Om det föreligger beslut om inlösen så borde väl bollen ligga helt hos försäkringsbolaget, ligg på dom bara.
Det kan ju vara så att försäkringsbolaget inte heller får tag i verkstaden när ingen annan kommer fram, det är ju försäkringsbolagets problem du har ju betalat din premie (skulle du vara sen med den så skulle dom nog höra av sig), så på försäkringsbolaget bara, anteckna dina argument innan du ringer så dom inte sätter dig på pottan, ring minst en gång om dagen tills dom tröttnar och pröjsar.
Jupp!
Jag satte mig helt enkelt i bilen och for ner till Fottas.
-Bollen ligger helt klart hos försäkringsbolaget.
I verkstaden jobbade EN kille häcken av sig, (så det var inte så konstigt att han inte svarade i telefon).
Hojen och kläderna besiktigades förratorsdagen av försäkringsbolaget.
Varför besiktningsmannen inte lagt upp skadan kan ingen svara på. Han kan vara sjuk eller på semester.
Min handläggare på försäkringsbolaget är helt underbar och gör ett kanonjobb med att försöka hjälpa mig.
Men dom har ett lustigt system:
-Besiktningsmannen ska först besikta hojen och sedan lämna över ärendet till dels inlösengruppen som ska komma överrens med mig om en inlösensumma, och dels till deras trafikförsäkringsavdelning som ska betala ut ersättning för kläderna och personskador.
Sedan ska inlösengruppen lämna över beslutet till min handläggare som i sin tur ska betala ut pengarna för själva hojen.
Det är alltså en resande besiktningsman, en handläggare på inlösengruppen i Stockholm, en handläggare på trafikförsäkringsgruppen i Göteborg, och så min handläggare i Sundsvall som är inblandade i samma skada...
FYRA av varandra oberoende personer handlägger olika delar av samma ärende. -Kan det bli annat än rörigt?
Alla jag har varit i kontakt med har dock varit helt suveräna och trevliga, (-även på Fottas), så jag tror att det löser sig rätt fort nästa vecka, efter klämdagar, skolavslutningar, studenter och annat som kan föranleda att folk tar ledigt.