Honda CBR 954RR

Status
Ej öppen för fler svar.

Funker Vogt

Blackbird wannabe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 650 + Yamaha XJ550 *host*
twiZt skrev:
Men herreGUUD?!
Vad är DITT förslag på åtgärd ISTÄLLET? Ska vi som INTE KAN försäkra den "riktiga" vägen skita i att åka? Ska vi alla åka bana, för det är ju så mycket bättre/billigare/roligare?

Förslag? Köp en hoj man kan försäkra. BMW 650 är perfekt till att börja med och kostar 1500/år max. Helförsäkrat.

Nu snyltar han på andra och förtjänar en polisanmälan.
 

mr sleepy

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
rosa plastmissil
Jag är relativt ny på detta forum och tog mitt mc-kort i augusti. om det här med skenförsäkringar fortsätter så kanske det blir så att bara de ärliga unga människorna med lite snällare motorcyklar (läs: inte klass 7) försäkrar dom på sig själva. då kanske vi får lägre premier (vi som är unga och har nytt kort) eftersom vi inte klotar massa nya dyra hojjar. hänger ni med??? :7peta

annars så tycker jag som silwer och co att man ska ge fan i att skewnförsäkra!
 

Twin

Ska leverera metervara
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Såld
Robban_C skrev:
Nu ska jag fanimej ta fram lite Red Bull och en plastdunk. Skål tamejfan! :fyllisar


Mycket moralsnack, men den där dunken är väl skattad va? :tungan

Sorry men det va öppet mål och jag kunde inte låta bli! :)
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Nej det var den ju inte. Eller egentligen indirekt skattad. Dvs han som har brännar´n har lagt ner en hel del stålar på sin bil. Och där betalas det ju skatter på köpesbelopp som han aldrig annars skulle ha råd med.
Men det är ju oskattat hos mig likförbannat.
Dock är det lite skillnad på hur mycket det drabbar.

En parallell:
Jag skiter i om nån kör 55 eller 60 på 50-väg, det innebär visserligen en ökad risk men ökningen är rätt måttlig. Men man kör fanimej inte 200 på 50-väg.
Ok?
 

Twin

Ska leverera metervara
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Såld
Robban_C skrev:
Nej det var den ju inte. Eller egentligen indirekt skattad. Dvs han som har brännar´n har lagt ner en hel del stålar på sin bil. Och där betalas det ju skatter på köpesbelopp som han aldrig annars skulle ha råd med.
Men det är ju oskattat hos mig likförbannat.
Dock är det lite skillnad på hur mycket det drabbar.

En parallell:
Jag skiter i om nån kör 55 eller 60 på 50-väg, det innebär visserligen en ökad risk men ökningen är rätt måttlig. Men man kör fanimej inte 200 på 50-väg.
Ok?

Kommenterade bara dunken, tyckte bara d va lite kul. Tycker spritskatten är åt helvete så jag förstår om man bränner. Ingen personligt som du förstår bara ironi. :)

Men för att kommentera tråden i övrigt så tycker jag att allmänt trafikvett är att föredra, kör man 200 på 50 väg kanske man skulle ställa sig frågan om man ska åka kollektivt istället. Det finns en anledning att det är 50 skyltat där. Nu vet jag inte om vederbörande körde 200 på 50-väg så jag kommenterar inte det specifikt utan bara rent generellt. Min filosofi är iof ganska enkel, så länge det inte drabbar oskyldiga tycker jag folk är gamla nog att ta sina egna beslut.Dom basar över sina egna öden, jag orkar inte vara pappa åt andra.
 

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gävle suburbs
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
Funker Vogt skrev:
Förslag? Köp en hoj man kan försäkra. BMW 650 är perfekt till att börja med och kostar 1500/år max. Helförsäkrat.

