Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Ah, snygga blås! VILL HA! :D

Ja de ser bra ut, men att utlova +20 hp på en Bird med bara slip-on är väldigt oseriöst:mad: . Jämför man före/efter dynokurvan ser man att den bara är lyft m h a photoshop eller liknande :D . Effekt och vrid har ökat precis lika´mycket vid alla varvtal från 4 till 11 000 rpm. Förbaskat oseriöst och man får hoppas att ingen ha köpt de hutlöst dyra dämparna i tron att få 20 hp till.
 

Underworld

Running when I can....
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Köngsbacka
Hoj
CBR 1100 XX -04
Ja de ser bra ut, men att utlova +20 hp på en Bird med bara slip-on är väldigt oseriöst:mad: . Jämför man före/efter dynokurvan ser man att den bara är lyft m h a photoshop eller liknande :D . Effekt och vrid har ökat precis lika´mycket vid alla varvtal från 4 till 11 000 rpm. Förbaskat oseriöst och man får hoppas att ingen ha köpt de hutlöst dyra dämparna i tron att få 20 hp till.


Instämmer med det du säger....
De flesta som köper nya slip-on köper väl det för ljudet iaf skulle jag väl tro.
Tror man behöver justera lite för de extra hp som de utlovar.
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Snett?

En balansfråga....!?

Antingen sitter jag snett... eller så tenderar hojen att dra vänster. För, när jag reser mig upp o släpper styret vill den vika av, ganska mycket tycker jag. Jag kan få den att gå rakt, men måste kompensera en del.

Har jag inte fått den att spåra ordentligt när jag spände kedjan kanske?
 

Underworld

Running when I can....
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Köngsbacka
Hoj
CBR 1100 XX -04
En balansfråga....!?

Antingen sitter jag snett... eller så tenderar hojen att dra vänster. För, när jag reser mig upp o släpper styret vill den vika av, ganska mycket tycker jag. Jag kan få den att gå rakt, men måste kompensera en del.

Har jag inte fått den att spåra ordentligt när jag spände kedjan kanske?


Har inte detta problemet på min hoj iaf.
Om du spännt kedjan kan det kanske vara bra att kolla igen så den står rätt på mätningen i svingen.
Annars har jag inga tips då jag inte råkat ut för detta.
 

Tatto75

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Ort
I skogen utanför Trosa!!
Hoj
KAWASAKI ZZR 1400
Jag är på jakt efter en höger sidokåpa vinröd till en BB-98. Den bör vara i väldigt bra skick! :rolleyes:

Någon som kan tänkas ha en sådan liggandes? Behöver ingen skrapad eller liknande för det har jag redan :gnissla

såg en på blocket för några dagar sen.... honda delar...

Till alla BB ägare!!!!! ETT STOOOOORT TIIIPS.. köpte Sibring Twister Titan till min hoj.. GRYYYYYYYMT ljud.... (slipon) :yoparty
 
Last edited:

Underworld

Running when I can....
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Köngsbacka
Hoj
CBR 1100 XX -04
såg en på blocket för några dagar sen.... honda delar...

Till alla BB ägare!!!!! ETT STOOOOORT TIIIPS.. köpte Sibring Twister Titan till min hoj.. GRYYYYYYYMT ljud.... (slipon) :yoparty


Brukar i allmänhet bli ett stort lyft med slip-on.
Ljudet brukar bli lite mysigare som sagt, vet ej hur dessa låter men är nöjd med mitt ljud på min hoj med mitt Akrapovic system :D
Men gôtt att du hitta burkar som du blev nöjd med :yoparty
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Är det någon som har ett par fälgar över eller vet var man kan få tag i ett par? Bak är prioriterat o grafitfärgade om möljigt...

Jo, svinbilliga skall de också vara.... :)
 

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Var och hämtade en jättefin Blackbird -98 i dag!

Den har bara gått 2360 mil och efter en del research med äldre ägare så verkar det inte vara några cykeldatorer inblandade :)

Första och andra ägaren mellan 98 och 04 är en gammal gubbe på över 60 och hans nästan lika gamla bror :tummenupp

Var tvungen att provköra den 2 ggr. Först tyckte jag att den kändes
trött och klumpig jämfört med min gamla 929 + att den segar till mellan 4-5000rpm, men efter en andra tur hade man vant sig och då kändes det bättre.

Den gick som tåget hem på motorvägen, 180 var en vilsam och trevlig hastighet att hålla.

Den är helt orginal, så ett par ljuddämpare och förgasarbestyckning står på önskelistan :D

Nej, nu blir jag faktiskt besviken!

Inget "grattis till ett en fin hoj" eller "bra köp"-inlägg alls.. :(

/Christian
 

Underworld

Running when I can....
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Köngsbacka
Hoj
CBR 1100 XX -04
Nej, nu blir jag faktiskt besviken!

Inget "grattis till ett en fin hoj" eller "bra köp"-inlägg alls.. :(

/Christian

Du har ju svaren redan, men GRATTIS :tummenupp
Haft min i dryga året nu och jag är mycket nöjd, finns ju alltid annat man vill ha men med human föräkring och bra kraft så är jag nöjd.
Tror du kommer att bli så med över din hoj :rock
 

PeP

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Honda X11 original edition, Skyteam Gorilla 110cc
såg en på blocket för några dagar sen.... honda delar...

