Video Honda CBR 125R Chasing a Yamaha R1 JJ(CBR)JJ

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Lite info som jag "tror" är rätt ang TS.

TS pappa har en R6 banhoj och är ute och leker av sig ibland.
TS har vart med pappa och även kört själv på bana
TS skrev att han funderar på att skaffa sig en banhoj
TS undrade hur ofta man kör under 120 km/h vilket är ofta, då snitthastigheten grundad på varvtider delvis bevisar detta
Varvtiderna som visas är ingen RR-förares varvtid utan höftade tider för normala gatåkare på bana. Dock ej 125cc.. Men vad gör det om man blir omkörd på rakorna?

istället för att hetsa en stackars 16åring med forumets RR-förares varvtider på diverse banor så tycker jag TS ska åka på en vanlig kvällskörning på falkenberg (i sällskap med alla andra göteborgska gatåkare som åker dit?) och köra ett par pass, väl därnere brukar det flockas med "instruktörer" som kan hjälpa dig med din körning.. svårare än så är det inte att ganska snabbt bli hyffsat duktig på att köra.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
istället för att hetsa en stackars 16åring med forumets RR-förares varvtider på diverse banor så tycker jag TS ska åka på en vanlig kvällskörning på falkenberg (i sällskap med alla andra göteborgska gatåkare som åker dit?) och köra ett par pass, väl därnere brukar det flockas med "instruktörer" som kan hjälpa dig med din körning.. svårare än så är det inte att ganska snabbt bli hyffsat duktig på att köra.

Backar upp ovan talare...

RR-tider för Åsen ska ned mot 1.10-1.13 iaf, nu reviderades tíden ned från 1.20 till 1.40. På Sviestad ska man ner under eller runt minuten blank, tråden talar om 1.15-1.20.

På vilket sätt är det att "hetsa med rr-förares tider"?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Om man tar och räknar lite på hastigheter på banorna så är snitthastigheten inte så hög, vilket visar på att det finns partier som går riktigt långsamt. Om man räknar på normala gatåkare och höftar lite på tiderna så ligger snitthastigheten på:

Gälleråsen: 126 km/h i snitthastighet grundad på en varvtid på 1.20
Anderstorp: 155 km/h i snitthastighet grundad på en varvtid på 1.55
Kinnekulle: 110 km/h i snitthastighet grundad på en varvtid på 1.10
Falkenberg: 110 km/h i snitthastighet grundad på en varvtid på 1.00

Tror du behöver räkna lite på de tiderna....

Jag får 126 på åsen till 1.09 ungefär och 155 på a-torp till typ 1.33 eller så.

Förvisso befäster det din tes att snittfarten inte är hög.....

105 ungefär i snitt på åsen i 1.20 får jag det till.....eller är det jag som räknar fel?

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Jag googlade lite på "Gälleråsen längd", och då dyker det upp 2 olika längder på banan.
Ena längden är 2400 meter och andra 2530 meter, vilken är rätt?.
Sedan har jag gjort en liten tankevurpa med...så nu blir siffrorna ännu bättre!

Gälleråsen:
2530 meter på 1.20 blir: 114 km/h i snitthastighet
2530 meter på 1.40 blir: 91 km/h i snitthastighet

2400 meter på 1.20 blir: 108 km/h i snitthastighet
2400 meter på 1.40 blir: 86 km/h i snitthastighet

Anderstorp:
4025 meter på 1.55 blir: 126 km/h i snitthastighet
4025 meter på 3.00 blir: 80 km/h i snitthastighet

Kinnekulle:
2072 meter på 1.10 blir: 106 km/h i snitthastighet

Falkenberg:
1843 meter på 1.10 blir: 95 km/h i snitthastighet

Tror du behöver räkna lite på de tiderna....

Jag får 126 på åsen till 1.09 ungefär och 155 på a-torp till typ 1.33 eller så.

Förvisso befäster det din tes att snittfarten inte är hög.....

105 ungefär i snitt på åsen i 1.20 får jag det till.....eller är det jag som räknar fel?

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Bara titeln är jävligt pinsam, visste redan innan jag skulle börja läsa att det hela skulle vara en sån form av ghostrider-kopia där föraren tror han är lika bra men... ja.. fortsätter du att tro du är GR kommer du sluta i ett dike eller i ett annat fordon nästa sommar. tycker du ska ta och tagga ner liiiiite, fär allas säkerhet.. kanske bara dåliga antaganden av mig, men ända sen ja såg dig börja posta filmer har det varit med idioter som typ, växlar i kurvor, gashackar i kurvor och kör om i kurvor. Och kör iklädda t-shirt och shorts, FÖR DET E JETECOOLT.

Fan vilken moraltant jag blev :D jag som avskyr moraltanter, men var bara tvungen att skriva det här då du är ett typexempel dude! :)

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Bara titeln är jävligt pinsam, visste redan innan jag skulle börja läsa att det hela skulle vara en sån form av ghostrider-kopia där föraren tror han är lika bra men... ja.. fortsätter du att tro du är GR kommer du sluta i ett dike eller i ett annat fordon nästa sommar. tycker du ska ta och tagga ner liiiiite, fär allas säkerhet.. kanske bara dåliga antaganden av mig, men ända sen ja såg dig börja posta filmer har det varit med idioter som typ, växlar i kurvor, gashackar i kurvor och kör om i kurvor. Och kör iklädda t-shirt och shorts, FÖR DET E JETECOOLT.

Fan vilken moraltant jag blev :D jag som avskyr moraltanter, men var bara tvungen att skriva det här då du är ett typexempel dude! :)

Mitt mål är ju att bli lika snabb som GR :)

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tycker det är en aning underhållande i vintermörkret dessa trådar. :D

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Vilket klagande det år på den här filmen om hur han kör osv. Är det bara för att det är en 125:a han kör? Det är ju en av dom bättre att se tycker jag då det inte är en massa trafik och fulkomligt idiotkörning. Ibland livsfarliga omkörningar och bakhjulsåka osv. Det är ju bara samma skit man ser på alla fimer. idag hade jag vårkänslor. gjorde service på hojjen så snart kan man ta första turen hoppas jag. Skål på er.

tivolit

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2011
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Härlig video och skön musik! :tummenupp Hade personligen varit lite "fegare" när det gäller farten men hade kört säkert lika riskfullt för det.:dummer

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!