Skulle tro att det är en 7,5W lr snarare 10W olja
Ok, läste det nån annanstans också så kör på det!
Nåt spec man skall tänka på när man plockar ner gafflarna?
Skulle tro att det är en 7,5W lr snarare 10W olja
Ok, läste det nån annanstans också så kör på det!
Nåt spec man skall tänka på när man plockar ner gafflarna?
Byt packboxar
Har en liten dum fråga!
Är helt ny på honda så jag undrar vad den justering är på vänster sida på motorn? det är en 04a jag har!
Polaren sa att det var justeringen för tomgången men är inte det insprutning på 04an
Screw it and the pulse will raise
Jo det är tomgången
Då är det förgasare på den då
Okej nu fattar jag tackar!Nej det är insprutning på den, tomgången justeras mekaniskt precis som du vrider på gasrullen som öppnar spjällen i trottelhusen
Vad skall det vara för viskositet på oljan i framgaffeln på en 1000rr ?
Vad är det original?
Nej, det var inte så värst krångligt som det verkade.
1) Man får ta bort slavcylindern till kopplingen (som sitter "utanpå" kåpan till framdrevet). 3 skruvar.
2) Låt kolven sitta kvar i så är hydraulsystemet tätt (se bara till att inte dra in kopplingshandtaget under tiden för då lär den pluppa ut och tömma systemet).
3) Sen är det bara att ta loss plastkåpan till fram drevet. OBS ta bort kåpan först och sen "stålramen" som sitter innanför kåpan, annars blir det tajt att komma förbi vattenpumpen. 2 skruvar.
Edit: Ni som har original växelförare behöver kanske ta bort armen till utgående axel också för att komma åt?
/Marcus
Kaningen berätta vad det gjorde/gör på prestanda/acc samt fart? Har en -05 och har köpt ett 42 bak. vet inte om jag ska testa med det eller om jag ska sätta på ett mindre fram oxå. Det kanske låter konstigt men jag vill undvika att göra det på banan. Kanske behöver jag det ändå, men med lite input i förväg slipper jag om jag har tur.
Min tanke är så här. Var på Mantorp häromdagen. På långa släppte jag av vid bromspunkt (mellan 255-260km/h). Det gick ganska trögt från ca. 240-245, dvs den sista biten på 6:an. Jag har dessutom inbillat mig att om man håller fullt ut ur en kurva till varvstopp både på 2:an och på 3:an så borde fram ligga lite över marken (mest för coolhetsfaktorn... vet att det inte är bra för varvtiderna). Så... vad startar jag med 2 kugg bak, 1 fram eller båda (dvs. 5)?
Snacket om att man behöver växla ihjäl sig, hur allvarligt är det?
Tjingeling
/Linkan
Det är väll bara att kugga ner ett kugg bak, känner du att du vill ha rappare hoj är det väll bara kugga upp ett par kuggar bak. Smaken är alltid som baken...
Nu har inte jag kört på mantorp så jag vet inte helt hur den där rakan du pratar om ser ut osv.... men du pratar om att den går segt mellan 240-260 på 6:ans växel.... Nu kör vi ju alla olika, men 240-260 använder man väll inte 6:an.... 5:an klappar man in vid 245-250, 6:an vid 280-285......
Men det är ju kanske från person till person... då har jag en orginal drevad hoj.. funkade fint på bana det oxå...
Kaningen berätta vad det gjorde/gör på prestanda/acc samt fart? Har en -05 och har köpt ett 42 bak. vet inte om jag ska testa med det eller om jag ska sätta på ett mindre fram oxå. Det kanske låter konstigt men jag vill undvika att göra det på banan. Kanske behöver jag det ändå, men med lite input i förväg slipper jag om jag har tur.
Tjingeling
/Linkan
16-40 är orginal på 04-05
16-42 är orginal på 06-07
Min rekommendation är 15-42 på 04-07
(Har ett 15-42 drevkit i 520-format att sälja)
Jag har nyligen bytt från original till 16-42 på min -04.
Gör en del skillnad, märker det mest på 2-3an.
Men jag funderar på att slänga på ett 15 fram som Holy Rider förslår.
Nån som testat det, blir det för tjötigt på gata?
visst är det så att orginal kedja är 530 ?
tänkte ev. byta kedja i samband med 1200mil servicen...
Jag har nyligen bytt från original till 16-42 på min -04.
Gör en del skillnad, märker det mest på 2-3an.
Men jag funderar på att slänga på ett 15 fram som Holy Rider förslår.
Nån som testat det, blir det för tjötigt på gata?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |