Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Otemanu

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
CBR1000RR -10 & Speed Triple -11
Det stämmer - jag hade valtermoto puckar på min hoj, och dom fungerade fint på asfalten och sen greppade dom i jorden och hojen rullade runt. Nu har jag bytt till wood-craft med kortare utstick och dom verkar fungera bra (en lowsider klarade dom fint).

Fasta fotpinnar har slipats ner mot asfalten och skyddat hojen bra, samt en kraschpuck längst ut på svingen (Driven USA axle block slider) har hjälpt på vänster sida, på högern har man ju avgassystemet som skyddar...

Mina kraschpuckar i framhjulet har inte repats alls och är alltid i vägen vid däcksbyten, så dom kan man nog vara utan.

Hade puckar från gilles som sitter på motorn. Fungerade bra vi en mindre marksyning men gör kanske mer skada än nytta vid en lite hårdare smäll. Skaffade istället rammonterade lightech puckar som har litet utstick och lite dämpning. Inte provat dem än :)

Däremot provat krashpuckarna på framhjulet. Fungerade utmärkt.
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Tänkte än en gång införskaffa en honda :tuttar :yoparty

Tänkte bara höra om nån vet om " 07:ans cbr 600 " har några sjukdomar? :va

Är den stora servicen vid 1800 eller 2400?

Tacksam för svar :tummenupp
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Depåstöd gaffelkrona till cbr1000 -08, förslag?

Tjo! Som rubriken lyder, någon som känner till något depåstöd som passar en Fireblade -08?

På det jag har är piggen på tok för smal. Det var svårt att mäta men det verkar som om att styrkronan är minst 20mm....
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Känns som att jag antingen skiter i puckar och byter motorkåpor när det går hål i dem.. Eller köper kålfiberskydd till dem som de kan glida på.

Motorkåpor har jag en låda av, är väl bara att bunkra upp med broms- & fotpinnar, växelpetare och broms-/kopplingsgrepp så man kan byta lite enkelt när man går i backen. Är väl typ det som brukar gå av?

Ah, jag glömde det, R&G engine case sliders har jag bytt ett par gånger ja, dom glider fint och skyddar bra.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Tjo! Som rubriken lyder, någon som känner till något depåstöd som passar en Fireblade -08?

På det jag har är piggen på tok för smal. Det var svårt att mäta men det verkar som om att styrkronan är minst 20mm....

Det finns väl olika tappar att använda beroende på vilken dimension man har på hojen?
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Tjo! Som rubriken lyder, någon som känner till något depåstöd som passar en Fireblade -08?

På det jag har är piggen på tok för smal. Det var svårt att mäta men det verkar som om att styrkronan är minst 20mm....

När du köper så ska det följa med olika adaptrar.
 

R1-Mange

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Lindesberg
Hoj
2000 Honda VTR Sp-1
Tjo!! Funderar på att införskaffa en cbr 1000rr, hade väl tänkt runt års modell 2004-2005 där nånstans... Nån som har nå bra utlägg runt hojjarna? =) Va ska ja akta mej för?
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04

mitche

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2005
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000RR
Kåpor från 06-07 till en 05a...

Tjena alla

Jag har en kvaddad 05 som jag måste fixa nya kåpor till, en polare har en uppsättning 07 kåpor.
Det är ju sammma ram, SC57, på nollsjuan, så det borde väl passa....

Edtit, såg att bakramen är annorlunda, men det är det enda som jag ser är olika mot min 05a.

Någon som vet?

micke
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Tänkte än en gång införskaffa en honda :tuttar :yoparty

Tänkte bara höra om nån vet om " 07:ans cbr 600 " har några sjukdomar? :va

Är den stora servicen vid 1800 eller 2400?

Tacksam för svar :tummenupp

07:an har inga kända barnsjukdomar och stora servicen (med ventilkontroll) är vid 2400 mil.
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Hej jag har en Honda 1000 rr med abs årsmodell 2010.
Jag undrar om det skiljer något på svingen från årsmodell 2009,för jag undrar om den här passar se länk


http://www.motoaction.se/product_info.php?products_id=1551&categories_id=217_143&browse=1

Tror man ska vara säker på att en hugger passar innan man köper till en ABS-modell. ABS:en sitter under förarsätet och tar upp mycket mer plats nedåt än på CBR utan ABS, alltså finns risken att huggern inte får plats om hela fjädringsvägen utnyttjas. Honda satte ingen hugger på ABS-modellen, där sitter ett svingskydd i stället. Mejla tillverkaren och fråga om den passar till en ABS.
Jag vet att powerbronze har en hugger som ska passa ABS-modellen. Den ser bra ut, men personligen gillade jag inte att man måste fästa den med en massa extra stag etc. Googla på powerbronze. De har svenska återförsäljare.

Edit: Såg att du bor i Uddevalla. Powerbronze svenska generalagent håller till mellan Uddevalla och Trollhättan. Du kan ju åka dit själv och bilda dig en uppfattning om deras hugger.
 
Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Dags för lite service och genomgång av hojen!

Nu när hojen är avklädd för oljebyte och eventuella slitdelar som skall bytas har jag upptäckt en liten oljeläcka på motorns vänstra sida. Jag tycker det ser ut som att packningen har börjat läcka lite, men är det något som jag skall tänka på innan jag demonterar kåpan?
Packning borde väl inte vara några problem att få tag på?

CBR 600RR -05

IMAG0030.jpg

Har ni andra tips som kan hjälpa mig vore jag tacksam!

/Danne
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Nyheter
Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Customiserade CL:s-modeller på Wheels and Waves

Honda presenterar 16 custom...

KTM fyller på med Enea Bastianini och Maverick Viñales

KTM har presenterat en helt...

Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Top