Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Otemanu

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
CBR1000RR -10 & Speed Triple -11
Tja jag tänkte koppla ur den där flärpen som sitter i ljuddämparen.¨Jag förmodar att det enda syftet med den är att "bladen" ska låta som en otrimmad Pusch Dakota. Är det någon här som vet hur man gör, jag tittade under sadeln och det är tight där batteri ABS mm. Hur hittar jag motorn som styr spjället så att jag kan lossa vajern, den måste väl vara elektriskt inkopplad förmodar jag, oinkopplat ger väl felkoder och varningslampor ? På önskelistan står ett sportsystem, jag har kollat på Taylormade det blir ett ganska "cleant" utseende. Är det någon som har åsikter om detta system, jag tycker Akra och Yoshi är för dyra. Finns det förslag på andra prisvärda system/slipons?

Skruva upp luckan i främre delen av hjulhuset. Sitter med en eller två skruvar har jag för mig. Haka av vajern. Klart.
 

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
Isjukt att du sneglar på taylormade. Finns bara en åf i sverige och de vill ha dryga 10000kr. Med dollar låg liggger den på 800 dollar på ebay. Men konstigt nog koostar taylormade lika mycket som ett yoshi helssystem. Jag. Undrar helsystem mot en grym clean look? Hojjen har ju motor så det räcker men man vill ju alltid ha mer.
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Isjukt att du sneglar på taylormade. Finns bara en åf i sverige och de vill ha dryga 10000kr. Med dollar låg liggger den på 800 dollar på ebay. Men konstigt nog koostar taylormade lika mycket som ett yoshi helssystem. Jag. Undrar helsystem mot en grym clean look? Hojjen har ju motor så det räcker men man vill ju alltid ha mer.

Ok. Var köper man ett billigt yoshi helsystem?
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Hur gäller det med serviceintervallen för Honda? Är det år/mil vilketsom eller uteslutande efter milen?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Vad tror ni om att handla från USA?
Enl valutaomvandlaren jag använde ska dom ha 5200sek för helsystem Yoshi rostfritt, det står freeshipping. Vilka extra kostnader som skatter och trasnporter mm kan tillkomma? När det gäller garantier kan man väl glömma och det är väl ok bara systemet är helt när det kommer fram.
http://store.58cycle.com/product_p/yosh c r77 1000rr 08.htm

Med tanke på prisskillnaden så ser jag det som självklart att handla på t.ex. ebay eller dylikt.
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Vad tror ni om att handla från USA?
Enl valutaomvandlaren jag använde ska dom ha 5200sek för helsystem Yoshi rostfritt, det står freeshipping. Vilka extra kostnader som skatter och trasnporter mm kan tillkomma? När det gäller garantier kan man väl glömma och det är väl ok bara systemet är helt när det kommer fram.
http://store.58cycle.com/product_p/yosh c r77 1000rr 08.htm

handla från usa är toppen med tanke på dollarn just nu. Dock är det lite gambling,du kan åka på tull etc etc
va nån som gjorde en tråd ang att dom gör det på alla varor som lämnar usa, gör dom inte det så gör man såklart bra deal
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
handla från usa är toppen med tanke på dollarn just nu. Dock är det lite gambling,du kan åka på tull etc etc
va nån som gjorde en tråd ang att dom gör det på alla varor som lämnar usa, gör dom inte det så gör man såklart bra deal

Även med tull och skatt blir det ofta en mycket bra deal.
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Ingen som sitter på ett reg. nr till en CBR 600RR -07? :( Har fan suttit på jobb 8 timmar utan att hitta...
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vet inte det här är rätt forum, eller om jag borde vända det till racingdelen istället..

Men är det nån som har koll på bra, lättmonterade och -kalibrerade, billiga quickshifter till CBR600RR 05-06?

Vad borde det kosta, och hur knivigt är det att få på plats? Har PP-tuning racepinnar nu om det spelar nån roll.

Edit:

Och behöver man slirkoppling, eller räcker det att skruva upp tomgången till 3-3500 och hantera kopplingen som jag är van från twin-åkandet?§
 
Last edited:

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
efter massa timmar, svärande, en o annan blåmärke så kom skiten på plats
Passformen va ju som kineserna själva, lite sne....

21jccwn.jpg


vr795e.jpg
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Styrhöjare

Hej gott folk min fråga har nog hamnat i fel:confused: forum men jag har märkt att jag tyvärr kommer för långt ner på cykeln. Detta i sin tur innebär att jag måste böja min stela nacke obekvämt mycket för att se vad som händer på vägen. Helt slut i nacken efter 1 timmes körning Jag blir också alldeles för framtung vid inbromsning. Därför undrar jag om det finns styrhöjare till "bladen". Konstigt till en sporthoj men den köptes ny förra året och förlusten på 40k vid en försäljning/byte av hoj känns inte aktuell.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top