Honda CBR1000F - tråden

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Skulle tippa att det står så i reg. papper.
Det gör det även på min som egentligen skulle ha 120/70-17 fram och 170/60-17 bak
fast bak sitter det istället 180/55-17

Hm i mina regpapper står det 110/80-17 fram och 140/80-17 Bak. Verkar vara lite skillnad på årsmodeller tror jag! :va

Nu tycker jag vi kommer överens om en storlek på fram och bak, och fasen ta den som kör med något annat! :sissy

Last edited:

Töreboda

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2012
Hoj
Honda CBR 1000 F 1988
Många har ju olika profil fram och bak och jag har redan beställt däcken så nu får det bli så :hihi
Hoppas inte bilprovningen ogillar dimensionsbytet... :fakta

Plankan

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2011
Hoj
Honda CBR 1000f -89
Många har ju olika profil fram och bak och jag har redan beställt däcken så nu får det bli så :hihi
Hoppas inte bilprovningen ogillar dimensionsbytet... :fakta

Det tror jag inte dom tar så allvarligt -
ser dom bara att det är gott om mönster på däcken blir dom nog glada :rolleyes:

Hur mycket mil har pärlan hunnit med ?

Det är inte denna du har köpt :va

Last edited:

Plankan

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2011
Hoj
Honda CBR 1000f -89
Jo, faktiskt!!
Känner du till den?
Bad history??

Nej,det var inte så jag menade -
utan tänkte mest på varför annoncen isåfall inte var borttagen :confused:

Den ser fin ut och med det miltal samt väskor verkar det vara ett bra pris :tummenupp

Jag köpte min 89:a med 3.700 mil på mätaren i slutet på augusti förra året för 25K
fick då med sidoväskor bak samt tankväska.

Guran_101

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
1995 Suzuki RMX 250,1987 Honda CBR 1000F
Men om du ska börja köra enduro och ej har erfarenhet av att plocka sten och pinnar i skogen. Så skulle jag rekommendera en i storleksklassen runt 300cc. Min knarr kräver lite mer från föraren och skulle aldrig rekommendera den som första hoj i skogen. Är inte många nere på klubben som vågar köra min uppe på endurospåren. :skrämd
Så du tror att en Husqvarna 510 91a skulle bli för stor för mig.

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
Så du tror att en Husqvarna 510 91a skulle bli för stor för mig.

Den är brutal i skogen! Fast allt beror ju på vilken vana och grundfysik man har. Men har man aldrig kört enduro, så passar nog en 250 el. 300 bättre. En 500 ligger på runt 50hk på ca 120 kg. Så vrider man på i skogen så blir det en jäkla åktur på bakslangen. Så är alltid bättre att börja med något mindre och betydligt smidigare till kondis, styrka och teknik sitter.
Kört min i flera år nu, men har fortfarande stor respekt för allt jäkelskap den kan hitta på i spåren. Dom förlåter inte misstag precis. Dom sliter hellre av huvudet på en.

Fast får du tag i en nyare maskin runt en 00 och uppåt, så är 450 ett bra val. Bra krut i dom, och smidiga i skog och mark. Mvh Stefan

Töreboda

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2012
Hoj
Honda CBR 1000 F 1988
Jag lyckades pruta ner den en hel del mot att jag kom och hämtade den direkt utan byte. Han sysslade inte med mc utan håller på med fyrhjulingar så kan vara därför priset var lågt. Sen stämde inte alla fakta, den var importerad 96 men han samt tidigare ägare trodde att den var tagen i trafik 96 :va:va
Skit samma, den verkar fräsch och efter lite rubbing ser den ännu bättre ut så nu blir det snart vaxning.:hihi:hihi
Och den låter riktigt bra i motorn men drivlinan har jag inte kunnat testa pga nån jävla vit beläggning på vägbanan.

Kollade också på annonsen. Den ser skitfin ut. Och ett jättebra pris va det på den! Grattis än en gång! :tummenupp

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
Fan. Åkte på att beställa ett nytt reglage till vänster på min hoj. Helljus knappen la av och ville inte stanna inne. Men tack och lov så har bike Trollhättan demontering grejer. Så får ett nytt/beg till veckan för 500:- ink frakt. För jag tror inte besiktningen godkänner att man säger att det bara är att peta in en tändsticka brevid ljuskontakten för att ha konstant helljus..

Plankan

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2011
Hoj
Honda CBR 1000f -89
Sådär ja -
kanonväder har det varit med sol 8* och torra vägar,så vad gör man då...................... :rolleyes:

Just det,man dra ut en sväng som blev på 25 mil inkl drop-in på däckbyte -
så nu sitter det Michelin pilot road 2 på denna säsongen :tummenupp

Guran_101

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
1995 Suzuki RMX 250,1987 Honda CBR 1000F
sådär ja -
kanonväder har det varit med sol 8* och torra vägar,så vad gör man då...................... :rolleyes:

så nu sitter det michelin pilot road 2 på denna säsongen :tummenupp

fusk........................................................ :(

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
Sådär ja -

så nu sitter det Michelin pilot road 2 på denna säsongen :tummenupp

NEEEEEEJJ! Du får inte skriva så! Fan, jag har ju massvis med snö och elände kvar här uppe. Är INTE alls avundsjuk!!!! :gråta

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024