Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Holy Rider skrev:
2679224 Du har ju aldrig några pengar, så kör orginal :rolleyes:
Hittat nått under 70" ?

Om vi säger som så, så ska jag hämta en hoj nästa vecka.. Om inte århundradets deal dyker upp förstås.
:hojcbr

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Biohazard skrev:
2679211 Hallo? Är det verkligen Ingen som har nåt tips?? :confused:

jag har beställt allt till min RR via england eller USA...

Yoshi Carbone Cone slipon skulle kosta 7800 i sweeeden
kostade 4500 i england... går hitta för kring 3000 i usa, men då tillkommer
ju frakt, tull, moms osv. osv.
Så jag betalade 4500 inkl frakt osv. från england.... Sedan när jag fick hem pipan så va den skickad från USA och paketet va märkt med tullfritt...
lite märkligt, men huvudsaken är ju vad man betalade :)

Last edited:

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
yoshi RS5 Carbone Cone

Tjena !

Någon här som har ett Yoshi RS5 ?

köpte ett sådant med konan...

misstänker att det sitter en DB-killer i röret och nu är frågan hur jag ska få bort denna, visst låter hojen helt ok även med denna monterad..... men går det ta bort så ska man väll göra det :yoparty

Om jag inte har helt fel så är den skruvad under ifrån, men det täcks ju av konen.... så det verkar som om jag måste borra bort nitarna och ta av konen, för att komma åt den skruven och sedan nita tillbaka allt sammans.... det låter ju sjukt jobbigt.....

Så jag hoppades på att någon hade ett litet knep :confused:

Bifogat

• rs5-CC.jpg
    rs5-CC.jpg
    89.1 KB · Visningar: 85

titan

Man lever bara en gång...
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
CBR 1000 RR
skillnad blade 05-06

Går och funderar på att köpa mig en Blade. tänkte mig 05-06.
undrar då om det e några stora förändringar på 05:an och 06:an mer än lite estetiskt..

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
arrow skrev:
2686423 Tjena !

Någon här som har ett Yoshi RS5 ?

köpte ett sådant med konan...

misstänker att det sitter en DB-killer i röret och nu är frågan hur jag ska få bort denna, visst låter hojen helt ok även med denna monterad..... men går det ta bort så ska man väll göra det :yoparty

Om jag inte har helt fel så är den skruvad under ifrån, men det täcks ju av konen.... så det verkar som om jag måste borra bort nitarna och ta av konen, för att komma åt den skruven och sedan nita tillbaka allt sammans.... det låter ju sjukt jobbigt.....

Så jag hoppades på att någon hade ett litet knep :confused:
Samma sak hände mig, jag köpte en Yoshi TRC kolfiber och har också killer under konen.
Det verkar som Yoshi börjat standard montera DB-killers på flera modeller, samt monterat skruven under konen så man inte kommer åt den på kolfiber modellen.
Läste att en kille i usa hade samma slipon i rostfritt och där finns det ett hål för att komma åt skruven, dock hade man satt en svetsloppa på den så han drog runt den omgående...

Tänkte försöka ta bort min nu, och kommer nog be nån kunnig borra ett hål i konen så man kan ta ur och i killern.

/N

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
arrow skrev:
2680615 jag har beställt allt till min RR via england eller USA...

Yoshi Carbone Cone slipon skulle kosta 7800 i sweeeden
kostade 4500 i england... går hitta för kring 3000 i usa, men då tillkommer
ju frakt, tull, moms osv. osv.
Så jag betalade 4500 inkl frakt osv. från england.... Sedan när jag fick hem pipan så va den skickad från USA och paketet va märkt med tullfritt...
lite märkligt, men huvudsaken är ju vad man betalade :)

Har du lust får du gäärna pm:a lite adresser till bra ställen du handlat på.
Vet att det finns ett ställe som heter store.58cycle.com, eller nåt liknande men har du fler tips, tas dom tacksamt emot. :Bugar

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
titan skrev:
2690398 Går och funderar på att köpa mig en Blade. tänkte mig 05-06.
undrar då om det e några stora förändringar på 05:an och 06:an mer än lite estetiskt..

