Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Sh-t vad jag vill ha en CBR 600 07:a !! Honda verkar ha överträffat sig själva igen :)

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
2 tips om du borrar nitarna.
- Borra bara bort nitskallen, knacka sedan ner niten, dom sticker direkt då dom är aluminium och inte rostfritt... kolfibern är som smör att borra i.. men knackar du ner dom så blir det kanon snyggt.
- borra inte i dämpningen, då lägger den sig kring hålet och niten är svår att skaka ut...
Tack för info´n, ska försöka fixa min i helgen. Har ju en annorlunda modell men det borde ju vara samma upplägg. Det kommer vara lite enklare nu när du berättat hur du löste allt. Gracias!

/N

Haha, den ÄR najs :tummenupp

Men du har själv en Suzuki 750 -07a nu :va Det hade jag missat..
Ja min pärla har tyvärr ny ägare nu, jag saknar henne, det är en sjukt porrig hoj 600RR, räcker med lite småfix för att få den riktigt snygg!!

Köpte en 750 för några veckor sen, så den kommer du få se på Gotland om inte förr :) Riktigt cool hoj det också.

/N

Last edited:

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Tack för info´n, ska försöka fixa min i helgen. Har ju en annorlunda modell men det borde ju vara samma upplägg. Det kommer vara lite enklare nu när du berättat hur du löste allt. Gracias!

/N

Nu är den klar och sitter på plats. borrade nitarna med en 4.9mm borr, borrade bara bort skallen o knackade ner dom i dämparen med ett don, ett av hålen i botten borrade jag 8mm så jag kunde skaka ut alla nitdelarna så man slipper skaller.. sedan tog jag en rondell och slipade bort svetsloppan och skruvade bort skruven som håller DB-killern. sedan handlade jag aluminium nitar och nitade fast konan igen, slängde ner en klick brandtätande silicon i varje hål innan jag nitade. detta behövs nog inte, men det fanns i verkstaden.. nu ser den ut som ny.... men vilken skillnad på ljud !!!
tyckte först att det va sak samma så jag tyckte det va lite onödigt jobb... men när jag pillade tillbaka db-killern när den stod o puttrade, då märkte man vilken bas det blivit i ljudet... så nu har den passerat målbrottet... :yoparty

lycka till, så länge man bara tar av konan så är det lungt, provar man dela hela dämparen blir det nog lite värre, då den är limmad...... men det behöver man inte göra så det är ju lite onödigt...

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Fälgar CBR600RR -03?

Hej på er!

Jag har en fråga till er som har full koll på CBR:en, vad kan en uppsättning orginalfälgar till en CBR600RR -03, med skivor och drev, vara värda? Knappt använda, utan däck.

Passar de till fler årsmodeller än 03-04?

Tack för hjälpen!

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Hej på er!

Jag har en fråga till er som har full koll på CBR:en, vad kan en uppsättning orginalfälgar till en CBR600RR -03, med skivor och drev, vara värda? Knappt använda, utan däck.

Passar de till fler årsmodeller än 03-04?

Tack för hjälpen!

dom passar 05-06 med men du får byta skivorna jag skulle inte sälja mina under 8000 kr iaf

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Fan vissa stunder saknar jag verkligen min 04:a nu ska man sura runt på en k2. säkert lika tjock som en gravidflodhäst. Har ni några tipps på hur man kan få den mer som min gammla 600 ? :D

björn

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Tackar!! jag längtar som fasen :D
Bra hoj i allmänhet? Blir en 900 99.a

/Martin

Absolut bra!
Dessutom är det lätt att både hitta reservdelar & tillbehör till den.
Har aldrig haft nåt allvarligt klabb m. mina. Bara vanliga slitdelar, batteri & soppepump en gång.
Tips: Jag brukar dreva ner dom en kugg fram o montera dyno-jet + Kn-filter... till att börja med. :rolleyes:
Se fram emot många sköna mil. :tummenupp
Ha de´ gött!

MC Doktorn

Guest
Fan vissa stunder saknar jag verkligen min 04:a nu ska man sura runt på en k2. säkert lika tjock som en gravidflodhäst. Har ni några tipps på hur man kan få den mer som min gammla 600 ? :D

björn

Ha du har bytt ned dig en gammal touring hoj, hopplöst fall nä köp min 03 så jag kan köpa 07:an :tummenupp

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Ingen just nu..
Absolut bra!
Dessutom är det lätt att både hitta reservdelar & tillbehör till den.
Har aldrig haft nåt allvarligt klabb m. mina. Bara vanliga slitdelar, batteri & soppepump en gång.
Tips: Jag brukar dreva ner dom en kugg fram o montera dyno-jet + Kn-filter... till att börja med. :rolleyes:
Se fram emot många sköna mil. :tummenupp
Ha de´ gött!

Låter ju lovande! :tummenupp
Nu är ju jag en nybörjare så håller den nog orginal en säsong eller 2 :D
Men tack för tipset!

/Martin

gamle svarten

Avliden medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
GIXXER 750 -00 såld och en risig sp1:A_00 STULEN
frågan lyder som följer!

har monterat Walter Moto´s nr plåts hållare på min 1000rr -06, hur har ni gjort för att få ett snyggt kabeldragnings arrangemang?

är inne på att köra med krympslang,men hur får man den att sitta fast på ett snyggt sätt utan att synas från utsidan?

vill inte borra hål,kan man använda smältlim?

det blir kablar till: blinkers och skyltbelysning,dvs 6 st kablar,

Well?

ideer tack!:tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...