Tjenixen gubbs! Nu har jag med feber två kvällar läst denna tråd från a-ö. Fantastisk läsning! Bäst gillar jag guiden för problemsökning dämp samt alla bra länkar till sidor. Har liksom många andra här en för mig ny hoj i garaget! Längtar.
Eftersom ämnet är så aktuellt och väl genomgått fortsätter jag på det lite:
1. Jag har ett akraprovich slipon som åker flygplan i dagarna och som ska på. Lyckades köpa ett som inte är "street", kan man köpa en insats i efterhand?
2. Är inte någon supervan meckare; Min ambition är att liksom förra året lägga mestadelen av sommarens körtid på bana, därför tänkte jag sätta på krashkåpor, men jag har behov av hojen till och från jobbet. Vilket innebär att jag behöver ha lysen. Hur gör jag? Köper jag två set? Hur lång tid tar det att byta fram och bakkåpa?
3. Frågade någon av raceåkarna på mässan om att köpa deras använda slicks efter någon av tävlingarna i sommar. Hur mycket finns det kvar på ett par slicks efter ca 20h körning i tävlingstempo? Säger jag rätt? 20h?
Well... Gillar tråden som sjutton, ni verkar vara ett kul gäng!
/Linkan
Eftersom ämnet är så aktuellt och väl genomgått fortsätter jag på det lite:
1. Jag har ett akraprovich slipon som åker flygplan i dagarna och som ska på. Lyckades köpa ett som inte är "street", kan man köpa en insats i efterhand?
2. Är inte någon supervan meckare; Min ambition är att liksom förra året lägga mestadelen av sommarens körtid på bana, därför tänkte jag sätta på krashkåpor, men jag har behov av hojen till och från jobbet. Vilket innebär att jag behöver ha lysen. Hur gör jag? Köper jag två set? Hur lång tid tar det att byta fram och bakkåpa?
3. Frågade någon av raceåkarna på mässan om att köpa deras använda slicks efter någon av tävlingarna i sommar. Hur mycket finns det kvar på ett par slicks efter ca 20h körning i tävlingstempo? Säger jag rätt? 20h?
Well... Gillar tråden som sjutton, ni verkar vara ett kul gäng!
/Linkan