Nu snyltar han på andra och förtjänar en polisanmälan.
:mad: det är fan ingen sporthoj pys till ett forum för såna hojar om du ska vara så rätt å riktig.
om han nu skenförsäkrar så får han ju inte ut nå pengar! säger försäkringen att farsan får låna ut den som han vill så är det ju upp till han om han vill förlora bonus..
ta dig i kragen å ut å marshera lite på gården tills du kollat ner va!
mvh/PETER!
p.s grattis till en grym hoj Wheelie84
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Inte för att vara otrevlig men jag ser hellre en massa "ingen sporthoj" som slantar för sig än ungar som snyltar på mig därför att de skaffar hojar de inte har råd med.
 

Wheelie84

No Wheelie no ride
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Borlänge
Hoj
CBR 954RR -02 "Såld" ZX10R blir nog nästa hoj.
peter the great skrev:
:mad: det är fan ingen sporthoj pys till ett forum för såna hojar om du ska vara så rätt å riktig.
om han nu skenförsäkrar så får han ju inte ut nå pengar! säger försäkringen att farsan får låna ut den som han vill så är det ju upp till han om han vill förlora bonus..
ta dig i kragen å ut å marshera lite på gården tills du kollat ner va!
mvh/PETER!
p.s grattis till en grym hoj Wheelie84

Tackar....:) kommer ta lite turer till din stad i sommar..fint tur de..dit o käka lite ett gäng..finns de nå fina vägar där?
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Robban_C skrev:
Inte för att vara otrevlig men jag ser hellre en massa "ingen sporthoj" som slantar för sig än ungar som snyltar på mig därför att de skaffar hojar de inte har råd med.
så sant som det är sagt!
 

drängen

CATCH ME IF YOU CAN
Gick med
15 Jul 2003
Ort
kristianstad
Hoj
954rr crf 450 HM
Wheelie84 skrev:
Då var man äntligen ägare till en sån pärla..:) Acrapovic slipon..annars helt orginal..bara o sätta på mini blink och mini skylt o rensa den bak så är den perfekt..ingen dålig första hoj va?. :yoparty Nu får det bli sommaren 05 så man får mc kortet och kan ut o köra lite..:)
:tummenupp Klart bästa valet, gick från motard till 954 bästa hoj jag kört men det kommer att bli en motard igen e ju tokroligt å leka som en femåring :banana
 

Berglund

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RGV 250 -92
Ibland känns det som att folk reggar sig bara för att dom skall skryta med sin skenförsäkrade klass 7 hoj. Detta skall i så fall göras enbart i provocerande syfte.
 

twiZt

SpaceMonkey!!!
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Östra Götaland
Hoj
SeeBeAreNajnOhOhAreAre
Funker Vogt skrev:
Förslag? Köp en hoj man kan försäkra. BMW 650 är perfekt till att börja med och kostar 1500/år max. Helförsäkrat.

Nu snyltar han på andra och förtjänar en polisanmälan.

1. Jag antar att du tycker att det är en bra första hoj, fine. Själv tycker jag det är en skithoj på alla sätt utom möjligtvis billighetsfaktorn. Men man får väl tycka antar jag...
2. Kul att du kom med förslag, men om du följt tråden så hade du sett att meddelandet var riktat mot ett spec. inlägg som jag personligen tyckte var dåligt.
3. Polisanmälan?! Tar det med en nypa salt men ändå: Haha, lite väl magstarkt eller? Ska du börja polisanmäla alla som "skenförsäkrar" så har du ju att göra, dessutom så är ju alla regler långt ifrån klara. En del f.bolag har olika policy. Har personen som startat tråden sagt ngt om helförsäkring? Om inte (med res. för fel) så är väl graden av "snylt" något diffus? Är det dessutom enl. lag förbjudet med "skenförsäkring"? Straffbart isf? Vad är straffet? Brottsrubriceringen?

Ride on!
 

Funker Vogt

Blackbird wannabe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 650 + Yamaha XJ550 *host*
twiZt skrev:
1. Jag antar att du tycker att det är en bra första hoj, fine. Själv tycker jag det är en skithoj på alla sätt utom möjligtvis billighetsfaktorn. Men man får väl tycka antar jag...
2. Kul att du kom med förslag, men om du följt tråden så hade du sett att meddelandet var riktat mot ett spec. inlägg som jag personligen tyckte var dåligt.
3. Polisanmälan?! Tar det med en nypa salt men ändå: Haha, lite väl magstarkt eller? Ska du börja polisanmäla alla som "skenförsäkrar" så har du ju att göra, dessutom så är ju alla regler långt ifrån klara. En del f.bolag har olika policy. Har personen som startat tråden sagt ngt om helförsäkring? Om inte (med res. för fel) så är väl graden av "snylt" något diffus? Är det dessutom enl. lag förbjudet med "skenförsäkring"? Straffbart isf? Vad är straffet? Brottsrubriceringen?

