Honda CBR1000F - tråden

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Jo det förbryllar mig också lite att det på dom 20 åren jag inte kört hoj skall förändras så mycket på kläderna.

Mitt ställ är i princip nytt (Probiker)
det är en stl 56 men en 58 skulle nog ha suttit lite bättre.........:va

Du får ta en semester upp hit så får du sätta dig på Husabergarn och köra skog i några dagar. Garanterat bra träning! :tummenupp

Guran_101

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
1995 Suzuki RMX 250,1987 Honda CBR 1000F
Är bara att passa på så länge dom finns kvar. Kan tänka mig att dom går åt som smör i solen just nu. Fasen kossans skinn måste ju ha kostat mer än vad dom tar för stället. :hojcbr
Varför är man inte gjord av pengar. Nu har jag snöat in på att jag ska ha en Enduro hoj också...:hojsmilie

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
Varför är man inte gjord av pengar. Nu har jag snöat in på att jag ska ha en Enduro hoj också...:hojsmilie

Hahaha. Det är kanonkul att köra enduro, för att inte tala om träningen man får. Jag kör ju året runt med min endurohoj, så det är ingen dum idé att skaffa en sådan. :yoparty

Guran_101

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
F
Hahaha. Det är kanonkul att köra enduro, för att inte tala om träningen man får. Jag kör ju året runt med min endurohoj, så det är ingen dum idé att skaffa en sådan. :yoparty
Jag har en Kawasaki GPZ 750 1984 som jag vill byta bort mot en enduro men ingen har nappat på det än.:(

Guran_101

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
Jaaaaaaaaa. Någonting har man gjort rätt i alla fall. DEN STARTADE. Nu ska jag bara justera balansaxeln.
Ha en trevlig helg.:tummenupp

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
Nej bara varigt där och letat cyklar. Men det ska jag göra.:hihi

Vad har du för årsmodell på skogstrollet?

Men om du ska börja köra enduro och ej har erfarenhet av att plocka sten och pinnar i skogen. Så skulle jag rekommendera en i storleksklassen runt 300cc. Min knarr kräver lite mer från föraren och skulle aldrig rekommendera den som första hoj i skogen. Är inte många nere på klubben som vågar köra min uppe på endurospåren. :skrämd

Töreboda

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2012
Hoj
Honda CBR 1000 F 1988
Hej på er!
Jag har köpt en CBR 1000F -88 och undrar om jag är fel ute om jag sätter på 120/70-17 fram och 160/60-17 bak, Michelin Pilot Road 3 ?

Töreboda

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2012
Hoj
Honda CBR 1000 F 1988
Tack Risbrännaren, återfallsknutte efter fem år med husvagn. Nu är det slut med husvagn och samboförhållande så nu blir det tvåhjuling igen.:banana
Har även idag lyckats köpa ett beg allvädersställ Jofama skamligt billigt :)

Last edited:

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
Tack Risbrännaren, återfallsknutte efter fem år med husvagn. Nu är det slut med husvagn och samboförhållande så nu blir det tvåhjuling igen.:banana
Har även idag lyckats köpa ett beg allvädersställ Jofama skamligt billigt :)

Låter helt ok. Själv har jag både husvagn och sambo kvar. Men precis som dig så hade jag ett uppehåll ett tag med hojåkning. Men det gick ju inte. Märkte att det började krypa mer och mer i skinnet, så det blev att köpa sig en 500cc enduro med ursäkten till gumman att det var bra för att hålla sig i trim. Hondan köpte jag för nostalgi försökte jag med här hemma. Och att jag inte alls ska varken köra mycket eller fort.. Jooo Jaaa Vissst blev svaret här hemma. Trodde ett tag att jag skulle bli tvungen att bosätta mig i den jäkla husvagnen. :)

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Varför 60 bak och 70 fram ?

Du ska ha 60 profil både bak och fram .

mvh caller

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...