Honda CBR FireBlackBird Byggtråd

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Nää men seriöst det kan väl inte vara så jävla mycket dyrare att frakta lite färg genom snön till er???

nej de tro jag inte. men nog får man räkna med 2000:- om man inte har kontakter, har sammlat rabattkuponger eller tomburkar.. :va

<---- eller är jag helt ute och cyklar... hmm :hihi
 
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
nej de tro jag inte. men nog får man räkna med 2000:- om man inte har kontakter, har sammlat rabattkuponger eller tomburkar.. :va

<---- eller är jag helt ute och cyklar... hmm :hihi

hehe nää det är ingen vi känner där på lackfirman, men de kanske är billiga i stan heltenkelt???
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Utan att känna någon osv så fick jag ett pris på 900kr för pulverlackering av en ram på stockholms industrilack....
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Fifan vilken rå framlampa! Väntar med spänning på resultatet:) :tummenupp :yoparty
 

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
hehe nää det är ingen vi känner där på lackfirman, men de kanske är billiga i stan heltenkelt???

ja kanske de, har ingen koll eftersom jag inte batalar nåt :hihi inte pengar iaf :)

Utan att känna någon osv så fick jag ett pris på 900kr för pulverlackering av en ram på stockholms industrilack....

ofan..
<--- jag är nog ute och cyklar trotts allt :huvet :)
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Tackar, är rätt nöjd själv än så länge, får se hur jag ska få till "lampkåpan" på ett bra sätt bara.. har lite idéer men svårt att börja med nåt när man är 120mil hemmifrån :)

Hörru, du är på jävligt fel plats !:D :tummenupp
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Utan att känna någon osv så fick jag ett pris på 900kr för pulverlackering av en ram på stockholms industrilack....

Har du nätt nummer till dom samt vem du prata med? Var det bara för ramen eller var det sving oxå? Hur mycket behöver man ta bort innan lack? Lager?:va
 

ChrilleH

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2004
Ort
Haga
Hoj
Honda cbr 929rr
Tror att du har svårt att hitta nån som tar på sig att blästra zinkfosfatera och pulverlacka ram+sving+ lite smågrejor för under 2000:- om du vill ha ett bra resultat.
 

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Hörru, du är på jävligt fel plats !:D :tummenupp

Ja visst fan är jag!
Här nere växer de fan blommor på vissa ställen... :va (hemma är de 1 meter snö :) )
Sen blir de ju inte bättre av att man ser wheelande motarder och hör varvande sporthojar typ överallt :mad:

man kommer ju bli deprimerad när man kommer tillbaka, men samtidigt lättad över att jag inte behöver skynda så jävla mkt för att få hojen klar tills man snön är borta :)

Har du nätt nummer till dom samt vem du prata med? Var det bara för ramen eller var det sving oxå? Hur mycket behöver man ta bort innan lack? Lager?:va

kan vara både en fördel och en nackdel att ha lagren kvar...
fördel, lager "huset" :)va) skadas inte av blästringen.
nackdel, kan vara svårt att få ut gammla lagret, och man måste ha nya lager (bör man ju kköpa nya ändå men..)

ett råd är även att skruva in bult i alla gängor annars blir de svårt att skruva in bultarna igen utan att måsta gänga om osv..
om bulten kommer ut på andra sidan, så att säga, skruvar man bara in bulten jäms med annars blir de färg på bulten på fel sida och när man ska skruva ut bulden följer färgen med bulten med gängpaj som följd...

maskera även justeringen för svingen i ramen, får man färg i dom gängorna finns de knappast något att gänga om med (om de ser likt ut i din ram) använd förslagsvis brickor på båda sidor i rätt storlek
även på styrhuvudet kan man använda brickor, märkte att styrlagren va lite svår att få ut med lite färg ivägen...
 
Last edited:

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
De går väldigt segt just nu, ligger mkt borta på veckorna och på helgen ska man uppvakta motsatta könet :)

Har iaf börja plasta luftburken, efter det kan man börja dra elen och då kommer de förhoppningsvis rulla på lite bättre

vart får man tar på större plastskivor? (minst 1000x500x3mm) tänkte försöka snida till en undertail bla.
förra gången använde jag ju ett svart basrör (pvc-rör) som jag värmde med värmepistol och plattade till för att sedan forma till rätt form, vilket jag tyckte fukade bra.
 