Inga stora men -06an känns lite lättare/smidigare och rappare på alla sätt.
Jag har haft -04,-05,-06 (Och 7-8st innan det..) och -06an är den klar bästa hittills! (Dessutom samma som -07)

Köp min... Så kan jag köpa mig en -07a

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Mr. Dante skrev:
2691587 Inga stora men -06an känns lite lättare/smidigare och rappare på alla sätt.
Jag har haft -04,-05,-06 (Och 7-8st innan det..) och -06an är den klar bästa hittills! (Dessutom samma som -07)

Köp min... Så kan jag köpa mig en -07a

Dante att påstå att du är normal är som att säga att tomten kommer i juli...varför måste man ha det nyaste för visseligen så hade jag inte tackat nej till nya lill bladen och kört rookie med :)

Men håller iaf med dej 1000 rr -06 är den bästa bladen hittils betydligt smidigare än 04 och 05 iaf på banan gatan märker man ingen större skillnad

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Gottis skrev:
2691637 Dante att påstå att du är normal är som att säga att tomten kommer i juli...varför måste man ha det nyaste för visseligen så hade jag inte tackat nej till nya lill bladen och kört rookie med :)

Men håller iaf med dej 1000 rr -06 är den bästa bladen hittils betydligt smidigare än 04 och 05 iaf på banan gatan märker man ingen större skillnad

:D Det är ju inte spännande att vara normal.. Men det är sant det märks mer på bana än på gata.

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
isse skrev:
2691507 Samma sak hände mig, jag köpte en Yoshi TRC kolfiber och har också killer under konen.
Det verkar som Yoshi börjat standard montera DB-killers på flera modeller, samt monterat skruven under konen så man inte kommer åt den på kolfiber modellen.
Läste att en kille i usa hade samma slipon i rostfritt och där finns det ett hål för att komma åt skruven, dock hade man satt en svetsloppa på den så han drog runt den omgående...

Tänkte försöka ta bort min nu, och kommer nog be nån kunnig borra ett hål i konen så man kan ta ur och i killern.

/N

Jag kommer att göra som så att jag borrar bort nitarna, tar bort konen och demonterar killern, sedan nitar jag tillbaka konan igen.

borra hål i en så fin kona skulle aldrig falla mig in :)

det är ju 5mm poppisar i rostfritt, du kan få exakta dimensionerna på nitarna efter helgen då jag ska göra detta på fredag/lördag
:yoparty :yoparty :D :yoparty :yoparty

MC Doktorn

Guest
Har nästan glömt att jag äger en hoj :rolleyes: dvs har inte gjort ett nått åt den tom bensinen från Augusti 06 är kvar .

Men de blir väl som vanligt att suget efter hojen blir stort framåt våren.

Med dom nya försäkringarna kommer väl värdet på min sporthoj sjunka som en sten och lika bra att behålla den.

Hur som helst kommer jag försöka fixa fjädringen bak fixa nya däckvärmare och kanske lacka om den, ägaren av lokal mc firma babblar om ERF så....

Dessutom kommer jag få en ny tjänst som ortoped i KGA så kraschar ni på gelleråsen och gör er illa kommer ni träffa mig så jag får skruva ihop alla galningar från gelleråsen :tummenupp

Kul att se att tråden lever

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
arrow skrev:
2694125 Jag kommer att göra som så att jag borrar bort nitarna, tar bort konen och demonterar killern, sedan nitar jag tillbaka konan igen.

borra hål i en så fin kona skulle aldrig falla mig in :)

det är ju 5mm poppisar i rostfritt, du kan få exakta dimensionerna på nitarna efter helgen då jag ska göra detta på fredag/lördag
:yoparty :yoparty :D :yoparty :yoparty
Om man kollar närmare ser det ut som den även är limmad, så jag vet inte om det är så lätt att få isär den bara för man borrar ur nitarna. Sen så vore det ju nice o kunna ta i och ur killern som man vill om man ska köra på bana med lite hårdare ljudkrav...

Rapportera gärna lite hur det går i helgen.

