Honda CBR125R - Accelerationen

Status
Ej öppen för fler svar.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
PEPPO! skrev:
Tack för (många av) kommentarerna.
Klart jag vet att en 125:a drar en trimmad moppe... men ville ha jämförelser med hur mkt pisk moppen får osv. Sen tror jag nog att det finns många fall där mopeder o lätta hojar har racat :/
utav egen erfarenhet moppe vs MC så har jag faktiskt det. Min cylinder hade skurit och jag hade inte råd med reparation så jag slipade och putsade på de "trasiga" delarna. har bilder på hur kolven såg ut som jag körde runt på. hojen gick inte särskillt bra då men jag körde mot en Drac med 70cc och 22mm fugge samt effektpipa för han ville veta vad den toppade. rycktet sa att den gjorde 120 så jag tänkte att nu hänger jag inte med med min motor som den är men de gjorde jag. Han drog mig inte alls trots skicket på min motor och att jag då körde en gammal 86a. mopeden toppade för övrigt 95km/h. Jag fick lova att inte släppa ut det för då skulle rycktet förstöras.. :hihi

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
Angående mopedtrimning har Witicha Racing lyckas klämma ur 35 bänkade bakhjulshästar ur en gilera runner med 80cc ( 2fast for race cylindern) Dock har dom monterat noskit på den. Fanns att under beskåda sollentunamässan för ett tag sen. Jag frågar mig varför inte dom också får en artikel i bike eller är det bara massa gamla skit mopeder som får det? Btw om ni vet vem mr.matrix på 08scooter.com, han hängde med rs125an (ostrypt) till 90 för att sedan bli lämnad i backspegeln. Men det var innan han monterade på Noskit :rolleyes:
Men den har nu skurit några gånger :rofl :fyllisar

Solid snake

Guest
Mr_Malossi skrev:
Angående mopedtrimning har Witicha Racing lyckas klämma ur 35 bänkade bakhjulshästar ur en gilera runner med 80cc ( 2fast for race cylindern) Dock har dom monterat noskit på den. Fanns att under beskåda sollentunamässan för ett tag sen. Jag frågar mig varför inte dom också får en artikel i bike eller är det bara massa gamla skit mopeder som får det? Btw om ni vet vem mr.matrix på 08scooter.com, han hängde med rs125an (ostrypt) till 90 för att sedan bli lämnad i backspegeln. Men det var innan han monterade på Noskit :rolleyes:
Men den har nu skurit några gånger :rofl :fyllisar

Du kanske inte kan läsa så bra, men det stod i artikeln att den har originalmotorn, vilket betyder originalcylinder osv.

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Freddola skrev:
MEN SOM JAG REDAN HAR SAGT.
Så drar en någourlunda trimmad moppe en slö 4-takt 125a.
Enbart Ostrypt Aprillia Ditech 50 cc Vs Yamaha 125 varadero.
Accade helt jamnt upp till ca 60 sen drog Yamahan förbi.
Så med ett vassare rör eller större cylinder skulle den åka på fet pisk.
En 70cc me förgasare tror ja drar dom flesta 4-takt då dom av någon knepig anledning aldrig brukar vara på 15 häst utan mera ca :kocko
Men en 2-takt 125a har dom ju inte en suck imot.
Även fall den är på 15 häst.

vet faktiskt inte om man ska skratta eller gråta :3freak
men jag skrattar :rofl :hihi :lol

känns som man ska lita på det du säger med tanke på att Yamaha har byggt en Varadero. vilket år kom den? :7peta

Solid snake

Guest
granath_ skrev:

känns som man ska lita på det du säger med tanke på att Yamaha har byggt en Varadero. vilket år kom den? :7peta
:lol :banana

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
Solid snake skrev:
Du kanske inte kan läsa så bra, men det stod i artikeln att den har originalmotorn, vilket betyder originalcylinder osv.

Hehe eller så säger jag detsamma till dig? :rolleyes: Har jag sagt något om att den INTE var orginal? :) Däremot tycker jag witichas runner ska få vara med istället för en sån skit moped :tungan Men ja, det är grymt att få ut 14hästar ur en sån "orginal" moped :tummenupp

Solid snake

Guest
Mr_Malossi skrev:
Hehe eller så säger jag detsamma till dig? :rolleyes: Har jag sagt något om att den INTE var orginal? :) Däremot tycker jag witichas runner ska få vara med istället för en sån skit moped :tungan Men ja, det är grymt att få ut 14hästar ur en sån moped :tummenupp

Du sa att det var 80cc på skitet ju, han den andre kör med 50cc.

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
Solid snake skrev:
Du sa att det var 80cc på skitet ju, han den andre kör med 50cc.

Mjo men 14 hästar mot 35hk 35-14= 21hks skillnad på 30cc :yoparty
Men när jag tänker efter så är det en merit att få ut 14hk ur en orginal gammal moped så ändrar mig lite: låter bägge få vara med i bike :Bugar

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
granath_ skrev:

Men jag skrev fel menade VIRAGO.

Fan dom heter ju så lika allihopa.
En sak är säker iaf. Den är slöare än en trimmad moppe.

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Freddola skrev:
Men jag skrev fel menade VIRAGO.

Fan dom heter ju så lika allihopa.
En sak är säker iaf. Den är slöare än en trimmad moppe.

lalalala..

Beror vell på trimningsgraden?
Beror vell på förarna?
Beror vell på vem som har mest hemlängtan?

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Svanen skrev:
lalalala..

Beror vell på trimningsgraden?
Beror vell på förarna?
Beror vell på vem som har mest hemlängtan?

HAHA inte ens skitnödig rossi skulle slå en hyffsad trimmad moppe me den cykeln :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...