Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Valentinic skrev:
2236939 Då var det dags att ansluta mig till den glada skaran av "RR" ägare! Hämtade en ny 1000RR 05:a på Ahlqvists i gbg igår och är redan frälst ! Vilken hoj !
Och vid 100a mila servicen så skall ett Yoshi RS-5 slipon monteras. Ja, jag läste igenom tråden innan jag köpte hojen :hihi . Fast jag måste säga att motorn lät jevligt härligt orginal. Iaf om man gämför med min gixxer 750:is surrande. Sen lite senare blir det att införskaffa en PC3a och mappa om den. Tyckte jag läste nånstans att mappningen på 1000RR var väldigt meck orginal?!
Bakdelen ska ju självklart rensas en aning också. :rolleyes:


Grattis!!!
 

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Ort
Haninge / Handen
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Blir absolut en Honda CBR RR som jag ska ha :D. Har läst igenom på försäkrings forumet och slummrat igenom den här tråden, Honda är väl något billigare än konkurrenterna när det gäller försäkringen eller?

Nån som kan ge ut sitt reg nr (CBR 600 RR ) så jag kan kolla efter pris offert från försäkringsbolagen, har hittat en 1000 rr och den vill de ha 45000/hel, och 30000 för halv / år

22 år, stockholm. (Övningskör fortfarande :( BC körkort sedan 2003 )
Vill gärna kolla upp 600an oxå, tack på förhand.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Sejko skrev:
2238883 Blir absolut en Honda CBR RR som jag ska ha :D. Har läst igenom på försäkrings forumet och slummrat igenom den här tråden, Honda är väl något billigare än konkurrenterna när det gäller försäkringen eller?

Nån som kan ge ut sitt reg nr (CBR 600 RR ) så jag kan kolla efter pris offert från försäkringsbolagen, har hittat en 1000 rr och den vill de ha 45000/hel, och 30000 för halv / år

22 år, stockholm. (Övningskör fortfarande :( BC körkort sedan 2003 )
Vill gärna kolla upp 600an oxå, tack på förhand.
du har pm
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Service intervaller..

Satt och kollade på service intervallerna och vad dom gör på en 600RR-04 igår..
Där till min stora förvåning såg jag att de bara ska byta olja vid 100 mil och sen 1200mil..

Hade min inne på 600mila nydligen och då byttes olja..
Tydligen gör de inget mer än att kollar lite på hojen på just 600mila..

Men visst är det skönt med ny olja..
Men den kan man ju byta själv då och spara pengar...

Bara ett tips om ni inte visste detta redan..
Tydligen visste inte ens min verkstad det..
 

MC Doktorn

Guest
Iceman1975 skrev:
2242965 Satt och kollade på service intervallerna och vad dom gör på en 600RR-04 igår..
Där till min stora förvåning såg jag att de bara ska byta olja vid 100 mil och sen 1200mil..

Hade min inne på 600mila nydligen och då byttes olja..
Tydligen gör de inget mer än att kollar lite på hojen på just 600mila..

Men visst är det skönt med ny olja..
Men den kan man ju byta själv då och spara pengar...

Bara ett tips om ni inte visste detta redan..
Tydligen visste inte ens min verkstad det..

Beroende på körstil kanske men jag byter oftare på gathoj än rek dels när jag ställer av den och när jag ca 6 mån senare ställer på den. kommer sällan över 7-800 mil per år.
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
MC Doktorn skrev:
2243346 Beroende på körstil kanske men jag byter oftare på gathoj än rek dels när jag ställer av den och när jag ca 6 mån senare ställer på den. kommer sällan över 7-800 mil per år.


Ääää ni ligger i lä jag byter ca var 25-50 mil och det tycker jag är sällan :tungan

björn
 

MC Doktorn

Guest
björn.e skrev:
2243350 Ääää ni ligger i lä jag byter ca var 25-50 mil och det tycker jag är sällan :tungan

björn


Jag missköter mig :näsblod har inte bytt på 90 mil har blivit max 2 mil gata i år.
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
MC Doktorn skrev:
2243360 Jag missköter mig :näsblod har inte bytt på 90 mil har blivit max 2 mil gata i år.


VAAAA vill du totalförstöra din maskin :D Max tio mil :mattias och gratis ÄR gott :fakta :rock

Nee men jag skulle nog byta var 500:de om jag åkte gata, det är en sådan liten kostnad i förhållande till allt annat.

björn
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Iceman1975 skrev:
2242965 Satt och kollade på service intervallerna och vad dom gör på en 600RR-04 igår..
Där till min stora förvåning såg jag att de bara ska byta olja vid 100 mil och sen 1200mil..
Bad dem byta olja ändå vid min 600´a. Skulle klart rekomendera det till er andra också.

