Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
frågan lyder som följer!

har monterat Walter Moto´s nr plåts hållare på min 1000rr -06, hur har ni gjort för att få ett snyggt kabeldragnings arrangemang?

är inne på att köra med krympslang,men hur får man den att sitta fast på ett snyggt sätt utan att synas från utsidan?

vill inte borra hål,kan man använda smältlim?

det blir kablar till: blinkers och skyltbelysning,dvs 6 st kablar,

Well?

ideer tack!:tummenupp

hur ser den ut ??
letar skylthållare till min 05:a men inte hittat något snyggt
 

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
Kan meddela alla att jag numera är stolt ägare till en Honda Fireblade 900 av årsmodell 99 :tummenupp
Bild kommer imån.

/Martin
 

MikkE

Guest
Grattis Martin till hojen!


Fråga:
Vad för slipon rekomenderar ni till en CBR 600RR -07?
- Ska låta gött!
- Ska se bra ut.
- Behöver inte ge mer effekt, bara inte mindre.
- Cirkapris?

:)
 
Last edited:

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
Grattis Martin till hojen!


Fråga:
Vad för slipon rekomenderar ni till en CBR 600RR -07?
- Ska låta gött!
- Ska se bra ut.
- Behöver inte ge mer effekt, bara inte mindre.
- Cirkapris?

:)

Tackar Mikke! :)
Ska ta bilder snart och visa er :tummenupp

/Martin
 

holman85

Honda CBR 600 RR - movistar
Gick med
2 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600RR Movistar
Grattis Martin till hojen!


Fråga:
Vad för slipon rekomenderar ni till en CBR 600RR -07?
- Ska låta gött!
- Ska se bra ut.
- Behöver inte ge mer effekt, bara inte mindre.
- Cirkapris?

:)

jag har en cbr 600rr - 06:a och har ett Yoshi Rs-5 slip-on, låter nice, men det kan nog låta bra på 07:an också när de kommer ett som passar, kostar runt 5000:- /Holman
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
Kanske lite inspiration till er som leta skyllthållare. Jag hittade inget som var såpass diskret som jag ville ha det så jag hittade på en egen liten lösning. Kanske inte så jättelaglig, men ack så snyggt. Ju mindre skit bak destu bättre. Använde mig av ABS plast som jag värmde och stukade till en schysst vinkel på som jag sedan skruvade fast i lådan där batteriet sitter typ. På denna vinklade plastbit nitade jag fast en miniskyllt. Syns bra bakifrån dessutom. Blinkersen fäste jag också med stag i ABS plast som jag skruvade fast där orginal skyllthållare sitter. Blinkersen hamnar då precis under kåpan, bredvid ljuddämparen.

En länk till en bild på det hela:
http://www.sporthoj.com/forum/garage.php?do=getimage&id=2853
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
Kanske lite inspiration till er som leta skyllthållare. Jag hittade inget som var såpass diskret som jag ville ha det så jag hittade på en egen liten lösning. Kanske inte så jättelaglig, men ack så snyggt. Ju mindre skit bak destu bättre. Använde mig av ABS plast som jag värmde och stukade till en schysst vinkel på som jag sedan skruvade fast i lådan där batteriet sitter typ. På denna vinklade plastbit nitade jag fast en miniskyllt. Syns bra bakifrån dessutom. Blinkersen fäste jag också med stag i ABS plast som jag skruvade fast där orginal skyllthållare sitter. Blinkersen hamnar då precis under kåpan, bredvid ljuddämparen.

En länk till en bild på det hela:
http://www.sporthoj.com/forum/garage.php?do=getimage&id=2853

Ja det där funkar ju ... !

Funderar på om jag ska göra slag i saken och montera en skylt på det stället, samt montera fast en lite 12v servo-motor.... så man med ett knapptryck kan fälla upp skylten.... så den inte blir så smutsig när man kör......:va

Med tanke på hur snutarna varit här omkring känns det dock som om man vill ha orginal strl. på skylten då även dessa böter har stigit en del...

men jag tror nog att man får titta på en egen lösning för att få fram något snyggt.

Har du lust får du gäärna pm:a lite adresser till bra ställen du handlat på.
Vet att det finns ett ställe som heter store.58cycle.com, eller nåt liknande men har du fler tips, tas dom tacksamt emot. :Bugar

Finns en hel del olika ställen att handla, men när det gäller pipor gillade jag
detta ställe SparXX_Auto http://stores.ebay.co.uk/Sparxx-Autos

kanon service, klart bra priser, jag beställde RS5 Carbon Cone från honom,
polare beställde ett liknande system från USA och det blev dyrare med tull osv. samt att det va närmare 4000kr billigare änn i sverige...

men gerenellt har jag inte hittat något bra o billigt ställe som har allt till hojen, utan man får kolla runt lite.
 
Last edited:

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
Finns en hel del olika ställen att handla skrev:
http://stores.ebay.co.uk/Sparxx-Autos[/url]

kanon service, klart bra priser, jag beställde RS5 Carbon Cone från honom,
polare beställde ett liknande system från USA och det blev dyrare med tull osv. samt att det va närmare 4000kr billigare änn i sverige...

men gerenellt har jag inte hittat något bra o billigt ställe som har allt till hojen, utan man får kolla runt lite.

Ahh! Typiskt! Köpte ju nytt Yoshimura RS5 halvsystem i titan i fredags! Jaja, hoppas jag blir nöjd m det ...
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Wohoo! Nu är jag med också.

Ren banhoj dock, leder till två frågor:

1) Finns det en servicemanual att ladda ner ngnstans?
2) Har det varit några garantiåtgärder från Honda?
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Grattis! lägg ut en bild då så vi får se.
1) kolla om du hittar en till min 03:a åxå äru bussig.
2) Mycket fel på just den modellen, det mesta stinker faktiskt.:D

Äju grymt sugen på en själv så därav min nerskrivning, (inget illa ment)
har inte hört nåt som ska va dåligt men å andra sidan ä jag inte så uppdaterad heller. Ses till sommaren:tummenupp

Wohoo! Nu är jag med också.

Ren banhoj dock, leder till två frågor:

1) Finns det en servicemanual att ladda ner ngnstans?
2) Har det varit några garantiåtgärder från Honda?
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Tack boyz, vad skulle man göra utan er? :)

Bilder kommer såfort jag fått spacklat och lackat lite, just nu har den helvita kraschkåpor och ser lagom spännande ut, lite mkt på jobbet med så det ser ut som att det får vänta...

Lite färg-funderingar finns här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=136758&page=72 (tanken är blå/svart). Kom gärna med lite feedback. Lutar igen åt den med silver "HONDA".

Äntligen Honda! :D :D
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Grabbar jag behöver servis manualen till min 600 05:a ska riva gaffeln nu ganska bra att veta lite då o olje mängd och hur man ska gå tillvidare med det :)
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Tack boyz, vad skulle man göra utan er? :)

Bilder kommer såfort jag fått spacklat och lackat lite, just nu har den helvita kraschkåpor och ser lagom spännande ut, lite mkt på jobbet med så det ser ut som att det får vänta...

Lite färg-funderingar finns här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=136758&page=72 (tanken är blå/svart). Kom gärna med lite feedback. Lutar igen åt den med silver "HONDA".

Äntligen Honda! :D :D


gör det enkelt för dig ha en svart grund med några stripes det räcker och är snyggt, du kommer kracha för eller senare och då blir du bara depp när din 100 timmars lack gått åt helvete.

björn
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top