
MC Doktorn skrev:
Kan man rikta sånt Lr ska man köpa en ny fälg ??
Rikta är nog inte att rekommendera med tanke på risken för sprickor. Du har ju en vanlig hoj, borde gå att få tag på ett komplett set fälgar med skivor så kan du ha dina nuvarande som reserv. Alltid praktiskt med två set fälgar. :tummenupp
 

MC Doktorn

Guest
Neutral skrev:
2227421 Rikta är nog inte att rekommendera med tanke på risken för sprickor. Du har ju en vanlig hoj, borde gå att få tag på ett komplett set fälgar med skivor så kan du ha dina nuvarande som reserv. Alltid praktiskt med två set fälgar. :tummenupp

Två är bra och det har jag :) och det är extrafälgarna som e lite krokiga.

Så endast med ynka 3mm slag i sidled så e d bara att kassera :gråta nä men jag få tag på någon som kan pröva rikta :hihi
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
MC Doktorn skrev:
2227365 Efter mitt lilla besök i lecahavet på torpet för 3 v sedan har konstaterat att framfälgen vart skev i sidled på kuppen.
Den slår sisådär 3 mm jag har kört utan att märkt något men mitt ordningssinne gör att detta stör mig.

Kan man rikta sånt Lr ska man köpa en ny fälg ??

Finns en firma i Mörarp utanför Helsingborg som kan fixa skeva mc fälgar, har själv fått en rättad där.

Fälgrikt tel: 042-791 40
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
MC Doktorn skrev:
2227443 Två är bra och det har jag :) och det är extrafälgarna som e lite krokiga.

Så endast med ynka 3mm slag i sidled så e d bara att kassera :gråta nä men jag få tag på någon som kan pröva rikta :hihi


finns en firma i GBG som heter Fälgfixarna men kanske för långt det med :(
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
Då var det dags att ansluta mig till den glada skaran av "RR" ägare! Hämtade en ny 1000RR 05:a på Ahlqvists i gbg igår och är redan frälst ! Vilken hoj !
Och vid 100a mila servicen så skall ett Yoshi RS-5 slipon monteras. Ja, jag läste igenom tråden innan jag köpte hojen :hihi . Fast jag måste säga att motorn lät jevligt härligt orginal. Iaf om man gämför med min gixxer 750:is surrande. Sen lite senare blir det att införskaffa en PC3a och mappa om den. Tyckte jag läste nånstans att mappningen på 1000RR var väldigt meck orginal?!
Bakdelen ska ju självklart rensas en aning också. :rolleyes:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top