Så kasst av Yoshi o börja montera dessa så man inte ens kan ta ur dem.

/N

Last edited:

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
isse skrev:
2694775 Om man kollar närmare ser det ut som den även är limmad, så jag vet inte om det är så lätt att få isär den bara för man borrar ur nitarna. Sen så vore det ju nice o kunna ta i och ur killern som man vill om man ska köra på bana med lite hårdare ljudkrav...

Rapportera gärna lite hur det går i helgen.

Så kasst av Yoshi o börja montera dessa så man inte ens kan ta ur dem.

/N

Nitarna är ut borrade nu.
Konan är inte limmad den är bara att dra bort när man tagit bort nitarna.

dock kan man inte ta isär dämparen som är limmad.

Jag skulle inte rekomendera att borra i konan för att få bort skruven, jag fick ta fram rondellen för att ta bort svetsen som dom satt fast skruven med. så det blir ett ganska stort hål i konan... provade med hårdmetal nyckel för att se om man kunde dra lös den trotts svetsen, men det gick inte...

jag borrade ur alla nitarna samt borrade upp ett av hålen till 8mm så jag kunde skaka ur de delar av nitarna som ramlade in i dämparen, tog kanske 10min att skaka ut dom. dock hade den affären stängt när jag kom o skulle handla nitar :-( men ev. får jag tag på nitar i morgon.

Men jag rekomenderar inte att borra i konan !! det är nog smidigt men det verkar bli fult, kolfibern trasar sönder sig när man borrar.... samt osäkert at få lös skruven iallafall...

Jag har även funderat lite på det du nämnde om banåkning osv. det har jag löst med en skruv som går igenom fast från fel håll.... så då kan man fixera DB-killern iallafall....

2 tips om du borrar nitarna.
- Borra bara bort nitskallen, knacka sedan ner niten, dom sticker direkt då dom är aluminium och inte rostfritt... kolfibern är som smör att borra i.. men knackar du ner dom så blir det kanon snyggt.
- borra inte i dämpningen, då lägger den sig kring hålet och niten är svår att skaka ut...

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Ingen & alla...
Eventuellt kommer jag att sälja min 1000rr framöver.
Om intresse finns så skicka ett PM eller dyl. med ett vettigt bud...
Svensksåld, gillespinnar, puckar och svarta workskåpor...
Några sämre beggade org.kåpor medföljer för besiktnings skull.
Kanske åker det med ett helsystem från Akra med oval titanburk och kolfibertratt också....
Nu är den i raceutförande men kan snabbt fixas gatklar. (av dig)...

Last edited:

MikkE

Guest
Jag är dum eller nåt. Någonting är det iaf...

Jag var först inne på att skaffa en motard. KTM 660 typ. Fick en tankeställare om att den inte är så bra när man ska åka längre sträckor. Kom då in på att tjacka mig en sprojlans Kawasaki ER-6n då den fått goa betyg och omdömen från tester och privatpersoner. HELT inne på den var jag! Billig att köpa, billig att äga och någelunda rolig.
Efter ett samtal med en polare så kom vi mer och mer in på R-modeller och att i längden kommer en sådan vara roligare (jag håller garanterat med) att köra, kommer nog ha en sådan ett tag också isf!

Tanken på en R-hoj har alltid funnits men jag har också alltid uteslutit en sådan för pengarna, jag kanske är för snål också?
När jag sedan kollar runt på 600 kubikare i R-klassen ser jag den.. Honda CBR 600 RR med blå/vita färger (special edition från Bike i Trollhättan).
En helt sprojlans -07a kostar endast (!?) 100.000 kr med 5 års trygghetsavtal. Hondan är faktiskt den modell som jag gillar bäst av de andra (R6, GSXR600, ZX6) och också är lite billigare.

Då en finansiering på denna hoj är Ok för dem på Bike (jag har ingen inkomst i Sverige men i Norge) och jag har ekonomisk möjlighet att både köpa, driva och försäkra en 600 RR så har jag verkligen bestämt mig för en! Jag planerar ett köp i början på maj (kanske tidigare) då jag vill spara ihop lite mer kontanter till insats och övrigt. Skinnställ och alla skydd kommer på samma gång som hojköpet.