Bifogat

  • luftburk1.JPG
    luftburk1.JPG
    97.3 KB · Visningar: 87
  • luftburk2.JPG
    luftburk2.JPG
    138.4 KB · Visningar: 86

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Ingen just nu
De går väldigt segt just nu, ligger mkt borta på veckorna och på helgen ska man uppvakta motsatta könet :)

Har iaf börja plasta luftburken, efter det kan man börja dra elen och då kommer de förhoppningsvis rulla på lite bättre

vart får man tar på större plastskivor? (minst 1000x500x3mm) tänkte försöka snida till en undertail bla.
förra gången använde jag ju ett svart basrör (pvc-rör) som jag värmde med värmepistol och plattade till för att sedan forma till rätt form, vilket jag tyckte fukade bra.

Uscha det där var inte roligt kom jag ihåg:)

Glasmästare säljer plast, tycker att ett välsorterad byggvarhus kanske oxå kan ha.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
De går väldigt segt just nu, ligger mkt borta på veckorna och på helgen ska man uppvakta motsatta könet :)

Har iaf börja plasta luftburken, efter det kan man börja dra elen och då kommer de förhoppningsvis rulla på lite bättre

vart får man tar på större plastskivor? (minst 1000x500x3mm) tänkte försöka snida till en undertail bla.
förra gången använde jag ju ett svart basrör (pvc-rör) som jag värmde med värmepistol och plattade till för att sedan forma till rätt form, vilket jag tyckte fukade bra.

Jag tar hem via min glasmästare.
Kanske kan kolla med någon lokal förmåga.:tummenupp
 

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Uscha det där var inte roligt kom jag ihåg:)

Glasmästare säljer plast, tycker att ett välsorterad byggvarhus kanske oxå kan ha.

Jo lite drygt är de ju...

får kolla med glaskillen då :tummenupp

Kolla på Beijers.. Har själv köpt PVC plast där!

tar mig en titt där när jag åke förbi nångång

Jag tar hem via min glasmästare.
Kanske kan kolla med någon lokal förmåga.:tummenupp

glasmästaren verkar vara ett säkert kort, får se om den lokale har nåt ess i ärmen, eller de är väl jag som sk ha de föresten :hihi

Fortsatte på burken idag också.. nästan klar nu, men man måste ta de i omgångar...
 

Bifogat

  • luftburk3.JPG
    luftburk3.JPG
    205.5 KB · Visningar: 104
Last edited:

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Nu är luftburken klar! Glömde dock ta bild på den.
De som däremot hamnade på bild är batteriplaseringen och en liten mall för en täckskiva som kommer vara under förarsadeln.

Tanken är att använda pvc plast på sidorna och undertailen kommer avnändas nån annan plastskiva som jag inte kommer på vad den heter just nu.
Båda är formbara med värme och lite vilja :)

Nån som kanske har en annan lösning på den där täckskivan, tycker själv att den blev rätt bra, men jag är öppen för förslag :tummenupp
 

Bifogat

  • batteri1.JPG
    batteri1.JPG
    90.4 KB · Visningar: 99
  • täckplåt1.JPG
    täckplåt1.JPG
    106.8 KB · Visningar: 108
  • täckplåt2.JPG
    täckplåt2.JPG
    108.4 KB · Visningar: 95
  • täckplåt3.JPG
    täckplåt3.JPG
    76.9 KB · Visningar: 110

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Nu är luftburken klar! Glömde dock ta bild på den.
De som däremot hamnade på bild är batteriplaseringen och en liten mall för en täckskiva som kommer vara under förarsadeln.

Tanken är att använda pvc plast på sidorna och undertailen kommer avnändas nån annan plastskiva som jag inte kommer på vad den heter just nu.
Båda är formbara med värme och lite vilja :)

Nån som kanske har en annan lösning på den där täckskivan, tycker själv att den blev rätt bra, men jag är öppen för förslag :tummenupp

Kanske abs-plast du är ute efter.
Går att forma som fan bara man värmer rejält .

Hur som, snyggt bygger du !:tummenupp

OCH sen en kuggfråga.....hugger eller inte ?:D
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Mummsigt! Börjar nästan likna en motorcyckel du bygger!! :tummenupp

När har du deadline? Börjar ju smälta en del ute nu!! Säsongen kommer drar igång snart!! :hojsmilie
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top