/N
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
isse skrev:
2243395 Bad dem byta olja ändå vid min 600´a. Skulle klart rekomendera det till er andra också.

/N


Visserligen är oljorna väldigt bra idag, men det är många glömmer är att byta filter. Det är där all skit hamnar och en lite för stor plug är säkerligen ingen hitt :3freak . Så om ni säger till, be dom byta flitret med. Men det kanske ni redan tänkt på :rolleyes:

björnen
 

Felt

CBR1000
Gick med
16 May 2006
Ort
Eskilstuna
Hoj
Cbr1000RR -04
Halloj allihopa!
Jag har precis införskaffat mig en cbr1000RR -04 och är lite av en nybörjare när det gäller motorcyklar men vad jag har läst på forumet så finns det en hel del kunniga och hjälpsamma personer här och det uppskattas verkligen av en grönis som mig. :Bugar
Jag har precis beställt ett slip-on till hojjen och såg att det sitter som en avläsningsbox tillkopplad precis innan ljuddämparen(på avgassystemet), men på mitt slip-on finns det inte så jag koppla in den. Är det något som är nödvändigt att ha och vad gör den?
Hoppas inte frågan är allt för luddig :huvet


Ingen som råkar ha manual till cbr1000 i pdf format?

Mvh Johan Fält
 

MC Doktorn

Guest
Felt skrev:
2251577 Halloj allihopa!
Jag har precis införskaffat mig en cbr1000RR -04 och är lite av en nybörjare när det gäller motorcyklar men vad jag har läst på forumet så finns det en hel del kunniga och hjälpsamma personer här och det uppskattas verkligen av en grönis som mig. :Bugar
Jag har precis beställt ett slip-on till hojjen och såg att det sitter som en avläsningsbox tillkopplad precis innan ljuddämparen(på avgassystemet), men på mitt slip-on finns det inte så jag koppla in den. Är det något som är nödvändigt att ha och vad gör den?
Hoppas inte frågan är allt för luddig :huvet


Ingen som råkar ha manual till cbr1000 i pdf format?

Mvh Johan Fält
Utan att vara expert är det inte avgasporten som drivs av en servomotor
På min förra hoj en K3:a var den urkopplad och servon demonterad.

Här finns lite tips om hur man monterar borde inte vara någon större skillnad mot ditt
http://www.hardracing.com/CBR1000Exhaust.htm

Grattis till hojen kör lugnt :tummenupp
 
Last edited:

Felt

CBR1000
Gick med
16 May 2006
Ort
Eskilstuna
Hoj
Cbr1000RR -04
MC Doktorn skrev:
2251989 Utan att vara expert är det inte avgasporten som drivs av en servomotor
På min förra hoj en K3:a var den urkopplad och servon demonterad.

Här finns lite tips om hur man monterar borde inte vara någon större skillnad mot ditt
http://www.hardracing.com/CBR1000Exhaust.htm

Grattis till hojen kör lugnt :tummenupp

Jo det stämmer nog..
Tack så mycket för hjälpen.
 

MC Doktorn

Guest
Inställningar

4Race

Saxat ur Bike och Öhlins rek på std fjädring

1.retur-std/race 2.komp-std/race 3.Häng-std/race

CBR600RR
Fram 1.1,25/1,25 2.1,25/1,25 3.35/35mm

Bak 1.1,75/1,75 2.6/6clic 3.32/27mm


CBR1000RR
Fram 1.1,75/1,75 2.1,0/1,0 3.40/37mm

Bak 1.2,5/2,5 2.9/9clic 3.39/29mm
 
Last edited:

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Har hittat ett begagnat Yoshimura slipon som igentligen är till en Cbr600rr 05:a. Kommer det att funka till min 03:a?

\Masonit
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Masonit skrev:
2259451 Har hittat ett begagnat Yoshimura slipon som igentligen är till en Cbr600rr 05:a. Kommer det att funka till min 03:a?

\Masonit


Ja det skall passa utan några större modifieringar :)
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Du som har en cbr1000rr 04-05 / H4 eller H7?

--------------------------------------------------------------------------------

Vet du om de sitter H4 i era hojar.... För på min -06 sitter de H7 som sedan blir konverterad till en H4 med något jävla insatts. Något som har lust att kolla, plocka ut lampan och kolla om de är en H4 och inte en H7. Skulle byta till xenon i helgen, hade köp H4 eftersom de såg ut som att de satt H4 och inte en jävla H7:a!!!!!!!!!!!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top