SÅ.... Kommer jag att börja hänga här då? jag hoppas iaf det om allt går som jag vill!

Ha de

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Jag är dum eller nåt. Någonting är det iaf...

Jag var först inne på att skaffa en motard. KTM 660 typ. Fick en tankeställare om att den inte är så bra när man ska åka längre sträckor. Kom då in på att tjacka mig en sprojlans Kawasaki ER-6n då den fått goa betyg och omdömen från tester och privatpersoner. HELT inne på den var jag! Billig att köpa, billig att äga och någelunda rolig.
Efter ett samtal med en polare så kom vi mer och mer in på R-modeller och att i längden kommer en sådan vara roligare (jag håller garanterat med) att köra, kommer nog ha en sådan ett tag också isf!

Tanken på en R-hoj har alltid funnits men jag har också alltid uteslutit en sådan för pengarna, jag kanske är för snål också?
När jag sedan kollar runt på 600 kubikare i R-klassen ser jag den.. Honda CBR 600 RR med blå/vita färger (special edition från Bike i Trollhättan).
En helt sprojlans -07a kostar endast (!?) 100.000 kr med 5 års trygghetsavtal. Hondan är faktiskt den modell som jag gillar bäst av de andra (R6, GSXR600, ZX6) och också är lite billigare.

Då en finansiering på denna hoj är Ok för dem på Bike (jag har ingen inkomst i Sverige men i Norge) och jag har ekonomisk möjlighet att både köpa, driva och försäkra en 600 RR så har jag verkligen bestämt mig för en! Jag planerar ett köp i början på maj (kanske tidigare) då jag vill spara ihop lite mer kontanter till insats och övrigt. Skinnställ och alla skydd kommer på samma gång som hojköpet.

SÅ.... Kommer jag att börja hänga här då? jag hoppas iaf det om allt går som jag vill!

Ha de

hur svårt är valet klart du ska ha en 600 RR men är det just növändigt med en 07:a då här i gbg så säljer dom 06:eek:r för 89 papp tom för movistar replicorna hade jag haft pengarna så hade jag lätt köpt en sådan iställe..okej nu äger jag redan en 05:a i racing utförande och jag tycker den är grym bästa hojen jag har ägt lägg pengarna på en ny 06:a iställe :tummenupp

MikkE

Guest
hur svårt är valet klart du ska ha en 600 RR men är det just növändigt med en 07:a då här i gbg så säljer dom 06:eek:r för 89 papp tom för movistar replicorna hade jag haft pengarna så hade jag lätt köpt en sådan iställe..okej nu äger jag redan en 05:a i racing utförande och jag tycker den är grym bästa hojen jag har ägt lägg pengarna på en ny 06:a iställe :tummenupp
Jag är inställd på en -07a. Har inte hittat några -06 på beg.markanden hos MC handlare. Några bra länkar till MC handlare? :)

Jag kommer inte (kan inte ändå) köpa av privatperson. Måste gå igenom någon handlare som kan tänkas godkänna finansieringen från mig då ja ginte har någon inkomst i Sverige.

Som sagt, jag satsar iaf på en -07. Blir det en billigare -06 så kan jag väl inte mli mer än glad(are) :)

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Jag är inställd på en -07a. Har inte hittat några -06 på beg.markanden hos MC handlare. Några bra länkar till MC handlare? :)

Jag kommer inte (kan inte ändå) köpa av privatperson. Måste gå igenom någon handlare som kan tänkas godkänna finansieringen från mig då ja ginte har någon inkomst i Sverige.

Som sagt, jag satsar iaf på en -07. Blir det en billigare -06 så kan jag väl inte mli mer än glad(are) :)

Honda CBR600RR NU: 89.900:- helt ny :tummenupp :tummenupp
http://www.hondamc.com/hmcc/templates/Page____7130.aspx

sen har du den här :)
http://www.hondamc.com/hmcc/templates/Page____7135.aspx kan lova att den är kärring kört har själv vart och tittat på den värre feg ränder på däck har jag aldrig sett

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati