Video Honda CBR 125R Chasing a Yamaha R1 JJ(CBR)JJ

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Den som är utan synd kaste den första stenen!
Finns väl ingen av oss här som inte varit ung, grön, oerfaren och lite sjövild tidigare.
Fortsätt lära och utvecklas, trådskaparn, så vi får vinka åt dig på vägarna många år framöver!

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
när körde ni andra sist? Jag ställde av i oktober/november.
Pendlade nästan dagligen fram till andra veckan i januari iår, innan det blev vinterförhållanden på allvar. :) Lvg däck greppar inte så bra i vinterförhållanden, speciellt då det var 0,01mm mönsterdjup kvar på bakdäcket..

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Hoj
GSXR 1100 -86
Pendlade nästan dagligen fram till andra veckan i januari iår, innan det blev vinterförhållanden på allvar. :) Lvg däck greppar inte så bra i vinterförhållanden, speciellt då det var 0,01mm mönsterdjup kvar på bakdäcket..

Kan tänka mig att det blev lite slirigt..:näsblod
Även om jag själv har gott om mönster kvar så tyckte jag att det räckte när jag satte hojen i leran och löven tidigare. Något måste ju finnas kvar till sommaren. Sedan bor det en liten posör i mig som skriker att jag måste tänka på mitt korvkioskrykte:D Kör man liggbåge så gör man!:tummenupp

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Med risk för att bli utbuad, tycker jag det är för många som ”tävlar” under fel förhållanden.
Att köra fortast i trafiken, handlar inte om att köra bäst, utan om att våga ta störst risker, och det kan aldrig sluta bra. Förra året upptäckte jag bandagar, och kan starkt rekommendera det. Där kan man dessutom se vem som kör bäst.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Angående snacket om att videoklippet är gammalt eller inte och att TS inte skulle utvecklats sedan dess, har jag för mig att TS körde så sent som i julas.:D Har han slutat köra öht? Gällande trafikvett så kan han ha lärt sig en hel massa. Speciellt när det varit kallt och halt... när körde ni andra sist? Jag ställde av i oktober/november.

December nån gång, dessutom utan hjälm. :skrämd
(Ville lyssna så att allt jävla rassel var borta efter kedjebytet.)

Jag skulle däremot gärna ha en gammal risig skithoj att pendla till jobbet med nu. :D Bästa parkeringen på jobbet är ju hojparkeringen.

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Med risk för att bli utbuad, tycker jag det är för många som ”tävlar” under fel förhållanden.
Att köra fortast i trafiken, handlar inte om att köra bäst, utan om att våga ta störst risker, och det kan aldrig sluta bra. Förra året upptäckte jag bandagar, och kan starkt rekommendera det. Där kan man dessutom se vem som kör bäst.
Kört på bana med men där är ja långsamast av dom långsamaste! :) En CBR 125 är inte så bra på bana :D

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kört på bana med men där är ja långsamast av dom långsamaste! :) En CBR 125 är inte så bra på bana :D

Tvärtom har du större chans att sätta R1orna på plats där än någon annanstans. Kollar du tiderna för Juniorklassen som kör 125 2t eller 250 4t så är de betydligt snabbare än de flesta på en random bandag. Men du måste kunna köra också... Så är du långsammast, så är det förmodligen för att du är långsammast.

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Tvärtom har du större chans att sätta R1orna på plats där än någon annanstans. Kollar du tiderna för Juniorklassen som kör 125 2t eller 250 4t så är de betydligt snabbare än de flesta på en random bandag. Men du måste kunna köra också... Så är du långsammast, så är det förmodligen för att du är långsammast.

Men hur ofta kör man under 120 på bana?
Min gör bara 120
Men funderar på att köpa en banhoj 125 2t eller 250 4T :) Å köra bana med :)

Last edited by a moderator:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Men hur ofta kör man under 120 på bana?
Min gör bara 120
Men funderar på att köpa en banhoj 125 2t eller 250 4T :) Å köra bana med :)

Rätt ofta faktiskt.

I regel är det bara på rakor och i större kurvor du kan ta i ordentligt.

JJ: Råkade klicka redigera på ditt inlägg istället för svara men jag gjorde inga ändringar. :)

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Bara för att du har en långsam mc betyder det inte att du är långsam. Körde en BMW 650GS Dakar (48 vilda hästar!!) på bana mot bland annat 1000cc och några större 1200cc. Körde om och förbi i alla partier av banan förutom start/mål där jag blev omkörd varje varv och fick börja om.

Men som sagt så handlar det faktiskt inte om motorstorleken utan vem som kör. Finns många tattare, som i din snutt, på R1 som inte har en jävla aning om hur man kör den. Är skillnad på att att köra och åka mc.

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Det var mycket fort in o långsamt ut i kurvorna tyckte jag.
Mycket drift ut i utgång.

Tänk på det till i sommar o som sagt, kör lite bana.

Smc hade ju en instr på 250 för några år sen. 16 var han väl då.

Det är macho. :)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...