Honda CBR1000F - tråden

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Nu sällar jag mig till skaran som har kört i år. Fortfarande massa med grus på vägarna här uppe, så anpassar körstilen till det. Man attan va skönt det känns att få vara ute på vägarna igen. :kär

DSCN2316.jpg

Last edited:

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
Ja! där hittade jag lite mekar tips under "How to"

Ja man verkar kunna få hjälp med det mesta där. :) Fast nu jädrar behöver jag hjälp innan besiktningen den 23:e! VAR SITTER frilägesgivaren på våra hojar?? Har letat på nätet men har inte hittat vart den är placerad. HJÄÄÄÄÄLP!!! :gnissla :va :gnissla

Är det den som sitter mitt under motorn?? Den jag har trott va oljetemp givaren..

Last edited:

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
DSCN2366.jpg
Ny tvättad och redo för nya äventyr! (efter besiktningen självklart).. :banana

Pimpat den med lite fälgtejp för detta år! :)

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj

Den sitter på högersidan snett under oljetemp givaren. Tittar man in under så ser man sladden till den. Muttern till sladden sitter med en 7mm, och själva givaren med en 14mm. Namnet på givaren är 35600-MM5-003

DSCN2376.jpg
Ursäkta skitig hoj, men har inte varit väder för en avfettning än.

Last edited:

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
Fått hem dessa stövlar nu http://www.nilssonsmc.se/produkt/Spruce-Street-WP
och provkört dom. Verkar vara rejäl kvalitet i dom, perfekta i storlek. Sitter kanonskönt på fötterna och härlig känsla i dom när man kör. Givetvis vattentäta som andas.
Kan bara ge :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp 5 tummar upp för dessa!

Men va fasen, nu har dom höjt priset på dom igen. Jag betalade 595:- för dom.

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
Slapp snön på vägen till besiktningen idag. Men fasen va kallt det va att köra -1 ute. Efter det så pep ju nallen givetvis om att jag skulle hämta paket på Ica. Så dagens arbete blir detta.
DSCN2395.jpg

Guran_101

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
1995 Suzuki RMX 250,1987 Honda CBR 1000F
Slapp snön på vägen till besiktningen idag. Men fasen va kallt det va att köra -1 ute. Efter det så pep ju nallen givetvis om att jag skulle hämta paket på Ica. Så dagens arbete blir detta.
View attachment 359449

Du har missuppfatat det här med motorcykel åka. Den gula lilla hojen med dubbdäck den kör man i minusgrader, Den stora tunga kör man när det är varm och gott ute inte tvärt om.
:tummenupp
//Hasse

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
Du har missuppfatat det här med motorcykel åka. Den gula lilla hojen med dubbdäck den kör man i minusgrader, Den stora tunga kör man när det är varm och gott ute inte tvärt om.
:tummenupp
//Hasse

Hahaha, va det så det va. Inte undra på att dom tittade konstigt på mig nere på klubben då jag skulle köra ett varv med Hondan sist! :)

//Stefan

Guran_101

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
1995 Suzuki RMX 250,1987 Honda CBR 1000F
Hahaha, va det så det va. Inte undra på att dom tittade konstigt på mig nere på klubben då jag skulle köra ett varv med Hondan sist! :)

//Stefan

I dag när jag kom hem var det 15 grader på termometern så jag hann ut en liten sväng på ca 30-40 min. Fan va gött det var.

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
Avverkade 22 mil igår på hojen. Solen värmde genom stället och vägarna var torra. Svängde in på en p plats längs vägen för att ta mig en rök. Och medans jag satt där i solen så kunde jag bara konstatera ALDRIG MER UTAN HOJ! Ok, jag har ju kört enduro hela tiden, men är inte samma sak. Enduro är mer bök och stök, svett och ont i kroppen.

Idag verkar det bli lika bra väder, så laddar för ännu en dag på hoj, i sol och med ett smile som inte ger efter för något! Kör försiktigt vännerna och njut av varenda sekund på vägarna!

//Steffe

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...