Till alla BB ägare!!!!! ETT STOOOOORT TIIIPS.. köpte Sibring Twister Titan till min hoj.. GRYYYYYYYMT ljud.... (slipon) :yoparty

Var köpte du dessa slipon? jag letar till min visserligen en X11 men det ska vara samma.
 

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Du har ju svaren redan, men GRATTIS :tummenupp
Haft min i dryga året nu och jag är mycket nöjd, finns ju alltid annat man vill ha men med human föräkring och bra kraft så är jag nöjd.
Tror du kommer att bli så med över din hoj :rock

Jo, jag börjar trivas riktigt bra i sadeln redan.

Hänger på min luttrade mc-polare med en Gixxer 750 rätt bra, speciellt på rakorna, då tar jag in trots att jag väger ca 25 kg mer och kör helt orinal :tummenupp
Men det går även hyfsat fort i kurvorna, bara att ta i lite så svänger den riktigt bra :)

Sen är helförsäkring för 8000:- för en 29-åring i Sthlm inte helt fel heller + att det blir ännu billigare nästa år när jag fyller 30 :banana

Var köpte du dessa slipon? jag letar till min visserligen en X11 men det ska vara samma.

Jag vet att LellesMC i Uppsala kränger Sebring! /C

Edit: Stavfel
 
Last edited:

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Sissådärja, då är Birden bänkad. 153 hästar på bakslangen (ca 175 hp på veven) med en dyno som visar ca 10% lägre effekt än Dynojets bänkar. Dr Bike får med beröm godkänt :tummenupp

Idag bänkades hojen i en Dynojetbänk vid MB Racing i Västerås. Den visar väldigt lika Ronnys bänk, fick 152 hp idag i MB's bänk.
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Idag bänkades hojen i en Dynojetbänk vid MB Racing i Västerås. Den visar väldigt lika Ronnys bänk, fick 152 hp idag i MB's bänk.

Sluta retas! :tungan

Jag får väl köra in om HONDA o prova o se var man börjar... :rolleyes:

Hänger på min luttrade mc-polare med en Gixxer 750 rätt bra, speciellt på rakorna, då tar jag in trots att jag väger ca 25 kg mer och kör helt orinal :tummenupp
Men det går även hyfsat fort i kurvorna, bara att ta i lite så svänger den riktigt bra :)

Släpper du sedan ut lite luft ur däcken så greppar det ännu bättre... :D
Börja prova med 2,4-2,5 bak... Hojen "sätter sig" lite i nerläggen men går stabilt i kurvorna sedan.
 
Last edited:

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Är det någon som har ett par fälgar över eller vet var man kan få tag i ett par? Bak är prioriterat o grafitfärgade om möljigt...

Jo, svinbilliga skall de också vara.... :)

Ring Fottas MC i Ludvika...
Det står en nästan ny Blackbird där.
Tror ta mig fan att det bara var fälgarna som var hela på den. :(
200 mil hann jag åka. :gnissla
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Vad har hänt med den då?? :va
Om olycka skett så hoppas jag du klarade dig iaf

Något stjärnskott hade ställt ut två plaststolar likt en vägspärr i Libanon tvärs över norrgående körfält på riksvägen när jag var på väg till exet i insjön på natten efter Touringbutikens nattöppet-jippo för drygt en vecka sedan. :huvet

Stolarna stod precis efter ett backkrön och det fanns inte en chans i helvete att väja eller bromsa.

Hojen vart skrot men jag klarade mig med ett köttigt sår på vänsterhanden.

Det värsta är att vänta på att försäkringsbolaget ska höra av sig... Finväder och allt.

Skaderegleraren kikade på den i torsdags, men inlösengruppen satt i möte hela dagen idag och imorgon är det röd dag.

-Vill köpa ny hoj... NUUU! :mad:
 

Underworld

Running when I can....
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Köngsbacka
Hoj
CBR 1100 XX -04
Något stjärnskott hade ställt ut två plaststolar likt en vägspärr i Libanon tvärs över norrgående körfält på riksvägen när jag var på väg till exet i insjön på natten efter Touringbutikens nattöppet-jippo för drygt en vecka sedan. :huvet

Stolarna stod precis efter ett backkrön och det fanns inte en chans i helvete att väja eller bromsa.

Hojen vart skrot men jag klarade mig med ett köttigt sår på vänsterhanden.

Det värsta är att vänta på att försäkringsbolaget ska höra av sig... Finväder och allt.

Skaderegleraren kikade på den i torsdags, men inlösengruppen satt i möte hela dagen idag och imorgon är det röd dag.

-Vill köpa ny hoj... NUUU! :mad:



Förstår vad du menar...
Inte kul att behöva vara utan i väntan på beslut :gnissla
Hoppas det löser sig iaf för dig. :tungan
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Förstår vad du menar...
Inte kul att behöva vara utan i väntan på beslut :gnissla
Hoppas det löser sig iaf för dig. :tungan

Skaderegleraren har kikat på den och beslut är redan fattat om att det blir inlösen.

Nu ska jag bara förhandla fram ett inlösenvärde med en handläggare så är det klart. :)

Naturligtvis skulle det bli en röd, jäfla dag mitt i den vecka som vi ska nå en överrenskommelse! :mad:

Jag slår vad om att när pengarna kommer in på kontot så kommer regnet... :huvet
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top