Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
isse skrev:
2043778 Vart har backspeglarna då? :mattias
Ne men seriöst så är det ju snyggare utan men inte vidare praktiskt.

/N

han har nog solglasögon med backspeglar på sidorna ala 80tal när han kör :tomten :D

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
isse skrev:

/N

går ju iaf inte att se nått bättre att vrida på skallen :fakta

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
isse skrev:

/N

Ähhh, det var förra ägaren som hade det så. Bilder är tagna när jag hämtar den och kommit hem med den. Speglarna e redan på, har provat att köra utan innan men tycks aldrig vänja mig... :gnissla Jäkligt läskigt o inte veta vad som e bakom en!
Snyggare utan, javisst, men trots det tycker jag att just CBR600RR "passar" bättre i speglar än många andra modeller, med risk att vara något partisk... :hihi

DwD skrev:
2043907 han har nog solglasögon med backspeglar på sidorna ala 80tal när han kör :tomten :D

Haha, rediga brudspanarbrills!!! :tummenupp

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Cervantes skrev:
2043482 Funkar inte den här modellen??
15-900.jpg
den har jag funderat på..

Näe.. Tror inte de passar då kåpan inte är slät vid just blinkershålet..

på mitt nya objekt då..

Bifogat

• Honda CBR 600RR 003ss.JPG
    Honda CBR 600RR 003ss.JPG
    55.6 KB · Visningar: 137
  • Honda CBR 600RR 007ss.JPG
    Honda CBR 600RR 007ss.JPG
    57.7 KB · Visningar: 117
  • Honda CBR 600RR 009ss.JPG
    Honda CBR 600RR 009ss.JPG
    58.8 KB · Visningar: 174

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Jag kom precis in från garaget och har hållt på med att montera miniblinkers. Köpte diodblinkers från Lelles i Uppsala. Det följde med motstånd som jag monterade på men det blinkar för fort i alla fall... Ringde upp Stigefelts i Anderstorp och frågade om det gjorde något. Svaret jag fick var att blinkersreläet kunde ta skada. Men det jävliga är att det reläet sitter i mätarhuset på 600rr och skulle det brinna skulle helsa skiten gå åt h-vete... Inte så kul. Vet någon här om det stämmer eller om det bara var snack? Dom medföljande motstånden ble i och för sig jävligt varma efter ett tag... Ingen som har tipps på motstånd som funkar?

VAr inne på miniblinkers stickyn och läste och laddade ner excell fil men blev inte klokare för det! Så om det är någon här som sitter på värdefull information om detta så är jag jäkligt tacksam för svar!!!

Blinkersarna som sitter på orginal fram är jäkligt stora och fula! Ser ju ut som lanternor från en Finlandsfärja!

Jag lägger upp bilder så fort jag får ihop den igen! Den blir jäkligt snygg med lite skruvar från tastynuts och en ny skylthållare!

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
BLINKERS MED TEJPFÄSTE!!!

Jag tror jag har liknande blinkers på min cykel... Vet dock ej vart dom är köpta för dom satt på när jag köpte den. Men jag kan ta ett kort på blinkersen imorgon så kan du se vad du tycker. Alltid är det någon som vet vart det för blinkers...

//
:Bugar Score

Last edited:

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
arnoldsson skrev:
2044780 Jag kom precis in från garaget och har hållt på med att montera miniblinkers. Köpte diodblinkers från Lelles i Uppsala. Det följde med motstånd som jag monterade på men det blinkar för fort i alla fall... Ringde upp Stigefelts i Anderstorp och frågade om det gjorde något. Svaret jag fick var att blinkersreläet kunde ta skada. Men det jävliga är att det reläet sitter i mätarhuset på 600rr och skulle det brinna skulle helsa skiten gå åt h-vete... Inte så kul. Vet någon här om det stämmer eller om det bara var snack?
Samma sak hände mig när jag bytte till mini fram och integrerade bak, körde så halva sössongen utan att nåt gick sönder, sen köpte jag ett riktigt mostånd. Det är en liten prytel som du kopplar in på blikers kablarna och jordar. Sen blev allt bra för mig.

/N

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
isse skrev:
2045816 Samma sak hände mig när jag bytte till mini fram och integrerade bak, körde så halva sössongen utan att nåt gick sönder, sen köpte jag ett riktigt mostånd. Det är en liten prytel som du kopplar in på blikers kablarna och jordar. Sen blev allt bra för mig.

/N
Rastat ktm 660'in ännu? :)

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
isse skrev:
2045879 Tyvärr inte, fortfarande 0mil, men så fort det blir torrt på vägarna ska jag ut o leka :tummenupp

/N

hehe fan va avis jag är!!!! :död :4skrika

hittade en viss 0304-CBR600RR-ServiceManual.pdf på nätet.. något som är intressant eller? :D

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
sitter och försöker beställa ett Yoshi RS-5 CF, men hittar ingen site som skickar till sverige, nån som vet? :död :Bugar

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj

MC Doktorn

Guest

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
2ono skrev:
2048776 Men detta är ett företag ! http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-...emQQcategoryZ35573QQitemZ4626703817QQtcZphoto

Nackdelen att handla exkl EU är att det kan ta tid 3v för mig och att man riskerar att betala moms.

Om någon är intresserad har jag Rep manual 600rr 03-04 på CD Rom
scyysst!
jepp.. fast hur jag än gör så blir det billigare och snabbare än att beställa från sverige :3freak , jag mailade den firman och frågade om dom kunde lägga upp rs-5 carbon fibre på deras site :tummenupp
testar lite olika firmor just nu.. många har ju kvar rs-5 carbon gamla varianten med stål endtip.. vill ha den med carbon endtip istället :)

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Iceman1975 skrev:
2042871 Tips/Bilder på blinkers fram på 600:an??
Kåpan är ju "bulig" där fram..

Så, hur har ni gjort??

Mitt råd är att försöka ta reda på vad detta är för blinkers... Jag tycker iaf att dom blir skit snygga när dom sitter bak som jag har... Bara att tejpa dit =)

Bifogat

• rr.gif
    rr.gif
    126 KB · Visningar: 128
  • rrr.gif
    rrr.gif
    124.6 KB · Visningar: 128

Honda Power

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
Honda
RR ass

Såg denna bakdel :arsele på sporthoj sidorna för ett tag sen, undrar var man får tag i en sådan undertail?? Jävligt snygg ialla fall!!! :tummenupp

Bifogat

• RR Ass.jpg
    RR Ass.jpg
    134.3 KB · Visningar: 194
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024