Ride on!

1. En 20-åring klarar oftast inte av en Fireblade. Läs statistiken, räcker bra så.

2. Ja, och svaret du kom med var minst lika dåligt måste jag tyvärr tillägga.

3. Jag sa förtjänade, kan du inte läsa??? Givetvis är det inte brottsligt fram till dess att personen tar ut pengarna vid olycka, det har jag aldrig påstått heller. Där är dock straffskalan så vitt jag vet upp till två års fängelse.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Man skäms mest över att tråden fortfarande ligger på förstasidan, släpp bort skiten.
Folk undrar hur man orkat tjafsa om skenförsäkringar, jag undrar hur man orkar gå in så hårt för att försvara en fullständig främling som dessutom inte skriver nånting som kan anses lysande.
Vem vet alltihop är kanske bara ett påhitt som ju inte är helt ovanligt här på forumet.
Man bara måste in o skriva sina förbannade GRATTIS i trådarna för att sen hoppa till nästa och skriva RIP :(
 
Last edited:

Funker Vogt

Blackbird wannabe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 650 + Yamaha XJ550 *host*
Silwer skrev:
Man skäms mest över att tråden fortfarande ligger på förstasidan, släpp bort skiten.

Sant, känns som man talar mot en vägg när man predikar mot skenförsäkringar. Nåja, jag får väl hålla käft nu. :lol
 

twiZt

SpaceMonkey!!!
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Östra Götaland
Hoj
SeeBeAreNajnOhOhAreAre
Funker Vogt skrev:
1. En 20-åring klarar oftast inte av en Fireblade. Läs statistiken, räcker bra så.

2. Ja, och svaret du kom med var minst lika dåligt måste jag tyvärr tillägga.

3. Jag sa förtjänade, kan du inte läsa??? Givetvis är det inte brottsligt fram till dess att personen tar ut pengarna vid olycka, det har jag aldrig påstått heller. Där är dock straffskalan så vitt jag vet upp till två års fängelse.

Märkligt svar...
Killen är glad över sin nya hoj och så kommer massa moralkärringar o spyr ur sej ditten o datten, fan kan ni inte bara va glada med honom?! Svaret var dåligt? Jasså på vilket sätt? Jag efterlyste objektivitet och substans i kommentarerna men bara en massa gnäll(ännu en gång)... Förtjänade?! Till vilken nytta?! Det är väl fortfarande inte "brottsligt" att du ut pengarna? Det är väl försäkringsbolagens regler som gäller, är det Svea rikes lag eller? Men jag är osäker i den frågan.

Nu har JAG gnällt färdigt.

:yoparty på dej o alla andra!
 

twiZt

SpaceMonkey!!!
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Östra Götaland
Hoj
SeeBeAreNajnOhOhAreAre
Silwer skrev:
Man skäms mest över att tråden fortfarande ligger på förstasidan, släpp bort skiten.
Folk undrar hur man orkat tjafsa om skenförsäkringar, jag undrar hur man orkar gå in så hårt för att försvara en fullständig främling som dessutom inte skriver nånting som kan anses lysande.
Vem vet alltihop är kanske bara ett påhitt som ju inte är helt ovanligt här på forumet.
Man bara måste in o skriva sina förbannade GRATTIS i trådarna för att sen hoppa till nästa och skriva RIP :(

Detta är ett forum vad jag vet och folk har väl rätt att skriva vad dom vill, även du som ska gnälla på varenda detalj. Ska man inte få skriva grattis o visa sin sympati med folk som har något att framföra, t.ex RIP?! Ska vi skriva in det i reglerna då kanske? :mad: :mad: :mad:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top